  • 1. Data: 2008-01-19 15:33:12
    Temat: Moj pierwszy pozew
    Od: "Darek." <t...@n...nie.ma>

    Witam serdecznie.
    Jakis czas temu zostalem oszukany na popularnym serwisie aukcyjnym
    na kwote 710zl. Niby nie duzo - ale dla mnie duzo :(
    Wyslalem pozew i dostalem odpowiedz - wezwanie do uiszczenia oplaty (to
    akurat wiem i czekalem na to:) ) ale jednoczesnie:

    "uzupelnienia brakow formalnych pozwu poprzez przedstawienie
    uzasadnienia pozwu, tj. w oparciu o jaka podstawe powod dochodzi
    przedmiotowego roszczenia"

    tutaj skan otrzymanego pisma: www.safrane.pl/rozne/sad.jpg

    W pozwie powolalem sie na wyrok nakazowy:

    tutaj skan wyroku : www.safrane.pl/rozne/nakaz.jpg

    Nie bardzo wiem czego oni ode mnie teraz oczekuja :((
    Czy ktos moglby mi napisac co mam do nich wyslac? :((

    Przy okazji prosze o "przetlumaczenie" na jezyk zrozumialy
    dla mnie otrzymanego pisma w sprawie akcyzy.
    Czy dobrze rozumuje iz tylko mnie infomuja, oraz przysluguje
    mi prawo zlozenia dodatkowych wyjasnien???

    www.safrane.pl/rozne/celny.jpg

    Pozdrawiam serdecznie - Darek.

  • 2. Data: 2008-01-19 16:15:52
    Temat: Re: Moj pierwszy pozew
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Darek. napisał(a):
> [...]
    > Czy dobrze rozumuje iz tylko mnie infomuja, oraz przysluguje
    > mi prawo zlozenia dodatkowych wyjasnien???

    Daj jeszcze skan pozwu, bo widocznie sąd nie bardzo rozumie o co Ci
    właściwie chodzi.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-01-19 16:22:36
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    A pod poniższe się nie łapiesz?
    http://allegro.pl/pl_insurance.php
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-01-19 17:08:06
    Od: "Darek." <t...@n...nie.ma>

    Liwiusz pisze:

    > Daj jeszcze skan pozwu, bo widocznie sąd nie bardzo rozumie o co Ci
    > właściwie chodzi.

    No wlasnie nie mam :( Moze dosyc nieroztropnie, ale 2 egzemplarze
    wyslalem do sadu. Czy mam teraz pisac nastepny wniosek (pozew)
    czy wystarczy ze uzasadnienie napisza na normalnej kartce?

    Pozdrawiam - Darek.

  • 5. Data: 2008-01-19 17:33:10
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Darek. napisał(a):

    > No wlasnie nie mam :( Moze dosyc nieroztropnie, ale 2 egzemplarze
    > wyslalem do sadu. Czy mam teraz pisac nastepny wniosek (pozew)
    > czy wystarczy ze uzasadnienie napisza na normalnej kartce?

    Faktycznie nieroztropnie. Ale merytorycznie Ci nie pomożemy. Sąd nie
    zrozumiał o co Ci chodzi i nie wiadomo, czy niedokładnie przeczytał, to
    co napisałeś, czy też Ty niezrozumiale to napisałeś.

    Ze strony technicznej, to imho wystarczy napisać na kartce to, o co
    sąd prosi. Czyli: uzupełniając braki formalne pozwu oświadczam, że żądam
    tego-a-tego (coś na kształt uzasadnienia pozwu). Oczywiście pismo to
    powinno czynić zadość wymaganiom pisma procesowego, czyli oznaczenie
    stron, sądu, sygnatura akt itp.

  • 6. Data: 2008-01-19 17:38:31
    Od: "Darek." <t...@n...nie.ma>

    Liwiusz pisze:
> [...]
    > tego-a-tego (coś na kształt uzasadnienia pozwu). Oczywiście pismo to
    > powinno czynić zadość wymaganiom pisma procesowego, czyli oznaczenie

    Ok. Dziekuje Ci bardzo kolego za wypowiedz.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 7. Data: 2008-01-19 23:07:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.01.2008 Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > tego-a-tego (coś na kształt uzasadnienia pozwu). Oczywiście pismo to
    > powinno czynić zadość wymaganiom pisma procesowego, czyli oznaczenie

    A nie raczej uzasdanienie dlaczego tego żąda?

    Cytat:

    Marcin

  • 8. Data: 2008-01-20 07:28:38
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > "uzupelnienia brakow formalnych pozwu poprzez przedstawienie uzasadnienia
    > pozwu, tj. w oparciu o jaka podstawe powod dochodzi przedmiotowego

    Tak, tak, masz rację. Oraz opłacić pozew.

  • 9. Data: 2008-01-20 15:35:45
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 20 Sty, 08:28, Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > Pozdrawiam!
    > Liwiuszwww.liwiusz.republika.pl
    > Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w

    Czy sądowi przypadkiem nie chodzi o podanie podstawy żądania w postaci
    określenia, czy opiera swoje żądania na podstawie odpowiedzialności
    kontraktowej (żądanie odszkodowania za niewykonanie umowy) czy też
    deliktowej (odszkodowania za czyn niedozwolony w postaci oszustwa). Ma
    to znaczenie np. przy obliczaniu terminów przedawnienia- w przypadku
    oparcia roszczeń o podstawę deliktową, jesli dowiedział sie Pan o
    osobie sprawcy przed 9 sierpnia 2004 r., byłyby one przedawnione
    (trzyletni termin przedawnienia). Ponieważ w przypadku
    odpowiedzialności umownej (kontraktowej) termin jest dziesięcioletni,
    roszczeń wciąż mozna dochodzić.

  • 10. Data: 2008-01-20 18:41:06
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    m...@g...com pisze:
> [...]
    > (trzyletni termin przedawnienia). Ponieważ w przypadku
    > odpowiedzialności umownej (kontraktowej) termin jest dziesięcioletni,

    I sąd tak z urzędu na etapie badania spełnienia wymogów formalnych
    zastanawia się nad przedawnieniem? :)
    Zresztą przedawnienie z deliktu też jest 10 lat (szkoda wynikająca z
    przestępstwa)

    KG