  • 1. Data: 2004-03-21 22:43:35
    Temat: LexOS miesiac pozniej
    Od: dp <d...@t...pl>

    Niecaly miesiac temu na tych wlasnie grupach zamiescilem propozycje
    stworzenia projektu, ktorego celem byloby podjecie trudu na rzecz
    poprawy jakosci polskiego prawa.

    W ciagu ostatniego tygodnia informacja na temat projektu pojawila sie w
    kilkunastu serwisach internetowych, a do dzis liczba zapisanych czlonkow
    listy dyskusyjnej przekroczyla 50 osob, z czego wiekszosc stanowia w tej
    chwili prawnicy i eksperci.

    Pojawily sie rowniez pewne problemy zwiazane z wlasciwym rozumieniem
    celow i zasad calego projektu. Pojawila sie wiec koniecznosc ich
    szczegolowego opisania:
    http://list.pengus.net/pipermail/lexos/2004-March/00
    0237.html

    Z innych informacji wypada chyba wspomniec o tym, ze kilka osob
    zapisanych na liste zwiazanych z Uniwersytetem Jagiellonskim oraz
    Uniwersytetem Gdanskim podjelo sie doprowadzic do zawiazania wspolpracy
    merytorycznej pomiedzy ww. instytucjami oraz projektem LexOS.

    Pozdrawiam,

    http://www.lexos.org.pl/

  • 2. Data: 2004-03-22 06:28:09
    Temat: Re: LexOS miesiac pozniej
    Od: Paul <paul1981@ANIHILUJ_TO.interia.pl>

    On Sun, 21 Mar 2004 23:43:35 +0100, dp <d...@t...pl>
    wrote:
> [...]
    >kilkunastu serwisach internetowych, a do dzis liczba zapisanych czlonkow
    >listy dyskusyjnej przekroczyla 50 osob, z czego wiekszosc stanowia w tej

    Ciekawy jestem wieeelu rzeczy...
    - jest sobie projekt ustawy liczacy ~70 stron,
    - kto bedzie mastermindem projektu, kto bedzie czlowiekiem ktory zna
    doskonale kazdy zapis i w razie jakis naglych zmian w sejmie i
    poprawek, bedzie wiedzial co zrobic i co zmienic w ktorym miejscu
    ustawy,
    - jak sie ma takie tworzenie ustawy do wplywu lobbystow, ktorzy moga
    miec na swojej klamce tylu "pomagierow", ilu zapragna. Co sie
    stanie, gdy wsrod tych 50 osob czesc nagle okaze sie wspolpracowac
    z lobbystami...
    - naprawde nie chce sie czepiac, ale choc, nie jestem czlonkiem, a
    konstytucja wskazuje formalne znaczenie klubu, to... na przyklad:

    a.) chcialbym sie powolac na zapis
    "przepisu prawa nie da się zastosować w praktyce"

    w zwiazku z brakiem mozliwosci praktycznej realizacji ponizszych
    zasad dzialania, a to z powodu praktycznej anonimowosci czlonkow
    (brak sprawdzania tozsamosci) a takze z powodu braku formalnych
    gwarancji przejrzystosci dzialania:

    "Apolityczność i bezstronność" - nierealne wobec dzialania lobbystow i
    braku mechanizmow gwarantujacych bezstronnosc,
    "Troska o dobro wspólne" - j.w.
    "Jawność" - j.w.
    "Konstruktywność podejmowanych działań" - j.w.
    "Odpowiedzialność i dbałość o reputację" - j.w.
    "Społeczność działań" - j.w.

    b.) chcialbym powolac sie na zapis
    "brzmienie przepisu nie umożliwia jednoznacznego określenia
    znaczenia normy prawnej"

    by wskazac na tresc zapisu nieprecyzyjnie zredagowanego, nie
    podpartego definicjami ustawowymi,

    mianowicie chodzi o "przepisu prawa nie da się zastosować w praktyce"
    ;-)
    --
    Paul icq 325435693
    "Nobody rules these streets at night like me, the atomic punk"

  • 3. Data: 2004-03-22 16:38:08
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Uzytkownik "dp" <d...@t...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > kilkunastu serwisach internetowych, a do dzis liczba zapisanych czlonkow
    > listy dyskusyjnej przekroczyla 50 osob, z czego wiekszosc stanowia w tej

    Niestety, nie jest to prawda. Prawnikow na tej liscie garstka i jakos
    milcza. Najwiecej do gadania maja tworcy strony i oni tez najwiecej gadaja,
    glownie nie o tym , o czym trzeba. Wystarczy przeczytac skromniutkie
    archiwum tej listy...

    > Pojawily sie rowniez pewne problemy zwiazane z wlasciwym rozumieniem
    > celow i zasad calego projektu. Pojawila sie wiec koniecznosc ich
> [...]

    Uchwalanie prawa przez kilkanascie osob na jakims serwerze to oszolomstwo.
    Jedno prawo juz sobie uchwalili - "konstytucja lexos", smiechu warte
    deklaracje

> [...]
    > Uniwersytetem Gdanskim podjelo sie doprowadzic do zawiazania wspolpracy
    > merytorycznej pomiedzy ww. instytucjami oraz projektem LexOS.

    tere fere kuku jakos na liscie (vide: archiwum) nikt nie baknal o tym
    slowka. Autorzy strony nie maja pojecia o prawie, cenzuruja liste, rzadzi
    tam jakis osobnik, ktory nie chce sie nawet przedstawic - nie sadze, aby
    wiele osob dalo sie na to nabrac...

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 4. Data: 2004-03-23 22:45:35
    Od: dp <d...@t...pl>

    konta ci sie pomylily czy imiona? ;-)
    to juz moze sobie odpuscimy, co? :)))

  • 5. Data: 2004-03-25 17:57:48
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "dp" <d...@t...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:4060BE0F.5060509@tlen.pl

    > konta ci sie pomylily czy imiona? ;-)
    > to juz moze sobie odpuscimy, co? :)))

    To Ty sobie odpuść i przestań spamować_reklamować, OK?

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    (...) ...na drodze leżał pies, obok niego