  • 11. Data: 2009-05-23 17:09:43
    Temat: Re: Legalizacja gaśnicy
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Ajgor napisal:
    > U mnie w zakladzie jest masa gasnic i wszystkie przechodza badania
    > legalizacyjne raz na kwartal. A od czasu do czasu sa kontrolowane
    > przez odpowiednie urzedy. Zasada jest prosta. Nie ma daty legalizacji =
    > niesprawna gasnica. I kontrolera nie obchodzi,

    Ale kontrola gasnic w budynkach podlega pod inne przepisy,
    a poza tym sa to gasnice nieco inne konstrukcyjnie.

    A zupelnie realnie: jeszcze nikt nie ugasil pozaru samochodu
    tym dezodorantem. Efektywniejsza jest saperka w bagazniku
    i obrzucanie chocby przydrozna ziemia/piaskiem/sniegiem.
    Te gasnice to wylacznie uspokojenia sumienia urzednikow
    i nagonienia biznesu producentom gasnic przez lobbystow.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 12. Data: 2009-05-23 17:09:51
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Ajgor pisze:
    > Urzadzenie moze byc w 100% sprawne, ale jak nie ma pieczatki, to nie wolno
    > uzywac i koniec.
    Ale nigdzie nie ma w (tym) przepisie wymogu pieczątki, tylko jest wymóg
    sprawności. I koniec. Nie ma co tutaj dyskutować, również z panami
    policjantami. Przepis jest jednoznaczny i czytelny, a że interpretacja
    może być pokrętna to inna sprawa...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 13. Data: 2009-05-23 17:13:40
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > U mnie w zakladzie jest masa gasnic i wszystkie przechodza badania
    > legalizacyjne raz na kwartal. A od czasu do czasu sa kontrolowane

    Przepisy dotyczące obiektów (Ustawa p.poż...) nie dotyczą samochodów.

    > Ja o tym wiem. W ramach swojej pracy musze takie rzeczy wiedziec. Ale jednak
    > chcial bym wiedziec, czy jak policja przeprowadzi rutynowa kontrole,
    > i nie znajdzie pieczatki legalizacji, to czy moze sie do mnie przyczepic.

    Nie, chyba że na oko widać że jest niesprawna.
    Jakiś czas temu Komenda Główna wydała nawet okólnik na ten temat.
    Widziałem go w sieci, tylko teraz nie mogę go znaleźć. Policjant może
    tylko pouczyć kierowcę.
    W końcu ta gaśnica może (w sprzyjających warunkach pożaru i przy
    umiejętności gaszącego) pomóc kierowcy a nie policjantowi.

    Krzysztof

  • 14. Data: 2009-05-23 17:32:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Przemysław Bernat napisał(a):

    > A czy rower bez ważnych badań technicznych jest rowerem sprawnym?

    Porównanie nie ma sensu bo nie ma regulacji dotyczących badań
    technicznych roweru. Są za to normy regulujące kwestie gaśnic.
    I tu pojawia się pytanie czy to co się zwykle wozi w samochodze to
    w rozumieniu tych norm to jest gaśnica ;)

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

  • 15. Data: 2009-05-23 17:56:20
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 23 maj 2009 19:09
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gv9akn$16i$2@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > A zupelnie realnie: jeszcze nikt nie ugasil pozaru samochodu
    > tym dezodorantem.

    Bo nie o ugaszenie chodzi, a o zmniejszenie zagrożenia np. A poza tym, każdy
    kierowca ma gaśnicę i lecą kolektywnie na ratunek przy wypadku.

    --
    Tristan

  • 16. Data: 2009-05-23 18:56:52
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia 23 May 2009 19:32:24 +0200, januszek napisał(a):

    > Porównanie nie ma sensu bo nie ma regulacji dotyczących badań
    > technicznych roweru. Są za to normy regulujące kwestie gaśnic.

    Normy te mówią, że gaśnica ma być proszkowa, min. 1 kg i sprawna. Rower,
    którym się poruszasz też ma być sprawny. Dla gaśnicy samochodowej, podobnie
    jak dla roweru nie określono, że sprawność na potwierdzać jakiś organ,
    częstotliwości tych sprawdzeń też nie narzucono. Przenoszenie na gaśnice w
    pojazdach obowiązku legalizacji, jaki obowiązuje gaśnice w budynkach, nie
    mam moim zdaniem zasadne, bo w samochodzie przepisy budowlane i ppoż
    dotyczące budynku raczej nie mają zastosowania.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 17. Data: 2009-05-23 19:33:46
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Tristan pisze:

    > Bo nie o ugaszenie chodzi, a o zmniejszenie zagrożenia np. A poza tym, każdy
    > kierowca ma gaśnicę i lecą kolektywnie na ratunek przy wypadku.

    Oj widziałem taką kolektywną akcję. 3 gaśnice kolektywnie poszły,
    samochód się indywidualnie jednak spalił :)

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 18. Data: 2009-05-23 20:51:02
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

> [...]
    > Te gasnice to wylacznie uspokojenia sumienia urzednikow
    > i nagonienia biznesu producentom gasnic przez lobbystow.

    Oczywiscie ze nikt nie ugasil. I przemyslowa tez nie ugasisz.
    Ale ja nie pytalem, czy ugasisz pozar, tylko czy policja sie nie przyczepi.

  • 19. Data: 2009-05-23 20:51:55
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości

> [...]
    > sprawności. I koniec. Nie ma co tutaj dyskutować, również z panami
    > policjantami. Przepis jest jednoznaczny i czytelny, a że interpretacja

    I wlasnie o to pytalem :)

  • 20. Data: 2009-05-23 21:09:43
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Przemysław Bernat pisze:

> [...]
    > mam moim zdaniem zasadne, bo w samochodzie przepisy budowlane i ppoż
    > dotyczące budynku raczej nie mają zastosowania.
    I jak już ktoś wspomniał - gaśnice te mają (przeważnie/w większości)
    inną budowę (przebijany jednokrotnie nabój z gazem nośnym), która
    wyklucza typowe "legalizacje" przy gaśnicach "stacjonarnych" w których
    można zmierzyć ciśnienie gazu, wymienić proszek etc. To są po prostu
    jednorazówki, najwyżej można nią potrząsnąć, zważyć, sprawdzić czy nie
    zardzewiały zbiornik i tyle.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173