  • 1. Data: 2004-07-15 15:36:41
    Temat: Licencja, UE
    Od: "Pond" <j...@g...pl>

    Witam!
    Program został wyprodukowany w 1999r.
    W licencji jest napisane, że może być użytkowany na terenie UE.
    Czy może być użytkowany w Polsce?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-07-15 15:44:45
    Temat: Re: Licencja, UE
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Pond napisał:

    > W licencji jest napisane, że może być użytkowany na terenie UE.
    > Czy może być użytkowany w Polsce?

    Uwielbiam posty , gdzie po pytaniu od razu pada odpowiedź ... Nawet
    główkować nie potrzeba ;)

    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))

  • 3. Data: 2004-07-15 16:08:43
    Od: "Pond" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cd68n4$fmu$2@atlantis.news.tpi.pl...

    > Uwielbiam posty , gdzie po pytaniu od razu pada odpowiedź ... Nawet
    > główkować nie potrzeba ;)

    Ja się za bardzo nie znam na prawie. Czy jeśli jest napisane, że można
    używać w UE, to standardowa interpretacja jest taka, że chodzi o UE w czasie
    tworzenia licencji, czy kiedykolwiek w przyszłości???

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-07-15 16:13:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-07-15 17:36, Pond rzecze:
    > Program został wyprodukowany w 1999r.
    > W licencji jest napisane, że może być użytkowany na terenie UE.
    > Czy może być użytkowany w Polsce?

    Możesz używać.
    Nawet w Chinach.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 5. Data: 2004-07-15 16:23:08
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Thu, 15 Jul 2004 18:13:24 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

    > Dnia 2004-07-15 17:36, Pond rzecze:
    >
    > Możesz używać.
    > Nawet w Chinach.

    Bo klikniecie "akceptuję warunki umowy licencyjnej" to nie jest
    oświadczenie woli tylko oświadczenie zniewolenia bo warunki użytkownikowi
    nie odpowiadają ale nadal chce uzywać?

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej

  • 6. Data: 2004-07-15 17:54:32
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@e...net news:cd6age$15t$1@news.onet.pl

    > Możesz używać.
    > Nawet w Chinach.
    > pozdrawiam
    > Arek

    Jezeli Chiny przyjma Prawo imc. hrabiego harnolda hbuzdygana ;)

    --
    ~~~~=~~~~l_;~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 7. Data: 2004-07-15 20:17:22
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-07-15 18:23, Falkenstein rzecze:
    > Bo klikniecie "akceptuję warunki umowy licencyjnej" to nie jest
    > oświadczenie woli tylko oświadczenie zniewolenia bo warunki
    > użytkownikowi nie odpowiadają ale nadal chce uzywać?

    Bo prawo mówi, że z chwilą wprowadzenia utworu do obrotu - także
    programu - twórca wyczerpuje swoje prawa do tego egzemplarza poza przypadkiem
    najmu i dzierżawy.
    I wszystko na temat.

    Licencja jest na wprowadzenie programu do obrotu na danym terytorium gospodarczym,
    jak sobie kupię program w USA, Europie czy innej sropie to mogę sobie go
    zainstalować na laptopie - albo i nie - i sobie z nim latać przez wszystkie morza
    i oceany oraz jeżdzić nawet w Chiny czy inne Sriny i używać go i używać i używać
    aż do usranego obrzydzenia.
    Może w końcu byś stuknął się w głowę i uświadomił sobie, że odbiorcy nie są
    niewolnikami twórców i mogą ze swoimi egzemplarzami utworów robić co tylko zechcą
    - poza ich dzierżawą i najmem, żeby być precyzyjnym.

    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 8. Data: 2004-07-16 11:55:46
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Pond <j...@g...pl> wrote:

    > Ja się za bardzo nie znam na prawie. Czy jeśli jest napisane, że można
    > używać w UE, to standardowa interpretacja jest taka, że chodzi o UE w
    > czasie tworzenia licencji, czy kiedykolwiek w przyszłości???

    Jesli nie zastrzezono tego wyraznie w tresci licencji to IMO
    oczywiscie chodzi o zakres tertorailny UE w chwili uzywania programu =>
    czyt. obecnie mozesz go jak najbardziej legalnie uzywac.

    PS:
    Co do rzeczonych Chin - sprawa jest oczywista. Ale np: co do ograniczenia
    licencji do terytorium PL w kontekscie objecia nas wspolnym rynkiem mam
    juz watpliwosci. Co prawda cywilistycznie jest to jak najbardziej mozliwe
    ale jak ma sie to do legislatury unijnej i wspolnego obszaru gospodarczego
    juz sam nie wiem - nie znam sie na prawie wspolnotowym. A zaczalem sie nad
    tym zastanawiac w kontekscie dolaczenia pelnego TheBat! 2.11 do wydania
    KSE, ale zgodnie z trescia licencji ograniczonego do uzywania na terenie
    Polski. Wynikaloby z tego ze obywatel polski majacy na laptopie taki
    program wyjezdzajacy na weekend np: do Berlina i tam sprawdzajacy poczte
    narusza warunki licencji [?] => posiada program komputerowy bez podstawy
    prawnej => popelnia przestepstwo. IMO paranoja, zwlaszcza w kontekscie
    swobodnego przeplywu towarow i uslug, swbody przemieszczania sie itp.
    Tyle rozwazania teoretyczne, bo w praktyce pies z kulawa noga sie tym nie
    zainteresuje.

    PS:
    JAk zwykle przy oprogramowaniu i firmach wynikla sprawa faktur i twierdzen
    ze faktura VAT jest bezwzglednie koniecznym elementem nabycia praw do
    uzywania programu przez przedsiebiorcow. Jakas nowa forma czynnosci
    prawnych czy co? ;> Bleh, to juz staje sie nudne.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 9. Data: 2004-07-16 12:08:25
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Arek <a...@e...net> wrote:

    > Możesz używać. Nawet w Chinach.

    Tak, oczywiscie.

    PS:
    Jak tam pozywanie MS o ograniczenia obrotu OEMami?
    Tak sobie mysle ze jakbys naprawde to zrobil a nie tylko gadal to spora
    czesc usenetu zrzucilaby sie na order dla imc Arnolda. Jakby nie patrzec
    w PL bardzo przydaloby sie orzeczenie SN analogiczne do niemieckiego -
    bo jak na razie obrot oprogramowaniem OEM jest w PL kwestia dosc
    kontrowersyjna, a wystarczy spojrzec na Allegro by zobaczyc ze stosunek
    OEM do BOX jest jak 10:1. O sprawie w ktorej rozpatrywana bylaby ta kwestia
    jakos nie slyszalem. Nie musi byc od razu wersja hardcore w stylu
    "robta co chceta z wyjatkiem najmu i dzierzawy" ale na dzien dobry np:
    zbycie przez os fizyczna oprogramowania OEM w oryginalnym opakowaniu
    foliowym [nienaruszonym=> nigdy wiec nie uzywane]. W kontekscie art 57 KC
    [przy zachowaniu wymogu dolaczenia sprzetu - drobiazgu a nie calego systemu
    komputerowego, bo tu nie mialo miejsca nigdy uzywanie oprogramowania]
    wydaje mi sie to jak najbardziej dopuszczalne, tymczasem jak dochodza
    sluchy roznej masci kontrolerzy maja co do tego odmienne zdanie i traktuja
    jako ordynarny przejaw piractwa.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 10. Data: 2004-07-16 12:17:40
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-07-16 14:08, Michal Bien rzecze:
    > Tak, oczywiscie.

    Potwierdzasz, czy mówisz to z przekąsem?

    > Jak tam pozywanie MS o ograniczenia obrotu OEMami?
    > Tak sobie mysle ze jakbys naprawde to zrobil a nie tylko gadal to spora
    > czesc usenetu zrzucilaby sie na order dla imc Arnolda. Jakby nie patrzec

    Pozwałem już M$, poszedł także wniosek do UOKiK o wszczęście postępowania
    przeciw M$ z powodu naruszania zbiorowych interesów klientów.
    Jak nie wierzysz zadzwoń sobie do nich (22) 55 60 108

    > w PL bardzo przydaloby sie orzeczenie SN analogiczne do niemieckiego -

    Jest orzeczenie NSA. Mówi to samo

    [..]
    > wydaje mi sie to jak najbardziej dopuszczalne, tymczasem jak dochodza
    > sluchy roznej masci kontrolerzy maja co do tego odmienne zdanie i traktuja
    > jako ordynarny przejaw piractwa.

    Nie wiem skąd masz takie informacje. Osobiście rozmawiałem z adwokatem
    reprezentującym M$ i wyraźnie powiedział, że NIGDY nie ścigali i nie będą ścigać
    ludzi używających OEMów, nawet bez sprzętu. Niby to ich dobra wola, ale wiadomo
    jak taki ich wybryk skończył się w Niemczech :)

    W dodatku OEM nawet jeśliby przyjąć stanowisko M$ jest programem nielegalnie
    używanym, a NIE pirackim. To NIE JEST pirat i prokuratorze/policji czy
    jakiejkolwiek innym rządowym kontrolerom nic do tego.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info