  • 1. Data: 2004-07-20 22:26:49
    Temat: Mieszkanie z zadłużeniem we wspólnocie - sprzedaż a przeniesienie zadłużenia
    Od: "Fergus" <fergus@_NO_SPAM_poczta.onet.pl>

    Witam serdecznie!

    Czy kupno mieszkania powoduje automatyczne przeniesienie zadłużenia
    ciążącego na tym mieszkaniu na nabywcę, czy też wymaga to osobnej umowy. Nie
    mogę się rozeznać w art. 519, 548... W akcie notarialnym jest zapis
    (niezgodny z prawdą), że mieszkanie nie jest obciążone (zaległości w
    funduszu remontowym i czynszu)...

    Pozdrawiam,
    Fergus

  • 2. Data: 2004-07-20 22:54:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Fergus" <fergus@_NO_SPAM_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem kluczowe będzie, czy owo zadłużenie wpisano w księgę wieczystą.
    Jeśli nie, to uważam, że zobowiązania ciążą na poprzednim właścicielu.

  • 3. Data: 2004-07-21 04:08:25
    Od: "Fergus" <fergus@_NO_SPAM_poczta.onet.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message

    > Moim zdaniem kluczowe będzie, czy owo zadłużenie wpisano w księgę
    wieczystą.
    > Jeśli nie, to uważam, że zobowiązania ciążą na poprzednim właścicielu.

    Księga oczywiście czysta. Brak obciążeń. Jedynie powstałe PRZED sprzedażą
    zadłużenie na rzecz administratora osiedla.
    Na jaki artykuł KC mogę sie powołać w związku z tym?

    Pozdrawiam,
    Fergus

  • 4. Data: 2004-07-21 04:26:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cdkq5t$2c9$1@nemesis.news.tpi.pl>, Fergus wrote:
> [...]
    > zadłużenie na rzecz administratora osiedla.
    > Na jaki artykuł KC mogę sie powołać w związku z tym?

    Na żaden. Jeśli Jan Kowalski ma zobowiązania to Jan Kowalski ma
    zobowiązania. Jak ktoś bedzie coś od ciebie chciał (tj spłat zobowiązań
    Jana Kowalskiego) to wtedy poprosisz tego ktosia o podstawę prawną jego
    chceń. Tyle.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-07-21 10:04:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Księga oczywiście czysta. Brak obciążeń. Jedynie powstałe PRZED sprzedażą
    > zadłużenie na rzecz administratora osiedla.
    > Na jaki artykuł KC mogę sie powołać w związku z tym?

    Podstawę prawną dola Ciebie raczej trudno będzie znaleźć. Taż przecież nic
    im nie jesteś winien. Nigdzie w prawie nie napisano takiego truizmu, że jak
    ktoś jest niewinny, to jest niewinny.

    Może zapytaj najpierw administratora, na jakiej podstawie on sądzi, że Ty to
    masz zapłacić. Nie wykluczam, że gdzieś w jakiejś ustawie jest taka
    regulacja. Za szybko to się zmienia. Ale przyznam, że nie słyszałem.

  • 6. Data: 2004-07-21 10:18:46
    Od: "cosmo" <m...@U...gazeta.pl>

> [...]
    > zadłużenie na rzecz administratora osiedla.
    > Na jaki artykuł KC mogę sie powołać w związku z tym?

    na zapis w akcie notarialnym