  • 1. Data: 2006-03-16 13:32:08
    Temat: Mandat MPK/Nakaz zaplaty w postepowaniu upominawczym
    Od: bann <banzaii@irc.pl>

    pomozcie,

    Dostalem wczoraj poczta polecona list z Sadu Grodzkiego (Nazwisko
    napisane niekompletnie - o czym za chwile, adres natomiast poprawnie).
    Pokwitowalem podpisem u listonosza - w srodku:

    Pismo nr.1
    Nakaz Zaplaty w Postepowaniu Upominawczym, przed sadem rejonowym, w
    skladzie itd...itd, na skutek pozwu wniesionego przez MPK Sp.z.o.o.
    nakazujacy mi (pozwany - nazwisko z bledem - brak jednej litery w
    nazwisku), aby zaplacil powodowi kwote X wraz z odsetkami, plus kwote
    tytulem kosztow sadowych.

    Pismo nr.2
    Pozew (razem z pouczeniem), gdzie:

    Sad Rejonowy itd itd.
    Strona Powodowa: MPK Sp.z.o.o.
    Strona Pozwana: Imie (poprawne) Nazwisko (z bledem - brak litery)
    .
    .
    .
    Żądanie zasądzenia: kwota
    Żądanie zwrotu kosztów procesu: kwota
    pkt.8. Powod wnosi o: 1) przeprowadzenie rozprawy w nieobrecnosci
    powoda 2) nadanie orzeczeniu rygoru natychmiastowej wykonalnosci 3)
    wydanie nakazu zaplaty w postepowaniu upominawczym

    ciekawie zaczyna sie robic na drugiej stronie pozwu:

    Wnioski dowodowe:
    1) odpis kopii oplaty dodatkowej wreczonej pozwanemu (oryg. w dysp.
    powoda) --- na okolicznosc twierdzen w pozwie i nalozonej oplaty
    dodatkowej za przejazd bez waznego biletu
    2) odpis kopii monitu wyslanej pozwanemu (oryg. - j.w.) --- na
    okolicznosc, ze powod wzywal pozwanego do dobrowolnego uiszczenia
    naleznosci i oplaty za monitowanie
    .
    .
    .
    stwierdzenie o zgloszeniu wszystkich dowodow: (tak)
    ... itd itd ... zalaczniki (1 odpis pozwu), imie nazwisko powoda
    (prezes spolki)

    meritum sprawy:

    dowod nr.1. - odpis kopii oplaty dodatkowej ...
    w odpisie kopii - blad w nazwisku (brak litery), adres poprawny,
    nr.leg. studenckiej (poprawny), podpis osoby przyjmujacej mandat: z
    grubsza podobny do mojego, dopisek odreczny na marginesie: wydzial,
    uczelnia, adres wydzialu

    dowod nr.2 - Monit przedsadowy, wydruk komp.
    adresat - blad w nazwisku i imieniu, adres poprawny - reszta poprawna

    oba dowody poswiadczone pieczatka i podpisem radcy prawnego.

    W zwiazku z powyzszym mam nastepujace pytania:

    1) czy traktowac powaznie caly pozew i nakaz zaplaty? (blad w
    nazwisku: w dowodach sadowych, w adresie na kopercie listu - przyjalem
    list - poniewaz poczta ma regule dostarczania pod adres, a nie do
    adresata - zreszta listonosz pomylil sie i na zostawionym awizo (mam)
    imie i nazwisko napisane poprawnie - zgodnie ze stanem faktycznym -
    niemniej jednak - przy przyjmowaniu listu - na pokwitowaniu jest moj
    podpis, z grubsza podobny do tego z dowodu sadowego.
    2) brak dowodu nadania - odbioru monitu przedsadowego (takie dokumenty
    powinny byc chyba wysylane jako list "polecony") - dowodu takiego nie
    przedstawiono i na pewno nie zostanie przedstawiony - w zwiazku z tym:
    a) niezgodnosc nazwiska w monicie b) prawdopodobienstwo zaginiecia
    wezwania na poczcie, i tym samym mozliwosc - ze wogole do mnie nie
    dotarlo
    3) czy prosciej i latwiej:
    zlekcewazyc cala sprawe - nie odpisywac na pozew (wniesiony na druku
    sadowym - wypelnianie odpowiedniego druku sprzeciwu, dodatkowe
    pisanie, zawracanie glowy), a potencjalnego komornika sprzed drzwi
    mieszkania wyslac na parter - do spisu lokatorow, gdzie figuruje inne,
    poprawne nazwisko
    odpisac wykorzystujac druk sprzeciwu: jako uzasadnienie podajac punkty
    1) i 2) - tu kolejny problem: w druku nalezy wpisac nazwisko
    pozwanego: moje rozni sie - ma jedna litere wiecej (na zasadzie: Balas
    --- Balasz), jestem wiec pozwanym czy nie?
    odpisac do sadu - tworzac oficjalne pismo, jednak nie na druku
    urzedowym, i zamiescic pkt. 1) i 2)
    4) przy pobieraniu drukow w sadzie grodzkim, dowiedzialem sie o czyms
    co nazywa sie "omylka pisarska" w dokumentach i mozliwosci jej
    sprostowania, (przez powoda??/sad - w trakcie procesu??). Czy jesli na
    dowodzie sadowym (kserokopia dla mnie), w przypadku nastepnej rozprawy
    zostanie dopisana brakujaca litera w nazwisku - nie bedzie to
    falszowanie dokumentow?
    5) w przypadku wymeldowania z miejsca zapisanego w legitymacji (studia
    juz skonczylem) - rodzice moga byc pociagnieci do odpowiedzialnosci za
    dlugi dziecka (pelnoletniego)?
    6) nie odebralem dyplomu ukonczenia studiow, a wyjezdzam z kraju i nie
    zdaze go juz odebrac - czy mozliwe sa jakies reperkusje na tym polu?
    zlosliwosc/nadgorliwosc urzednicza albo "pana kontrolera"? ;P

  • 2. Data: 2006-03-16 13:43:12
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    potraktowac serio i wniesc sprzeciw
    jezeli Ciebie sprawa dot podnieść okolicznosci w wyniku ktorych nie
    powinienes placic
    jezeli sprawa Ciebie nie dotyczy podnieść to rózwniez w sprzeciwie /brak
    legitymacji biernej/

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 3. Data: 2006-03-16 13:49:52
    Od: bann <banzaii@irc.pl>

    On Thu, 16 Mar 2006 14:43:12 +0100, "Lookasik" <l...@p...o2.pl>
    wrote:

> [...]
    >powinienes placic
    >jezeli sprawa Ciebie nie dotyczy podnieść to rózwniez w sprzeciwie /brak

    a ewentualna korekta "omylki pisarskiej" przez sad w wyniku
    sprzeciwu?
    co w przypaku wizyty komornika w domu? (nazwisko w nakazie nie jest
    nazwiskiem w spisie lokatorow)

  • 4. Data: 2006-03-16 14:35:16
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > a ewentualna korekta "omylki pisarskiej" przez sad w wyniku
    > sprzeciwu?

    wierzyciel wniesie o sprostowanie a w tym czasie nakaz sie uprawomocni

  • 5. Data: 2006-03-16 19:24:39
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    > 6) nie odebralem dyplomu ukonczenia studiow, a wyjezdzam z kraju i nie
    > zdaze go juz odebrac - czy mozliwe sa jakies reperkusje na tym polu?

    Nie ma żadnych reperkusji, które byłyby zgodne z prawem.