    From: Qbek <q...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Lojalka a wyliczenie kosztów szkolenia
    Date: Thu, 20 Dec 2007 13:25:56 -0800 (PST)

    Moim zdaniem, przedmiot umowy powinien być dokładnie opisany. Czyli
    szkolenia takie, a siakie. Koszt szkolenia również powinny być
    określone (zasadą jest, że świadczenie powinno być równoważne-tu nie
    wiadomo czy jest). Znalazło by się jeszcze kilka uwag- niestety
    odnoszą sie do informacji przez Ciebie zawartych. Brak treści umowy
    jest znacznym ogranicznikiem i zniekształcony Twój przekaz (jeśli taki
    jest) tworzy błędne wnioski.
    Świadczenie takie jest wzajemne (pracodawca Tobie, Ty pracodawcy). W
    przypadku gdy szkolenia jeszcze nie było to nie masz co zwracać.
    Pracodawca może mieć dokumentację, że takie szkolenie się odbyło, w
    takim przypadku Ty będziesz musiała udowodnić, ze takiego szkolenia
    nie było (na spokojnie już teraz możesz sobie ją szykować np. Pani
    Kasia potwierdzi, że nie było). Ponadto po szkoleniu- koszty szkolenia
    powinny być uwidocznione w dokumentacji działalności przedsiębiorstwa.
    Jeśli nie obawiasz się szykanowania Ciebie ze strony pracodawcy- to
    może warto by było złożyć pismo (z potwierdzeniem, że złożyłaś) z
    zapytaniem o szkolenie?

    Wersja nr;

    1. "W nawiązaniu do umowy zdania ...... dot. ....................
    uprzejmie proszę o wskazanie kiedy obędzie się niniejsze szkolenie."

    2."W nawiązaniu do umowy zdania ...... dot. ....................
    uprzejmie proszę o wskazanie kiedy obędzie się niniejsze szkolenie.
    Informacja ta jest mi niezbędna do rozplanowania najbliższego okresu-
    początkowych 5 miesięcy nowego roku. W tym okresie, po pracy zamierzam
    przygotowywać mojego kuzyna do egzaminu maturalnego. W przypadku gdyby
    szkolenie miało by sie odbyć w tym okresie, spowodowało by to
    negatywne konsekwencje dla mojego kuzyna, a tym samym mojej rodziny.
    Bardzo zależy mi na uczestnictwie w szkoleniu, a nie chwiałabym ta
    decyzją skrzywdzić kuzyna- przerywając korepetycje. Bardzo zależy mi
    pilnej informacji."

    W tedy dostaniesz odpowiedz, że
    a) Szkolenie już było.
    b) Szkolenie będzie.....
    c) brak odpowiedzi (jeśli nie odpowiada to jest coś nie tak- np. coś
    kombinuje). (czynność złożenia pisma powtórzyć 3 razy w odstępie ok 2
    tyg.)

    Ty uzyskasz stanowisko pracodawcy odnośnie umowy "a" albo "b". Jeśli
    będzie "c". to może być to dodatkowy dowód na to, że pracodawca jest
    niewiarygodny jak i jego twierdzenia o "a".