  • 1. Data: 2002-08-29 08:00:11
    Temat: zwrot sprzetu RTV do 3 dni - można tak?
    Od: "Shaman" <Shaman@usun_to.kki.net.pl>

    Czy to prawda że można zwrócić sprzedawcy sprzet RTV do 3 dni? jeśli tak to
    na jakich warunkach - i w myśl jakich przepisów?

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2002-08-29 08:07:56
    Temat: Re: zwrot sprzetu RTV do 3 dni - można tak?
    Od: "kesser" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Shaman" <Shaman@usun_to.kki.net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > PZDR
    > Shaman
    >
    >19 wrzesnia 2002 wchodzi w zycie ustawa z lipca 2001 ktora nadaje prawo
    zwrotu towaru do trzech dni od daty zakupu a na podstawie ustawy z 2000 roku
    ktora obowiazuje mozesz zwrocic towar do 10 dni od daty zakupu jesli
    tranzakcja dokonana byla poza siedziba firmy np. wysylka.
    Ustawa ustawa ale trudno wymagac zeby sprzedawca przyjal skarpetki po trzech
    dniach.
    Oczywiscie zakladam sie ze sprzedawca znajdzie chocby najmniejszy odprysk
    farby albo zadrapanie obudowy byle nie przyjac towaru bo bedzie musial oddac
    kase.
    Przy zakupie na kredyt sprawa sie koplikuje bo klient musi poniesc koszt
    oplaty za rozpatrzenie umowy.
    k...@w...pl

  • 3. Data: 2002-08-29 08:21:03
    Od: "Shaman" <Shaman@usun_to.kki.net.pl>

> [...]
    oddac
    > kase.
    > Przy zakupie na kredyt sprawa sie koplikuje bo klient musi poniesc koszt

    to że można zwrócić towar kupiony poza siedzibą firmy to wiem.. chodzi mi o
    sprzet RTV kupiony w salonie RTV.. pytam czy po sprawdzeniu sprzetu i
    dojściu do wniosku że nie spełnia wymagań mogę go oddać bez specjalnej łaski
    sprzedawcy? Jeśli tak to na jakiej podstawie

    PZDR
    Shaman

  • 4. Data: 2002-08-29 08:34:47
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    Dnia Thu, 29 Aug 2002 10:21:03 +0200 w artykule <akkle7$23sc$1@news2.ipartners.pl>
    Shaman <Shaman@usun_to.kki.net.pl> napisano co następuje:
> [...]
    > dojściu do wniosku że nie spełnia wymagań mogę go oddać bez specjalnej łaski
    > sprzedawcy? Jeśli tak to na jakiej podstawie

    W tej chwili nie możesz.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2002-08-29 08:46:02
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

> [...]

    >pytam czy po sprawdzeniu sprzetu i
    > dojściu do wniosku że nie spełnia wymagań mogę go oddać bez specjalnej

    jesli problem zasadza się na tym ze sprzęt jest bez wad a Ty sie po prostu
    rozmysliles to będzie Ci potrzebna bardzo 'specjalna łaska" sprzedawcy
    poniewaz nie ma przepisu sankcjonujacego niezdecydownie klientów. Trzeba po
    prostu rozsądnie robic zakupy

    HaNkA

  • 6. Data: 2002-08-29 09:02:46
    Od: "kesser" <k...@w...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl> napisał w
    wiadomości news:akkn1l$15q$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > rozmysliles to będzie Ci potrzebna bardzo 'specjalna łaska" sprzedawcy
    > poniewaz nie ma przepisu sankcjonujacego niezdecydownie klientów. Trzeba

    ale po 19 wrzesnia bedziesz mogl oddac rtv bo np. odcien nie ten a w sklepie
    wygladal inaczej albo pilot cie uwiera.
    Napewno w ustawie o kredycie konsumenckim z 20 lipca 2001 znajdziesz
    informacje na ten temat a mysle ze to uprawnienie obowiazywac bedzie rowniez
    przy zakupie za gotowke.(na 100% pewny nie jestem)
    k...@w...pl

  • 7. Data: 2002-08-29 12:39:14
    Od: "marlid" <m...@w...pl>

> [...]
    rowniez
    > przy zakupie za gotowke.(na 100% pewny nie jestem)

    Niestety , nie będzie, albowiem, zgodnie z przepisem

    Art. 1. Ustawa reguluje zasady i tryb zawierania umów o kredyt konsumencki,
    zasady ochrony konsumenta, który zawarł umowę o kredyt konsumencki, oraz
    obowiązki przedsiębiorcy, który udzielił kredytu konsumenckiego.

    dlatego nie ma ona zastosowania do sprzedaży za gotówkę,

    pzdr

    marek

  • 8. Data: 2002-08-29 13:34:06
    Od: p...@p...onet.pl

    Jeśli mogę prosić o namiar na tę ustawę która ma by c od 19 września podstawą
    dla ods?powania od um.sprzedazy .... będę bardzo wdzięczny .... jako nagroda
    uścisk dłoni prezesa.

    P.S.Jeszcze lepiej gdyby ktos miał txt ww. usttawy czekam na mailocha na adres
    i...@h...pl

    Dominik Spałek
    www.forum.wirma.pl
    0-505 863 673