  • 11. Data: 2008-01-28 00:49:01
    Temat: Re: Maly kazusik do rozwiazania [pozornosc oswiadczenia woli]
    Od: Ja_Nul^ <j...@o...pl>

    Paweł Marcisz wrote:

    > Skąd właściwie miałoby wynikać, że dotyczy różnych typów umów?
    > "Nieważne jest oświadczenie woli złożone drugiej stronie za jej zgodą
    > dla pozoru. Jeżeli oświadczenie takie zostało złożone dla ukrycia
    > innej czynności prawnej, ważność oświadczenia ocenia się według
    > właściwości tej czynności." I tyle. Nigdzie tu nie widzę zastrzeżenia,
    > że to oświadczenie woli miałoby dotyczyć umowy innego typu niż umowa
    > ukrywana.

    Chodziło mi właśnie o inną czynność prawną, ale w zasadzie sprzedaż za
    80K to inna czynność prawna niż sprzedaż za 30K, wiec wychodzi na to, że
    pozorna.
    Raz jeszcze dzięki wszystkim za pomoc.

    --
    ."" ""
    |oo Pozdrawiam GyGy:1314046 oo|
    .- _______________________________ -

  • 12. Data: 2008-01-28 14:30:11
    Temat: Re: Mały kazusik do rozwiązania [KC wypadek,szkoda]
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Moim zdaniem nie, bowiem normalnym następstwem zajęcia miejsca pasażera w
    > samochodzie kierowanym przez nietrzeźwego nie jest spowodowanie obrażeń
    > ciała.

    Normalnym następstwem zajęcia miejsca za kierownicą też jest dojechanie do
    celu a nie spowodowanie wypadku;)

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 13. Data: 2008-01-28 14:45:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Normalnym następstwem zajęcia miejsca za kierownicą też jest dojechanie
    > do celu a nie spowodowanie wypadku;)

    I stad zatrzymanego po pijanemu za keirownicą sądzi sie za jazdę pod
    wpływem, a nie usiłowanie spowodowania wypadku.

  • 14. Data: 2008-01-28 20:41:53
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    [cut]