  • 1. Data: 2009-09-18 10:25:36
    Temat: Komornik - 15% opłaty czy więcej??
    Od: Monsieur De Anty <a...@o...pl>

    Witam
    Jest tak -komornik przysłał pismo o wszczeciu egzekucji. Kwota naleznosici
    wynosi 11250 pln, a komornik chce 2527,25 pln opłaty egzekucyjnej. Pomyłka
    czy też prawda?? Wg moich wyliczeń powinno być ok 1900 pln.
    Jest jakiś sposob na oniżenie tej opłaty??
    PZDR
    ARc'chie

  • 2. Data: 2009-09-18 10:27:13
    Temat: Re: Komornik - 15% opłaty czy więcej??
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Monsieur De Anty pisze:
> [...]
    > czy też prawda?? Wg moich wyliczeń powinno być ok 1900 pln.
    > Jest jakiś sposob na oniżenie tej opłaty??

    Jeśli wierzyciel wskazał kilka sposobów egzekucji, to każdy kolejny
    podnosi opłatę egzekucyjną o ileś-tam - sprawdź w ustawie.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-09-18 11:17:26
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    Monsieur De Anty pisze:
> [...]
    > czy też prawda?? Wg moich wyliczeń powinno być ok 1900 pln.
    > Jest jakiś sposob na oniżenie tej opłaty??

    Opłatę egzekucyjną komornik ustala na podstawie wartości egzekwowanego
    świadczenia. WEŚ=należność główna zasądzona wyrokiem lub nakazem
    zapłaty+odsetki na dzień wniesienia wniosku o wszczęcie egzekucji+koszty
    zasądzone wyrokiem lub nakazem zapłaty (art.46 ustawy o komornikach
    sądowych i egzekucji).
    Czy "Kwota naleznosici wynosi 11250 pln" - jest obliczona wg powyższej
    zasady?
    Jeśli tak to przy egzekucji z rachunku bankowego lub z wynagrodzenia za
    pracę opłata egzekucyjna powinna wynosić 900 zł (11250x8%) a przy innym
    sposobie egzekucji 1687,50 zł (11250x15%) - art.49 ustawy o komornikach
    sądowych i egzekucji.

  • 4. Data: 2009-09-18 11:18:58
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    Liwiusz pisze:

    > Jeśli wierzyciel wskazał kilka sposobów egzekucji, to każdy kolejny
    > podnosi opłatę egzekucyjną o ileś-tam - sprawdź w ustawie.

    Liwiusz! ;) Dawno nie czytałeś ustawy. Wysokość opłaty nie jest już
    zależna od liczby stosowanych sposobów egzekucji.

  • 5. Data: 2009-09-18 11:26:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Jeśli wierzyciel wskazał kilka sposobów egzekucji, to każdy kolejny
    > podnosi opłatę egzekucyjną o ileś-tam - sprawdź w ustawie.

    Przepraszam, powoływałem się na przepis, który obowiązywał tylko do
    2007r.:

    art. 44
    2. W razie wyboru przez wierzyciela więcej niż dwóch sposobów egzekucji
    świadczeń pieniężnych, opłata stosunkowa ulega podwyższeniu o 1/10 część
    za każdy następny sposób egzekucji.

    Może niech autor wątku wklei tutaj dokładnie co mu komornik napisał nt.
    egzekwowanego świadczenia, opłaty egzekucyjnej i kosztów.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-09-18 11:26:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    wombi pisze:

    > Liwiusz! ;) Dawno nie czytałeś ustawy. Wysokość opłaty nie jest już
    > zależna od liczby stosowanych sposobów egzekucji.

    Tak, tak, pisałem z pamięci, mea culpa :)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-09-18 13:16:45
    Od: Monsieur De Anty <a...@o...pl>

    Dnia Fri, 18 Sep 2009 12:25:36 +0200, Monsieur De Anty napisał(a):

    > Witam
    > Jest tak -komornik przysłał pismo o wszczeciu egzekucji. Kwota naleznosici
    > wynosi 11250 pln,
    Dokładnie jest to:
    należnośc główna 11 250 PLN
    odsetki od 10.09.2008 (powinno być 10.10.2009) - 1 301 PLN
    koszta procesu - 141 pln
    opłata egzekucyjna - 2527,25 PLN
    wydatki gotówkowe - 140,43 PLN

    Wierzyciel wskazał egzekucje z ruchomości i konta. Komornik przyblokowal na
    konce 15000, ale na razie nie sciaga. Sami chcielismy oddac te kase, ze
    wzgledu na dobry kontrakt ostanio zawarty, ale nie wiedzielismy o wyroku -
    zostal wydany w 2.03.2009 (pozew 25.02!!! - speed jak nie wiem), klauzula
    jest z 5.05, a komornik pojawil sie dopiero teraz. Cisna się wiec pytania
    dodatkowe:
    - czy możemy sie odwołać od wyroku teraz (w marcu i kwietniu bylismy za
    granica, a firma mała, wiec poleconego pewnie nie odebraliśmy)
    - jak powstrzymac egzekucje i odblokować kase, aby bezposrednio sie
    rozliczyc z wierzycielem???
    Dzieki za inne info
    ARc'chie

  • 8. Data: 2009-09-18 13:31:15
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    Monsieur De Anty pisze:

    > Dokładnie jest to:
    > należnośc główna 11 250 PLN
    > odsetki od 10.09.2008 (powinno być 10.10.2009) - 1 301 PLN

    Jak już to chyba od 10.10.2008 a nie od 10.10.2009, bo ten dzień jeszcze
    nie nadszedł :) .

  • 9. Data: 2009-09-18 13:33:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Monsieur De Anty pisze:

> [...]
    > - czy możemy sie odwołać od wyroku teraz (w marcu i kwietniu bylismy za
    > granica, a firma mała, wiec poleconego pewnie nie odebraliśmy)

    Nie widzę większych szans na wzruszenie klauzuli wykonalności na tej
    podstawie. Zresztą jakie zarzuty chciałbyś złożyć do nakazu zapłaty?

    > - jak powstrzymac egzekucje i odblokować kase, aby bezposrednio sie
    > rozliczyc z wierzycielem???

    Spłać wierzyciela bezpośrednio - wtedy będzie musiał wnieść do
    komornika o umorzenie egzekucji, jeśli do tego czasu komornik nie
    ściągnie. W tym przypadku komornikowi będziecie płacić 5%, a nie 15%.

    A w sprawie wysokości opłaty to najlepiej zadzwonić do komornika.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-09-18 17:12:05
    Od: "Minotaur" <b...@s...pl>

    trzeba było płacic od razu a nie wystawiac ludzi do wiatru a teraz sie
    targowac :D