  • 21. Data: 2005-07-02 22:02:53
    Temat: Re: List Prawników RP do Kwaśniewskiego
    Od: poreba <d...@p...com>

    Johnson <j...@n...pl> niebacznie popelnil
    news:da3ocb$g0$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > profesorowie się mylą - przedłużenie okresu przedawnienia
    > nie stanowi naruszenia zasady "lex retro non agit".

    Z autoryteteami się nie zgadzasz wywrotowcu? ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 22. Data: 2005-07-02 22:41:37
    Temat: Re: List Prawników RP do Kwa?niewskiego
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "JanuszHr" <h...@p...com> napisał w wiadomości

    > a ty zmień albo popraw sobie czytnik by przestał tworzyć nowy temat

    Jak uzywasz jakis dziwnych czytników to sie nie dziw, ze ci sie tworzy nowy
    watek. Jakos nikomu innemu sie nie utworzyl.
    http://tinyurl.com/7os2f

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 23. Data: 2005-07-03 09:31:13
    Od: "meg " <m...@N...gazeta.pl>

    Sewer <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Zmiana terminu przedawnienia to oczywiście jest działanie prawa wstecz o
    ile
    > dotyczy okresu przedawnienia dla zdarzeń sprzed wejścia w życie przepisu.
    > tak jest w tym przypadku.
    .
    Witam, przepraszam, ze nie dokładnie na temat postu, ale zapytam...
    Czy jest zgodne z prawem stosowanie zwiększania okresu przedawnienia z 5 do
    10 lat / jak w ZUS /i obejmowanie tym okresem zobowiązań, które powstały w
    okresie 5-cio letnim ?
    Nie wiem,jaka jest prawnicza interpretacja tej zmiany, bo ZUS chętnie
    zwiększa sobie okres sciągalności...
    Jeśli zobowiązanie powstało w grudniu 1998 roku,kiedy właściwie się
    przedawni ?

  • 24. Data: 2005-07-03 12:08:36
    Od: "jurekw" <t...@k...org>

> [...]
    > zwiększa sobie okres sciągalności...
    > Jeśli zobowiązanie powstało w grudniu 1998 roku,kiedy właściwie się

    To nie wiesz o tym, że w naszym prawie są równi i równiejsi,
    a ZUS należy własnie do tych drugich?
    Kiedy nasi genialni prawnicy wprowadzili podatek dochodowy od osób fizycznych,
    zapomnieli zmienić przepisy dotyczące podstawy składek ZUS. W nich nadal było
    "dochód", a składki były pobierane od przychodu.
    Kiedy w zupełnie innej sprawie (chodziło o dochody powyżej których zawieszano
    wypłatę emerytury) SN w składzie 7 sędziów orzekł, że jeśli przepisy szczegółowe
    nie mówią jak rozumieć "dochód" - należy go rozumieć tak jak w przypadku ustawy
    o PDOF - przedsiębiorcy zaczęli żądać zwrotu nadpłaconych składek.
    Nie znalazłem nigdzie wyroku w tej sprawie - ale składki były nadal pobierane od
    przychodu (wnioskuję więc, że wyrok SN ZUS'u nie dotyczył). Potem próbując
    naprawić sytuację nasi geniusze od prawa podarowali wszystkim przypadkiem jedną
    składkę.

  • 25. Data: 2005-07-03 13:00:13
    Od: " meg" <m...@N...gazeta.pl>

    jurekw <t...@k...org> napisał(a):

> [...]
    > naprawić sytuację nasi geniusze od prawa podarowali wszystkim przypadkiem
    Witam, ja tylko próbuję ustosunkować się do "petycji" prawników, że prawo
    nie powinno działać wstecz i nie powinno być zmieniane "ad hoc", jak tylko
    są ku temu "ważne powody"...
    Konstytytucja Polska zakłada równość obywateli wobec prawa...Z lektury
    przypadków w necie wnioskuję, ze prawo jest tylko dla tych , co mają
    pieniądze, dla nich są pewne "przepisy i ustawy" o których szary Polak nie
    wie...Bogatym ZUS umarza nalezności,US - hojną ręką politykom i biznesmenom
    daruje miliardowe kwoty...Ja w 2002 roku skłądając wniosek do US o umorzenie
    odsetek usłyszałam,że " nasze biedne państwo na to nie stać "...Miałam
    trudną sytuację jako samotna mama niemowlaka...A niedawno czytałam o
    umorzeniu 1,5 miliarda VAT-u jakiemuś biznesmenowi,który i tak miał znaczny
    majątek...
    Moze ktoś zrobi z tym wreszcie porządek !
    Nie wiem, czy można gdzieś napisać wniosek o prawną interpretację tej
    sytuacji ? Do jakiej instytucji ?
    Byłabym zobowiązana za info ;)

  • 26. Data: 2005-07-03 15:06:00
    Od: "jurekw" <t...@k...org>

    > Ja w 2002 roku skłądając wniosek do US o umorzenie
    > odsetek usłyszałam,że " nasze biedne państwo na to nie stać [...]

    Miałem kiedyś podobny przypadek. Ale mnie chodziło jedynie o rozłożenie dużej
    należności na raty. Trzeba napisać wniosek, który będzie załatwiony odmownie (w
    US robią wszystko wedle instrukcji z MF) - a potem odwołać się do Izby Skarbowej.
    Nie wiem, czy to dotyczy pracowników (ja płacilem jako przedsiębiorca).
    W każdym razie tu jest pełna uznaniowość.

    > Moze ktoś zrobi z tym wreszcie porządek !

    Cóż - niestety (?) - zyjemy w chrześcijańskim kraju i większość obywateli z
    cierpliwością wyczekuje na sprawiedliwość na innym świecie. Ja w każdym razie
    mam nadzieję, że tam gdzie trafię po śmierci nie będzie żadnego z sygnatariuszy
    tego urnego apelu (w Piśmie św głupotę wymienia się wśród największych grzechów).

  • 27. Data: 2005-07-03 15:22:40
    Od: " meg" <m...@N...gazeta.pl>

    jurekw <t...@k...org> napisał(a):

> [...]
    > Nie wiem, czy to dotyczy pracowników (ja płacilem jako przedsiębiorca).
    > W każdym razie tu jest pełna uznaniowość.
    Witam,
    ja też miałam dużą kwotę, i wnioskowałam o umorzenie połowy tej należności -
    jeszcze w ciąży złożyłam taki wniosek o umorzenie ,na kancelarię. Nikt nie
    raczył odpisać... wtedy było to tylko 14 000, po 3-ch latach zrobiła się
    kolosalna suma nie do spłacenia.
    Mnie też rozłożyli na raty...po 3 000 miesięcznie :( Bardzo się zadłużyłam
    przez tą decyzję ratalną...

> [...]
    sygnatariuszy
    > tego urnego apelu (w Piśmie św głupotę wymienia się wśród największych
    No cóż...przyznam rację. Idą wybory, myślałam, ze może coś się zmieni, jak
    nie będzie SLD...Podziwiam prawo w USA - czytałam w necie, ze tam prezydent
    nie smiałby odmówić stawienia się przed komisją, bo groziłoby to usunięciem
    ze stanowiska ;(
    P.S.
    Czy można gdzieś uzyskać interpretację, wykładnię prawną dotyczącą
    przedawnień ?

  • 28. Data: 2005-07-04 05:19:26
    Od: "jurekw" <t...@k...org>

    > Mnie też rozłożyli na raty...po 3 000 miesięcznie

    gra warta świeczki - możesz się odowłac do Izby Skarbowej
    a jej decyzje zaskarzyc do NSA
    Podobno w swoim czasie z MinFin przyszla instrukcja, by US zwracaly uwage na to,
    czy ich decyzje nie prowadza do bankructwa podatnika (nieprawdpodobne, a jednak)

    > No cóż...przyznam rację. Idą wybory, myślałam, ze może coś się zmieni, jak
    > nie będzie SLD...

    Ale będzie pewnie PO ze swym tepym doktrynerstwem.
    Oni nie podejmą próby naprawy - przecież zawsze może sie przydać profesorek
    objasniający prawo wedle zyczeń polityków.

    > Podziwiam prawo w USA

    Mnie się ono średnio podoba.
    Prezydent USA musiałby zgłosić się przed komisją, bo to jest w scenariuszu
    amerykańskiej "sterowanej demokracji".
    U nas zaadoptowano niektóre elementy amerykańskiej demokracji -
    na przykład marketing polityczny, który ma skłonić do tego by ludzie głosowali
    wbrew swoim interesom i zdrowemu rozsądkowi.
    Próbuje się także przenieść na polski grunt silne utożsamianie przez Amerykanów
    prawa i moralności (np. - sąd uznał ze Belka nie jest kapusiem, więc jest czysty
    jak łza).

  • 29. Data: 2005-07-04 15:57:27
    Od: " meg" <m...@N...gazeta.pl>

    jurekw <t...@k...org> napisał(a):

> [...]
    na to
    > ,
    > czy ich decyzje nie prowadza do bankructwa podatnika (nieprawdpodobne, a

    Witam, a dawno to było ? Ja, przez trzy lata decyzji ratalnych jestem na
    skraju bankructwa...I tak jeszcze wszystkiego nie spłaciłam, nie mam
    środków, by inwestować w firmę i pewnie ją zamknę za miesiąc-dwa...
    Zastanawiam się nad pismem do naczelnika o umorzenie reszty...Ma ono sens ?

  • 30. Data: 2005-07-07 17:23:35
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    > Apel środowisk prawniczych do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej

    Czy można powiedzieć że prawnicy w tym liście chronią własne z...i
    /interesy? ;)