  • 1. Data: 2002-08-29 09:45:00
    Temat: Mandaty za nie uiszczenie oplaty za parkowanie
    Od: j...@p...onet.pl

    Witam!
    Interesuje mnie zagadnienie mandatow nakladanych na kierowcow, ktorzy nie
    uiscili oplaty za parkowanie w wyznaczonej w miescie strefie.

    Ostatnio zona dostala taki mandat.
    "Zgodnie z przepisami art. 13. ust. 2a i 2b ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o
    drogach puglicznych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 71, poz 838, Nr 86, poz 958 z 2001
    r. Nr 125, poz 1371) za nieuiszczenie oplat za parkowanie pojazdow
    samochodowych na drogach pobiera sie kare pieniezna.

    No... 50 zl.

    I tu moje pytanie, a wlasciwie kilka pytan:

    1. Czy Zarzad Drog Miejskich ma prawo nakladac takie mandaty. Przeciez moze sie
    zdarzyc, ze moja zona poszla kupic karte parkingowa. (Akurat nie poszla, ale to
    inna bajka :-)

    2. Jak sie to ma w swietle ew. orzeczenia Trybunalu Konstytucyjnego
    orzekajacego w sprawie niezgodnosci pobierania oplat za parkoawnie w strefie z
    konstytucja. (Swoja droga, czy to orzeczenie juz bylo? Z tego co wiem TK mial
    sie wypowiedziec pod koniec sierpnia, ale opinie konstytucjonalistow byly dosc
    zgodne - takie cos powinno byc regulowane ustawa a nie rozporzadzeniem).

    No i teraz jak wyglada procedura. Mam mandat 50 zl. Zalozmy, ze trybunal
    orzeknie, iz oplaty pobierane byly bezprawnie. Czy to w takim razie zwolniloby
    mnie od placenia tych 50 zl? Czy tez moze najpierw musze zaplacic, a dopiero po
    orzeczeniu moge dochodzic swoich praw na drodze sadowej?

    Pozdrowienia
    Pawel

  • 2. Data: 2002-08-29 10:10:12
    Od: "kesser" <k...@w...pl>

> [...]
    dopiero po
    > orzeczeniu moge dochodzic swoich praw na drodze sadowej?
    Wszyscy moi znajomi mowia krotko "panie jaki mandat do reki nie dostalem o
    co wogole chodzi... a, za wycieraczka no tak widzialem jak dzieciaki
    wybieraly reklamowki z za wycieraczek samochodow i robily samoloty"
    k...@w...pl

  • 3. Data: 2002-08-29 10:57:10
    Od: "andrzejpdw" <a...@p...onet.pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    dopiero po
    > orzeczeniu moge dochodzic swoich praw na drodze sadowej?

    To wszystko jest BEZPRAWNE.
    Udaj się do dyrektora ZDiK-u i wręcz mu mandat na 100 PLN za przejazd
    samochodem
    koło Twojej nieruchomości. Powołaj się na konstytucyjne prawo własności i
    naturalnie naliczaj mu
    odsetki karne.
    A tak na poważnie to skieruj sprawę do sądu za pezprawne pobieranie myta i
    za zakłucanie twojego
    spokoju. Zażądaj 100.000 PLN odszkodowania na cele społeczne (najlepiej
    remont Twojego kościoła parafialnego,bo
    sąd nie będzie miał wyjścia jak tylko nakazać wypłacenie nawiązki).
    pozdrowienia
    Andrzej
    P.S.
    Jestem właśnie po wymianie kilku pism ze ZDiK-iem i niedługo skieruję
    sprawę do sądu.

  • 4. Data: 2002-08-29 14:15:28
    Od: Adam \"_aDi_\" Guźmierski <a...@s...waw.pl.USUN-TO>

    Z pod tego adresu <j...@p...onet.pl> wyplynelo ponizsze...

    (ciach)

    ze swej strony dołoże jeszcze jedno pytanie - skoro na mandacie nie ma
    mojego podpisu to znaczy ze go nie otrzymałem. poza tym - jak to sie ma ddo
    zasady że kara sie kierowcę a nie jego własność?...przykładowo - ja swój
    samochód urzyczam 20 osobom - któreś z nich dostało taki kwitek - przecież
    nie można mnie karac za błedy popełnione przez innego kierującego. JA ze
    swej strony jestem ok - sprawdziłem czy dana osoba posiada aktualne prawo
    jazdy i wreczem jej kluczyki z kompletem dokumnetów - dalej mnie nic nie
    obchodzi. Jesli został ukarany Iksiński to niech jego scigają - ja za niego
    nie bede płacił , mimo ze to mój samochód i użytkowany za moją zgodą...może
    wypowie sie ktos kompetetny?

    pozdrawiam
    Adam

    --
    # begin kernel error...memory dumped:
    # ...prowizorka jest najtrwalsza forma konstrukcji...
    # a...@s...waw.pl.USUN-TO ; GG # 1464103
    # end of kernel error....bzzzz...bz...zz

  • 5. Data: 2002-08-29 14:35:58
    Od: "TOP" <o...@e...com>

    >Wszyscy moi znajomi mowia krotko "panie jaki mandat do reki nie dostalem o
    >co wogole chodzi... a, za wycieraczka no tak widzialem jak dzieciaki
    >wybieraly reklamowki z za wycieraczek samochodow i robily samoloty"

    Hehehe. Sprawa sie komplikuje jak zamiast kartki na szybę założą obejmę na
    koło... Wprawdzie obejme można zdjąć, ale wtedy to juz ginie własność gminy,
    idzie zgłoszenie na policje, potem sąd.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 6. Data: 2002-08-29 16:58:00
    Od: "Dawid W." <h...@N...gazeta.pl>

> [...]
    sie

    > zdarzyc, ze moja zona poszla kupic karte parkingowa. (Akurat nie poszla,

    Nie ma maja prawa. Tylko policja i straz miejska ma prawo nakladac mandaty,
    wiec tym kwitkiem mozesz spokojnie wyrzucic.

> [...]
    dosc
    > zgodne - takie cos powinno byc regulowane ustawa a nie rozporzadzeniem).

    TK jeszcze nie wydalo orzeczenia.

> [...]
    dopiero po

    > orzeczeniu moge dochodzic swoich praw na drodze sadowej?

    Jesli TK orzeknie, ze to nie jest zgodne z prawem mozesz po prostu
    ten "mandat" zignorowac. Lepiej wiec sie do tego czasu wstrzymac sie z
    ewentualnym placeniem.

  • 7. Data: 2002-08-30 17:48:03
    Od: "erchejms" <e...@p...onet.pl>

    polecam WPROST z 28 lipca 2002 nr 30 str 18-23
    3,50 zł (w tym 7% VAT)

    pozdro

  • 8. Data: 2002-08-30 17:48:03
    Od: "erchejms" <e...@p...onet.pl>

  • 9. Data: 2002-08-31 09:21:53
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    =?iso-8859-2?Q?Adam_\=22=5FaDi=5F\=22_Gu=BCmierski?=

    >nie można mnie karac za błedy popełnione przez innego kierującego.
    Nie mozna, ale za to Ty masz obowiazek wskazac komu powierzyles swoj
    pojazd (czytaj -podkablowac sprawce ;-D )

    Artur Golański

  • 10. Data: 2002-09-01 08:37:37
    Od: Adam \"_aDi_\" Guźmierski <a...@s...waw.pl.USUN-TO>

    Z pod tego adresu <A...@k...net.pl> wyplynelo ponizsze...

    | Nie mozna, ale za to Ty masz obowiazek wskazac komu powierzyles swoj
    | pojazd (czytaj -podkablowac sprawce ;-D )
    |
    | Artur Golański

    ----Taaaaa...moim samochodem jeździ dziennie ok 15 osób - wezwanie
    przychodzi po pól roku - -nie jestem w stanie ustalić która osoba w danej
    chwili popełniła owo wykroczenie.....i co na to szanowna władza ??? ;-)))

    Adam

    --