  • 1. Data: 2004-03-22 01:06:12
    Temat: Naturyzm i pornografia - czy niue zlamie prawa?
    Od: " Tomek" <s...@g...pl>

    Witam!

    Jestem wlascicielem bardzo poczytnego serwisu dot. naturyzmu
    www.naturyzm.org.pl

    Chcialbym stworzyc galerie zdjec o takiej tematyce.
    Mam jednak maly dylemat - na niektorych zdjeciach sa dzieci i mlodziez.

    Oczywiscie nie sa to zdjecia przedstawiajace stosunki seksualne, ale pobyt
    na plazy lub w osrodku dla naturystow.

    Zalezy mi by Galeria byla obiektywna. Przedstawiala ludzi zarowno mlodych
    jak i starych obu plci.

    Ktos kto bywal na plazach lub w osrodkach naturystycznych wie, ze dzieci i
    mlodziez w takich miejscach nie jest niczym niezwyklym. One po prostu tam sa
    i to w wiekszosci przypadkow w towarzystwie swoich rodzicow.

    Drugi argument - zdjecia te pochodza z roznych serwisow naturystycznych.
    Miedzy innymi z USA, a tamtejsze spoleczenstwo jest bardziej wyczlone na te
    kwestie.
    Zdjecia te znajduja sie tam od wielu lat i jakos problemow z tego powodu nie
    ma.

    Ale mimo wszystko pytam sie - czy publikujac zdjecie dzieci w towarzystwie
    rodzicow na plazy naturystow, mlodziezy grajacej w pilke w osrodku
    naturystycznym nie popelnie przestepstwa z art 202 paragraf 3 Kodeku Karnego?

    Czy mozliwe jest wykonanie ekspertyzy prawnej pod katem zbiorow w Galerii?
    Ile taka ekspertyza kosztuje i gdzie moge ja wykonac?

    Po prostu chce byc pewny, ze nie zlamie prawa. To wszystko!

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2004-03-22 06:09:35
    Temat: Re: Naturyzm i pornografia - czy niue zlamie prawa?
    Od: "Big Jack" <A...@q...hfhagb.cy>

    W wiadomości: c3le63$art$...@i...gazeta.pl
    użytkownik: * Tomek* napisał(a):

> [...]
    > towarzystwie rodzicow na plazy naturystow, mlodziezy grajacej w pilke
    > w osrodku naturystycznym nie popelnie przestepstwa z art 202 paragraf

    Może podoklejaj im komputerowo figowe listki?
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 3. Data: 2004-03-22 07:07:33
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik " Tomek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Chcialbym stworzyc galerie zdjec o takiej tematyce.
    > Mam jednak maly dylemat - na niektorych zdjeciach sa dzieci i mlodziez.

    Nie jest. Samo gołe dziecko to nie jest jeszcze pedofilia i pornografia.
    Wszystko zależy od kontekstu. Jedyny problem prawny jaki możesz miec to
    prawa autorskie do cytowanych zdjec.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 4. Data: 2004-03-22 08:40:53
    Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    SQLwysyn <s...@w...pI> napisał(a):

    > Nie jest. Samo gołe dziecko to nie jest jeszcze pedofilia i pornografia.
    > Wszystko zależy od kontekstu. Jedyny problem prawny jaki możesz miec to
    > prawa autorskie do cytowanych zdjec.

    Dziekuje za odpowiedz :) Ale musze drazyc temat dalej. Gdzie znajde jakies
    publikacje na ten temat by utwierdzic sie w przekonaniu, ze publikujac takie
    zdjecia nie zlamie art. 202 paragraf 3 Kodeksu Karnego?

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 5. Data: 2004-03-22 08:49:17
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Użytkownik wyskrobał(a):
    > Dziekuje za odpowiedz :) Ale musze drazyc temat dalej. Gdzie znajde jakies
    > publikacje na ten temat by utwierdzic sie w przekonaniu, ze publikujac
    > takie zdjecia nie zlamie art. 202 paragraf 3 Kodeksu Karnego?

    "Art. 202 k.k. posługuje się znamieniem "treści pornograficzne", które
    abstrahuje od jakiegokolwiek nośnika. Treści pornograficzne to takie treści,
    które właściwe są przekazowi informacyjnemu, w formie materialnej lub
    zdematerializowanej i charakteryzują się tym, że przedstawiają w
    jakiejkolwiek formie autentyczne lub tylko wyobrażone przejawy życia
    seksualnego człowieka w wymiarze ograniczonym do funkcji fizjologicznych." -
    dr hab. J. Warylewski, Prokuratura i Prawo 2002/4/52. Tak więc w świetle
    przytoczonej tu definicji prezentowanie golasów nie powinno wypełniać
    znamion czynu zabronionego określonego w art. 202 KK.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 6. Data: 2004-03-22 09:33:14
    Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Bartek Gliniecki <e...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > przytoczonej tu definicji prezentowanie golasów nie powinno wypełniać
    > znamion czynu zabronionego określonego w art. 202 KK.

    Bartku!

    Dziekuje serdecznie za przytoczenie i zacytowanie rzetelnego zrodla :)

    Musze dotrzec periodyku (?) Prokuratura i Prawo 2002/4/52.

    Pozdrawiam
    Tomek