  • 1. Data: 2009-09-18 12:09:46
    Temat: Re: Mazanie kredą po obiektach publicznych
    Od: koctyxa <j...@w...pl>

    Cześć.
    Chciałem nawiązać do wątku z
    http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/browse_t
    hread/thread/71f2448367f476b0/d17a8c2942d9804d?hl=pl
    &ie=UTF-8&q=group:pl.soc.prawo+kred%C4%85
    i ograniczyć się do rysowania kredą po chodniku. We wspomnianym wątku
    Jasko Bartnik pisze:

    Art.63a
    §1 Kto umieszcza w miejscu publicznym do tego nie przeznaczonym (...)
    napis lub rysunek albo wystawia je na widok publiczny w innym miejscu bez
    zgody zarządzającego tym miejscem, podlega karze, ograniczenia wolności
    albo grzywny.
    § 2. W razie popełnienia wykroczenia można orzec przepadek przedmiotów
    stanowiących przedmiot wykroczenia oraz nawiązkę w wysokości do 1.500
    złotych lub obowiązek przywrócenia do stanu poprzedniego.

    Pomijam dalszą część, czyli art. 124, gdyż nie ma tutaj zastosowania.

    Natomiast na grupie dziecięcej w wątku:
    http://groups.google.com/group/pl.soc.dzieci/browse_
    thread/thread/e55c882c6c7fe09b/b1470f823371f9fd?hl=p
    l&ie=UTF-8&oe=utf-8&q=kred%C4%85+group:pl.soc.dzieci
    nikt nie ma wątpliwości, że można. Ponadto w tysiącu miejsc poświęconym
    zabawom dziecięcym wspomina się o kredzie chodnikowej jako doskonałym
    narzędziu rozwijania dziecięcej twórczości.

    Czy, zakładając, że trafię do sądu grodzkiego, rzeczywiście przegram
    sprawę o rysowanie po chodniku kredą z dwuletnim dzieckiem? Czy portale
    dla mam i producenci kredy nakłaniają do wykroczeń?

    koctyxa

  • 2. Data: 2009-09-18 13:19:50
    Od: kuba <p...@o...pl>

    koctyxa pisze:

    > Czy, zakładając, że trafię do sądu grodzkiego, rzeczywiście przegram
    > sprawę o rysowanie po chodniku kredą z dwuletnim dzieckiem? Czy portale
    > dla mam i producenci kredy nakłaniają do wykroczeń?

    Dwuletnie dziecko nie może popełnić wykroczenia :)

    --
    kuba

  • 3. Data: 2009-09-18 13:45:50
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kuba" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dwuletnie dziecko nie może popełnić wykroczenia :)

    ono nie, ale rodzic ktory go nieupilnowal, ponosi za nie odpowiedzialnosc

  • 4. Data: 2009-09-18 15:12:40
    Od: kuba <p...@o...pl>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik "kuba" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ono nie, ale rodzic ktory go nieupilnowal, ponosi za nie odpowiedzialnosc

    Ale nie jest to odpowiedzialność za wykroczenie, a jedynie cywilna.

    --
    kuba