  • Data: 2005-01-24 10:56:05
    Temat: Re: Mailing a spam
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Vectra wrote:

    > Ale jak ktos podaje adres mailowy firmy o okreslonym tamze profilu
    > i oznacza go jako miejsce do kontaktu, to mozna zalozyc,
    > ze zamawia okreslone informacje. Zatem chyba nazbyt uogólniasz ...

    Nie można.

    Dz.U. 2002 Nr 144 poz.1024
    Art. 4.
    ,---------------------------------------------------
    --------------------
    | 1. Jeżeli ustawa wymaga uzyskania zgody usługobiorcy to zgoda ta:
    | 1) nie może być domniemana lub dorozumiana z oświadczenia woli
    | o innej treści,
    | 2) może być odwołana w każdym czasie.
    | 2. Usługodawca wykazuje uzyskanie zgody, o której mowa w ust. 1, dla
    | celów dowodowych.
    `---------------------------------------------------
    --------------------

    Jeżeli jeszcze nie rozumiesz - umieszczenie emaila gdziekolwiek jest
    "oświadczeniem innej treści" - chyba że pirsze przy nim "na ten e-mail
    proszę wysyłąć oferty, zapytrania o zgodę na wysyłkę ofert i inne inf.
    handlowe". A nawet jeśli jest takie oświadczenie, to i tak nadawca musi
    mieć zgodę wydaną na siebie do celów dowodowych (wydruk strony www nie
    jest dowodem!)

    > Moje zdanie - nie wiadomo jak jest. Ale jak spróbujesz mailingu, to
    > szeryfowie (znaczy admini) wykonaja samosad w posatci dopisania
    > do czarnych list. To bezprawie, ale pójdziesz do sadu, by wygrac?

    Buahahahaha! Jesteś spemerką, że tak gadasz? BTW, nigdzie w polskim
    prawie nie występuje pojęcie spam, a jedynie "informacja handlowa".

    Odbiorca ma prawo nazwać spamem to co za spam uważa!
    *I mam na to wyrok sądowy*, z pozwu spamera, któremu nie podobało się,
    że jego spam uznałem za spam. I spamer przegrał w 2 kolejnych sądach:
    najpierw w Okręgowym, potem w Apelacyjnym . Dodam, że ten spam nie
    spełniał nawet warunków przesyłek w/g ustawy o świadczeniu usług
    drogą elektroniczną, więc w sensie tej ustawy nie był zakazany!
    Relacja na stronie http://nospam-pl.net/sppnn.php - proszę zwócić
    uwagę na słowa:

    Ukłony,
    --