  • 11. Data: 2007-12-20 08:13:15
    Temat: Re: Lojalka a wyliczenie kosztów szkolenia
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Adam Klobukowski pisze:

    > No to w tym punkcie jest niezgodna z prawem, ponieważ wymienione w tym
    > wątku rozporządzenie wyraźnie stwierdza że zwrot kosztów musi być
    > proporcjonalny do przepracowanego okresu, czyli jeśli lojalka obowiązuje
    > 24 miesiące a ty przepracowałeś już 23 to do zapłaty masz maksymalnie
    > 1/24 kosztów o których mówi lojalka.

    Naprawdę jest napisane, że proporcjonalne do *przepracowanego* okresu?
    Czy nie powinno być odwrotnie proporcjonalne?
    Jeśli wprost - to im więcej przepracowałeś,
    tym masz więcej 'zwrotu kosztów' do oddania.

    To stąd te głupie zapisy w umowach...

    Stach

  • 12. Data: 2007-12-20 09:05:22
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Silmariena" <s...@w...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:fkc7oq$oia$1@inews.gazeta.pl...

    > Tylko mojego pracodawcę stać na dobrych adwokatów...

    A więc pewnie i drogich. Tym gorzej dla pracodawcy. Poniesie większe koszty.

    --
    Paweł
    wszytkie posty z gmail.com i googlemail.com kasuję bez czytania

  • 13. Data: 2007-12-20 10:05:57
    Od: " Silmariena" <s...@g...pl>

    Paweł <b...@m...com> napisał(a):

    > A więc pewnie i drogich. Tym gorzej dla pracodawcy. Poniesie większe koszty.

    Niestety nie. Prawnicy są opłacani tak, czy siak.

    Silmariena

  • 14. Data: 2007-12-20 10:21:04
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

  • 15. Data: 2007-12-20 10:22:49
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

  • 16. Data: 2007-12-20 11:12:29
    Od: " Silmariena" <s...@g...pl>

    Adam Klobukowski <a...@g...com> napisał(a):

    > Te koszty powinny byl jasno okreslone w lojalce, w postaci kwoty za
    > ktora mozesz beknac. Bez tego, podpisywanie takiego dokumentu, wybacz,
    > jest glupota. Tym niemniej moze sie to przydac w sadzie pracy, bo
    > pracownik ma tam spore przywileje.

    Wiem, ze madre to nie bylo. Ja sie cieszylam, ze mam prace na conajmniej 2
    lata. Chodzi o wyliczenie. Ale przeciez i tak musza miec jakies podstawy do
    wystawienia rachunku. A czy musza udokumentowac to szkolenie poza rachunkami
    za mieszkanie? Bo ani dyplomu, ani certyfikatu, ani zaswiaczenia nie mam. A
    oni nie maja nic, poza rachunkami za mieszkanie.

    Silmariena

  • 17. Data: 2007-12-20 15:58:24
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

  • 18. Data: 2007-12-20 21:25:56
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    Moim zdaniem, przedmiot umowy powinien być dokładnie opisany. Czyli
    szkolenia takie, a siakie. Koszt szkolenia również powinny być
    określone (zasadą jest, że świadczenie powinno być równoważne-tu nie
    wiadomo czy jest). Znalazło by się jeszcze kilka uwag- niestety
    odnoszą sie do informacji przez Ciebie zawartych. Brak treści umowy
    jest znacznym ogranicznikiem i zniekształcony Twój przekaz (jeśli taki
    jest) tworzy błędne wnioski.
    Świadczenie takie jest wzajemne (pracodawca Tobie, Ty pracodawcy). W
    przypadku gdy szkolenia jeszcze nie było to nie masz co zwracać.
    Pracodawca może mieć dokumentację, że takie szkolenie się odbyło, w
    takim przypadku Ty będziesz musiała udowodnić, ze takiego szkolenia
    nie było (na spokojnie już teraz możesz sobie ją szykować np. Pani
    Kasia potwierdzi, że nie było). Ponadto po szkoleniu- koszty szkolenia
    powinny być uwidocznione w dokumentacji działalności przedsiębiorstwa.
    Jeśli nie obawiasz się szykanowania Ciebie ze strony pracodawcy- to
    może warto by było złożyć pismo (z potwierdzeniem, że złożyłaś) z
    zapytaniem o szkolenie?

    Wersja nr;

    1. "W nawiązaniu do umowy zdania ...... dot. ....................
    uprzejmie proszę o wskazanie kiedy obędzie się niniejsze szkolenie."

    2."W nawiązaniu do umowy zdania ...... dot. ....................
    uprzejmie proszę o wskazanie kiedy obędzie się niniejsze szkolenie.
    Informacja ta jest mi niezbędna do rozplanowania najbliższego okresu-
    początkowych 5 miesięcy nowego roku. W tym okresie, po pracy zamierzam
    przygotowywać mojego kuzyna do egzaminu maturalnego. W przypadku gdyby
    szkolenie miało by sie odbyć w tym okresie, spowodowało by to
    negatywne konsekwencje dla mojego kuzyna, a tym samym mojej rodziny.
    Bardzo zależy mi na uczestnictwie w szkoleniu, a nie chwiałabym ta
    decyzją skrzywdzić kuzyna- przerywając korepetycje. Bardzo zależy mi
    pilnej informacji."

    W tedy dostaniesz odpowiedz, że
    a) Szkolenie już było.
    b) Szkolenie będzie.....
    c) brak odpowiedzi (jeśli nie odpowiada to jest coś nie tak- np. coś
    kombinuje). (czynność złożenia pisma powtórzyć 3 razy w odstępie ok 2
    tyg.)

    Ty uzyskasz stanowisko pracodawcy odnośnie umowy "a" albo "b". Jeśli
    będzie "c". to może być to dodatkowy dowód na to, że pracodawca jest
    niewiarygodny jak i jego twierdzenia o "a".

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2007-12-21 07:49:12
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Adam Klobukowski pisze:

    > Proporcjonalny, w sensie że się proporcjonalnie zmniejsza. Wiem,
    > odwrotnie proporcjonalny, ale wiadomo o co chodzi ;) Zresztą dokładnie
    > precyzuje to rozporządzenie.

    Ano, chyba że precyzuje.

    Stach

  • 20. Data: 2007-12-21 11:16:03
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 19 Dec 2007 21:29:23 +0100, Silmariena napisał(a):

    > Dobry wieczór
    >
    > Najgorsze, że sprawa rozbija się o jeden miesiąc. Tyle mi braknie...

    A ja z innej beczki zapytam:
    - skoro miało być "szkolenie" - zakładam iż otrzymałaś jakieś kwity w
    postaci np. certyfikatu, świadectwa ukończenia kursu/szkolenia, coś
    materialnego świadczącego o tym że ukończyłaś/przebyłaś owe szkolenie? Masz
    jakiś kwit?

    Inna sprawa - skoro to była praca - otrzymałaś od zakładu pracy diety
    (podróż służbowa)?
    To że zakład opłacał Ci noclegi - to tylko sobie zmniejszał koszty, bo
    gdybyś samo sobie opłacała noclegi - musiał by Ci wypłacić 50% diety. A to
    jest ściśle uzależniona od kraju w którym pracujesz (np. dieta dla Francji
    ~45Euro/doba).