  • 1. Data: 2009-09-18 14:17:31
    Temat: Oszukano mi rodzica - SMSy premium
    Od: "Rafał" <m...@W...gazeta.pl>

    Hej

    Mam problem: oszukano mi rodzica :(
    Naciagnieto go na wyslanie pieciu (!!!) smsow premium za 19 zl netto/sztuka :/

    Tata, na swoj nr telefonu otrzymal smsa o tresci:

    "Wiadomosc z internetowej bramki sms od plusa. Od teraz rozmowy tansze o 25%.
    Aby aktywowac promocje wysij wiadomosc o tresci Gokdmfxn na nr: 91977. Koszt
    1.22 pln"

    Oczywiscie to oszusto, nadawca nie jest plus (a internetowa bramka, wiec
    wyslac mogl kazdy), zadnej "promocji" nie ma, a koszt smsa to 19 zl netto,
    czyli 23,18 zł brutto.
    Dzisiaj jak zobaczylem rachunek to mnie normalnie krew zalala - jak sie na cos
    takiego mozna nabrac :/ ehhhh

    Co z tym teraz zrobic?

    Pierwszy problem jest taki: Tata w tej chwili przebywa za granica, telefon
    abonamentowy w plusie zarejestrowany jest na niego (ja mam upowaznienie do
    wszystkich zmian itd).

    W chwili wysylania tych smsow premium byl w Polsce (wiec nie sa to smsy
    premium w roamingu).

    Opcje dzialania wg mnie sa trzy:

    1. Reklamacja u operatora (plus gsm) - tylko pytanie czy to cos da?

    2. Reklamacja w firmie obslugujacej te smsy. Jak ustalilem nr 91977 nalezy do
    firmy MNI Premium S.A.

    3. Zawiadomienie do prokuratury - takie cos (wprowadzenie w blad w celu
    uzyskania korzysci majatkowej) jest chyba karalne? Moze tutaj ktos mi pomoc?
    Czy ja, jako osoba trzecia w tej sprawie, moge ewentualnie takie zawiadomienie
    zlozyc? Tata wraca do Polski dopiero za ok 2 miesiace :( A przy tego typu
    oszustwie liczy sie chyba czas - im szybciej tym lepiej...

    Prosze o jakies porady :)

  • 2. Data: 2009-09-18 14:23:29
    Temat: Re: Oszukano mi rodzica - SMSy premium
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Rafał pisze:

    > Mam problem: oszukano mi rodzica :(
    > Naciagnieto go na wyslanie pieciu (!!!) smsow premium za 19 zl netto/sztuka :/

    Pytanie podstawowe - kto otrzymał korzyść za wysłanie tych smsów
    (oprócz operatora i firmy, która te smsy obsługuje)?

    > 1. Reklamacja u operatora (plus gsm) - tylko pytanie czy to cos da?

    Nie sądzę, chyba że ich weźmiesz na litość, ale kwota za mała.

    > 2. Reklamacja w firmie obslugujacej te smsy. Jak ustalilem nr 91977 nalezy do
    > firmy MNI Premium S.A.

    Też nie widzę podstaw.

> [...]
    > zlozyc? Tata wraca do Polski dopiero za ok 2 miesiace :( A przy tego typu
    > oszustwie liczy sie chyba czas - im szybciej tym lepiej...

    Jest w ogóle szansa, aby ustalić kto te smsy z bramki wysyłał?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-09-18 14:35:21
    Od: BK <b...@g...com>

    On 18 Wrz, 16:23, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Jest w ogóle szansa, aby ustalić kto te smsy z bramki wysyłał?
    >
    > --
    > Liwiusz

    Jest.

  • 4. Data: 2009-09-18 14:37:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    BK pisze:

    > Jest.

    Pod warunkiem, że nie zostały wysłane z jakiejś zapyziałej
    kawiarenki internetowej, albo jeśli internauta w jakiś inny sposób nie
    przygotował się dobrze z ukryciem swoich śladów.

    No i pytanie: kto miałby to zrobić. Czyli kto odniósł korzyść (i
    jaką) przez wysłanie tych SMSów na dany numer.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-09-18 14:42:00
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > No i pytanie: kto miałby to zrobić. Czyli kto odniósł korzyść (i jaką)
    > przez wysłanie tych SMSów na dany numer.

    Czy na pewno musi być wiadomo, kto odniósł korzyść?

    http://metin.frix.pl/post/57219

    Proponuję zgłoszenie oszustwa na policji

    M.

  • 6. Data: 2009-09-18 14:45:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Czy na pewno musi być wiadomo, kto odniósł korzyść?

    IMHO jest to warunek konieczny, aby można było dochodzić zwrotu tej
    kwoty.

    > http://metin.frix.pl/post/57219
    >
    > Proponuję zgłoszenie oszustwa na policji

    Popieram.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-09-18 15:03:27
    Od: "Rafał Markieiwcz" <m...@g...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > IMHO jest to warunek konieczny, aby można było dochodzić zwrotu tej
    > kwoty.

    Tutaj na pewno operator obslugujacy ten nr premium przechowuje jakies logi? W
    sensie wie na jakie konto zaliczono prowizje za smsa o tresci xyz

    > Popieram.

    A czy ja, jako osoba trzecia moge zlozyc takie zawiadomienie (telefon jest
    zarejestrowany na tate, ktory jest za granica - wiec nie moze zlozyc takiego
    zawiadomienia)?
    Fizycznie tego telefonu z tym smsem (jest zachowany) tez nie jestem w tej
    chwili w stanie pokazac.

  • 8. Data: 2009-09-18 19:01:03
    Od: news-gazeta <n...@o...pl>

    Rafał pisze:
> [...]
    > czyli 23,18 zł brutto.
    > Dzisiaj jak zobaczylem rachunek to mnie normalnie krew zalala - jak sie na cos

    no ale czekaj, czyli 5 razy wysylal tego samego smsa?
    Czy 5 razy dostawal takiego smsa z bramki i na kazdego odpowiedzial?
    No i oczywscie na co liczyl? Na 125% zniżek??????

    Pozdrawiam - Darek.

  • 9. Data: 2009-09-18 19:27:05
    Od: "Rafał" <m...@g...pl>

    news-gazeta <n...@o...pl> napisał(a):

    > no ale czekaj, czyli 5 razy wysylal tego samego smsa?
    > Czy 5 razy dostawal takiego smsa z bramki i na kazdego odpowiedzial?
    > No i oczywscie na co liczyl? Na 125% zniżek??????

    Z tego co mi tlumaczy, to jak wyslal tego smsa za pierwszym razem to nie
    dostal zadnego potwierdzenia - wiec wyslal kolejny raz itd :/
    Szkoda gadac... :/ ehhh