  • Data: 2003-09-15 05:59:52
    Temat: Re: Ma??e?stwo, a zgoda od biskupa..
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Artur Górniak wrote:

    > chodzi o umowe z proboszczem, ktoremu bede podpisywac papier, ze nie
    > bede przeszkadzac w chrzescijanskim wychowaniu dzieci.
    > chce miec taki sam papier od jego strony podpisany, ze dzieci beda mialy
    > prawo same wybrac co chca i to wychowanie zacznie sie w momencie ich
    > dojzalosci jesli zechca.

    Albo godzisz się na warunki ślubu kościelnego i że w "dziecięcym" okresie
    nie będziesz przeszkadzał w wychowaniu dzieci w wierze chrześcijańskiej
    albo nie zgadzasz się na te warunki i wówczas nie bierzesz ślubu
    kościelnego. Nie wiem dokładnie, jakie są podstawy ważności takiego ślubu,
    ale wydaje mi się, że jedną z nich jest szczerość twoich i twojej przyszłej
    żony deklaracji.

    > powiem w ten sposob.. ja nie chce korzystac z uslug sredniowiecznej
    > instytucji.. i jako osoba, ktora jest w tym kraju mniejszoscia
    > oczekiwalbym rownych praw i zadbania o to bym mial mozliwosc
    > rownouprawnienia w tych sprawach, w ktorych kosciol wprost powiedzial,
    > ze jest rowny panstwu. czyli w zawieraniu zwiazkow malzenskich.

    Nie masz obowiązku brania ślubu sakramentalnego. Twoim prawem jest że możesz
    ożenić się w urzędzie stanu cywilnego lub w kościele. Jeżeli decydujesz się
    na ślub kościelny, musisz przystać na warunki, jakie Tobie stawiają.

    > nie widze powodu by zwiazek cywilny nie mogl byc rownoznaczny zwiazkowi
    > koscielnemu.. skoro odwrotnie zostalo to wymuszone przez ciemnogrod
    > katolicki.

    Pokaż przykłady dyskryminacji związków jedynie cywilnych w naszym państwie,
    bo ja z takimi się nie spotkałam.

    > 10% to juz dosc zeby byc w sejmie.. a bodajze 10% jest obecnie w polsce
    > oficjalnie nie katolikow..

    A co to ma do rzeczy??

    Pozdrawiam,
    Marysia