  • 1. Data: 2005-07-01 13:07:54
    Temat: Allegro - windykacja prowizji
    Od: "Kubaz" <k...@t...WYWAL-TO.pl>

    Witam
    Allegro przyslalo do mnie list (zwykly!), ze w ciagu 14 dni musze wplacic
    kase bo przekaza dlug justynce, czy to aby nie jest lipa? Musza chyba to do
    mnie wyslac i miec na to potwierdzenie - list zwykly mozna przeciez
    traktowac tak jakby go nie bylo. Nie zebym nie chcial zaplacic ale akurat
    nie moge w ciagu tych 14 dni

    --
    Kubaz

  • 2. Data: 2005-07-01 13:17:26
    Temat: Re: Allegro - windykacja prowizji
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Kubaz napisał(a):

    > Musza chyba to do mnie wyslac i miec na to potwierdzenie - list zwykly mozna
    przeciez
    > traktowac tak jakby go nie bylo.

    Tak ci się tylko wydaje.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-07-01 13:23:16
    Od: necik <n...@s...pl>

> [...]
    > mnie wyslac i miec na to potwierdzenie - list zwykly mozna przeciez
    > traktowac tak jakby go nie bylo. Nie zebym nie chcial zaplacic ale akurat

    Justynka równiez wysyła wezwania do zapłaty zwykłym listem.
    Moje zdanie - olej to.

  • 4. Data: 2005-07-01 14:22:24
    Od: "Kubaz" <k...@t...WYWAL-TO.pl>

    Użytkownik "necik" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Justynka równiez wysyła wezwania do zapłaty zwykłym listem.
    > Moje zdanie - olej to.

    A czy jak dlug dostanie justynka w swoje rece to dalej bede mial szanse
    zaplacic tylko tyle ile teraz cyz juz dojda jakies koszty dodatkowe?

    --
    Kubaz

  • 5. Data: 2005-07-01 14:30:01
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Kubaz wrote:

> [...]
    > mnie wyslac i miec na to potwierdzenie - list zwykly mozna przeciez
    > traktowac tak jakby go nie bylo. Nie zebym nie chcial zaplacic ale akurat

    A takie pytanie: masz dlug wzgledem allegro? JEsli masz, to w czym
    problem? Chcesz sie "wywinac" od placenia i od tego, ze ktos bedzie
    egzekwowal wlasne pieniadze? Chcesz udawac "mnie tu nie ma, mnie to nie
    dotyczy"? Dziwne zachowanie.

    Ja tez czasem jestem w sytuacji, ze nie moge zaplacic jakiejs naleznosci
    w terminie. I co robie wtedy? Kontaktuje sie i negocjuje przedluzenie
    terminu platnosci, albo rozlozenie na raty. A nie udaje, ze problemu nie
    ma, bo wezwanie przyszlo zwyklym listem.

    Wiec moja rada - pertraktuj termin platnosci. I tyle.

    Pozdr

    Film: Sin City - Miasto Grzechu ................ http://tiny.pl/h63x
    Richard Morgan - Modyfikowany Węgiel ........... http://tiny.pl/h63w
    Clive Barker - Wąwóz złamanego serca ........... http://tiny.pl/h63c
    Gwiezdne Wojny - Epizod 3: Zemsta Sithów ....... http://tiny.pl/hknr

  • 6. Data: 2005-07-01 15:08:25
    Od: "Joten" <213@[fizzle_the_spam_shizzle]hot.pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wiec moja rada - pertraktuj termin platnosci. I tyle.

    Z alt.pl.allegro:

    "Zajmuję się kontrol? należno?ci w sporej firmie, wszystko pow. 50 zł idzie
    najpierw do KRUKa, je?li oni nic nie zdziałaj?, a dług jest mniejszy niz 425
    zł - wszystko idzie w straty - mniejszych kwot nie opłaca się
    dochodzić na drodze s?dowej.

    Pozdr
    DJ"

    --
    j.

  • 7. Data: 2005-07-01 15:43:03
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Joten" <213@[fizzle_the_spam_shizzle]hot.pl> napisał w
    wiadomości news:42c55ce1$1@news.home.net.pl...

> [...]
    425
    > zł - wszystko idzie w straty - mniejszych kwot nie opłaca się

    Zależy od tego jaka to firma i jaką ma strukturę wierzytelności.
    W przypadku Allegro bardzo wątpię aby było tak jak wyżej napisano.
    Suma tych małych należności zapewne stanowi dużą część wszystkich.
    Poza tym gdyby rozniosła się wieść, że firma nie egzekwuje swoich
    należności to mogłaby już szykować się do likwidacji.

    Alek

  • 8. Data: 2005-07-01 16:06:45
    Od: "Joten" <213@[fizzle_the_spam_shizzle]hot.pl>

    wiadomości news:da3omc$5f3$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > Poza tym gdyby rozniosła się wieść, że firma nie egzekwuje swoich
    > należności to mogłaby już szykować się do likwidacji.

    Nie wiem, nie znam się na tym, cytowałem jedynie posta z grupy, napisanego
    przez kogoś, kto - wydaje mi się - siedzi "w temacie".
    Niemniej nie chce mi się wierzyć, żeby komuś chciało się zajmować takimi -
    przepraszam - błahymi kwotami. Błahymi, bo przecież drukowanie listów,
    wysyłanie ich Pocztą Polską, angażowanie firmy windykacyjnej, wycieczki do
    delikwenta itd. itp. kosztowo przewyższają zobowiązania Dłużnika
    przynajmniej kilka, jeśli nie kilkanaście, razy. A odsetki znowuż nie są
    jakieś takie wysokie - kiedyś miałem do zapłacenia bodaj 30 złotych dla
    Allegro, postanowiłem "sprawdzić ich" [z czystej ciekawości, pieniądze
    oczywiście miałem], i po pół roku przeciągania sprawy, już z Intrum
    Justitia, miałem doliczonych odsetek +/- 5 złotych z groszami.
    Insza inszość, że *ani razu* nie dostałem listu poleconego. Raz doszedł do
    mnie zwykły list z Allegro, raz zwykły list z Intrum Justitia, a tak to
    kontaktowali się ze mną drogą mailową. Czy to jest w jakikolwiek sposób
    zobowiązujące wobec mnie?
    List ze skrzynki mogą ukraść. Maila mogłem zmienić - bo mi się przestał
    podobać, bo zapomniałem hasła, bo ktoś złamał moje hasło i przejął konto
    pocztowe, itd. itp. Nie przypominam sobie, żeby gdziekolwiek w umowie było
    napisane, że jestem *zobowiązany* do *ciągłego* korzystania z maila podanego
    przy rejestracji. A jeśli nie jestem zobowiązany, to chyba nie mają prawa
    np. naliczać mi odsetek, jeśli z ich strony nie został wysłany polecony...?

    --
    pozdrawiam,

    j.

  • 9. Data: 2005-07-01 16:35:21
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Kubaz napisał(a):

    > A czy jak dlug dostanie justynka w swoje rece to dalej bede mial szanse
    > zaplacic tylko tyle ile teraz cyz juz dojda jakies koszty dodatkowe?

    Allegro musi Cie powiadomic o tym, ze przekazalo dlug innemu
    wierzycielowi. Bo skad masz niby o tym wiedziec? A list zwykly takim
    powiadomieniem nie jest. Wiec mozesz wtedy spokojnie splacic dlug na
    rzecz Allegro do nich samych pomijajac firme windykacyjna. I jeszcze
    mozesz ich wyzwac, jakim prawem wydzwaniaja i cos wysylaja.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 10. Data: 2005-07-01 16:37:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Mithos wrote:

> [...]
    > rzecz Allegro do nich samych pomijajac firme windykacyjna. I jeszcze
    > mozesz ich wyzwac, jakim prawem wydzwaniaja i cos wysylaja.

    Kurde.
    A może trochę po prostu zwykłej uczciwości by się przydało.
    Korzystałem z usług, wypada zapłacić.
    Wpadło do komuś do głowy?