  • Data: 2005-01-24 20:22:16
    Temat: Re: Mailing a spam
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    TmK napisał(a):

    > Chce im zaproponowac cos - co moze im sie przydac - uslugi agencji
    > reklamowej. Jak mozna to traktowac jako smieci i grozaic grzywna?

    No ja na przykład ja nie chcę, by ktokolwiek cokolwiek mi proponował.
    Mój e-mail, który uzywam od 8-iu prawie lat, trafił do baz tylu
    *agencji reklamowych*, że teraz dostaję dziennie od 100 do 200 ofert
    powiększania przyrodzenia, kupna tuszu do drukarek, inwestowania w
    nieruchomości czy zakupu mebli - że gdyby nie filtry antyspamowe,
    nie byłbym w stanie korzystać z poczty. Na szczęście przez filtry
    przebija się 1-2 spamy tygodniowo, które dobijam już ręcznie.

    Zrozum chłopie, że w Polsce jest kilkadziesiąt tysięcy firm, na
    świecie kilka milionów. Gdyby tylko co dziesiąta polska firma chciała
    wysyłać tylko jeden mailing rocznie, to codziennie dostawałbyś tych
    mailingów kilkanaście. Dochodzą do tego jeszcze firmy z Chin, USA
    i Korei. No ile można.

    > To kolajny przypadek chorego prawa niedostosowanego do realiow.

    Rzeczywiście, prawo w Polsce jest chore, bo nie uzależnia kary od
    ilości wysłanych spamów. W takich Włoszech i Irlandii za spam
    można nawet iść do więzienia a jeśłi grzywna, to nie może być mniejsza
    od kilkudziesięciu tysięcy EUR. w USA pewien spamer został niedawno
    skazany na grzywnę 720.000.000 USD (siedemset milionów). A w Polsce
    w zasadzie nie grozi kara wyższa niż kilkusetzłotowa, choć
    teoretycznie może wynosić do 5.000 PLN. Na razie jednak tylko jeden
    spamer zapłacił koło 3.000 + koszty procesu + pokrycie wyrządzonych
    szkód (koszty sprzątania bo sporym mailingu).

    Ukłony,
    --
    Łukasz Kozicki
    http://nospam-pl.net/