    From: Grzegorz Górnisiewicz <g...@j...ug.gov.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ma??e?stwo, a zgoda od biskupa..
    Date: Mon, 15 Sep 2003 09:00:11 +0200

    [ciach]
    > i proszę mi nie wyjeżdżać o tym, że jak nie chcę to nie muszę.
    > bo oboje wiemy o co tak naprawdę chodzi w tej sprawie.
    >
    > Artur Górniak

    Myślę że na ten temat powinieneś chyba rozmawiać z przyszłą (obecną)
    małżonką. Możesz wymagać od proboszcza takiego pisma ale jeśli nawet
    podpisze co raczej jest niemożliwe jemu jak sądzę zabrania tego jego
    władza zwierzchnia czyli patrz Kuria. Tylko że nie wiem czy wiesz w co
    się wtedy pakujesz, bo ks. proboszcz nie przyjdzie do Ciebie i nie
    wyciągnie dzieci za uszy na lekcję religii (takie czasy na szczęście dla
    kościoła dawno się skończyły, choć czasem mogą się zdażyć jeszcze i
    tacy). Ale problem jest taki ty się zobowiązujesz do tego że nie
    będziesz przeszkadzał w wychowaniu w wierze więc m.in. łączy się to z
    niewyrażaniem sowich poglądów na temat instytucji kościoła przy
    dzieciach i na odwrót ks. proboszcz nie może wyrażać przy Twoich
    dzieciach swoich opinii na temat niechodzenia do kościoła etc. Czym to
    może zaaowocować? Notorycznym siedzeniem w sądzie za łamanie umowy...

    EOF

    Pozdrawiam
    Grzegorz Górnisiewicz