  • 1. Data: 2004-07-15 14:41:44
    Temat: Spadek, a adopcja i SP
    Od: "Alex" <l...@p...neostrada.pl>

    1. Czy dziecko adoptowane ma prawo do spadku po rodzicach biologicznych?
    2. Jeżeli jest np. 10 spadkobierców uprawnionych do nieruchomości( nie
    skoligaconych) , umiera jeden z nich, nie mając swoich spadkobierców. Czy
    jego część przypada Skarbowi Państwa?
    Pozdrawiam wszystkich A.

  • 2. Data: 2004-07-15 16:06:41
    Temat: Re: Spadek, a adopcja i SP
    Od: Dredd<...@...pl>

    > 1. Czy dziecko adoptowane ma prawo do spadku po rodzicach
    biologicznych?

    Z tego co pamiętam to zależy od tego jak (w jakiej formie
    przysposobienia zostało przysposobione (adoptowane).

> [...]
    nie
    > skoligaconych) , umiera jeden z nich, nie mając swoich

    Jeśli nie ma spadkobierców ani z testamentu ani z ustawy - dziedziczy
    Skarb Państwa z dobrodziejstwem inwentarza

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-07-15 17:46:07
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Dredd wrote:
    > Jeśli nie ma spadkobierców ani z testamentu ani z ustawy - dziedziczy
    > Skarb Państwa z dobrodziejstwem inwentarza

    teraz gmina

    KG

  • 4. Data: 2004-07-15 18:31:01
    Od: Dredd<...@...pl>

    > teraz gmina

    Mam kodeks cywilny z września 2003 r. wciąż jeszcze ze Skarbem
    Państwa. Okazuje się że już się mocno zestarzał :) Ech... Bez
    komentarza

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-07-15 19:01:11
    Od: "Alex" <l...@p...neostrada.pl>

    To znaczy Skarb Państwa przejmuje tą część nieruchomości (jest to część
    mieszkania ), która przypadała na tego uczestnika. A czy nie jest czasami
    tak, że ta część zasila masę pozostałej części?

  • 6. Data: 2004-07-15 19:07:29
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Dredd wrote:
    > Mam kodeks cywilny z września 2003 r. wciąż jeszcze ze Skarbem
    > Państwa. Okazuje się że już się mocno zestarzał :)

    25 września :)

    KG

  • 7. Data: 2004-07-16 10:25:03
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Dredd pisze:

    > Mam kodeks cywilny z września 2003 r. wciąż jeszcze ze Skarbem
    > Państwa. Okazuje się że już się mocno zestarzał :) Ech... Bez
    > komentarza

    Skarb Panstwa dziedziczy, gdy nie mozna ustalic ktora gmina mialaby
    dziedziczyc.

    Boguslaw