    Date: Wed, 24 Sep 2014 18:55:31 +0200
    From: alkazelcer <a...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    To: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Subject: Re: Mały zus - perpetuum mobile?

    W dniu 2014-09-24 18:36, Liwiusz pisze:
> [...]
    firmę i prowadzi ją przez 2 lata. Po 2 latach wyrejestrowuje firmę, a druga osoba od
    razu ją rejestruje pod nową nazwą i nr REGON. Po następnych 2 latach trzecia
    latach, trzecia osoba "odstępuje" firmę na rok czwartej osobie. Po tym roku mija 5
    lat od chwili, kiedy pierwsza osoba przestała prowadzić firmę, w związku z czym może
    ją teraz spokojnie przejąć na 2 lata od czwartej osoby, znów płacąc niższy ZUS i tak
    w kółko. 4 osoby, 4 nazwy firmy, 4 numery REGON, cały czas niski ZUS. Dlaczego to tak
    nie może działać, a jeśli może, to dlaczego każdy tak nie robi?

    > No, jeśli nie jesteś w stanie ogarnąć odpowiedzi na to pytanie, to
    > raczej za biznes się nie bierz ;)

    Ja nie ogarniam odpowiedzi a biznes prowadzę i dobrze mi się powodzi :).

    Podejrzewam ze największy problem jest w "przekazywaniu firmy" . w sumie
    jak ktoś ma dużą rodzinę to może zawsze podarować(po zgłoszeniu sdz2 nie
    płaci się podatku). Problem pojawia się jak pozostali członkowie rodziny
    chcieli by pomagać przy prowadzeniu firmy (osoba współpracująca i wysoki
    zus). Do tego dochodzi mnostwo papierkowej roboty , będąc płatnikiem VAt
    jeszcze bardziej się wszystko komplikuje.

    Generalnie państwo konsekwentnie dba o to aby prowadzący działalność nie
    mieli zbyt łatwo coby im się w głowach nie poprzewracało bo skłonni
    jeszcze pomyśleć że państwo jest dla nich a nie odwrotnie.