  • 1. Data: 2009-05-23 06:31:52
    Temat: Przepis karzący wjeżdżanie samochodem do rzeki
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Jestem uczulony na idiotów, którzy swoimi wypasionymi terenówkami wjeżdżają
    do wody, do małej rzeczki zanieczyszczając wodę smarami i olejami.(np idioci
    z programu Automaniak)

    Czy jest to dozwolone a jeśli nie to, jaki przepis prawa jest łamany?

    Z poważaniem

    Marcin

  • 2. Data: 2009-05-23 08:52:46
    Od: news-gazeta <n...@g...pl>

    Marcin pisze:
> [...]
    > z programu Automaniak)
    >
    > Czy jest to dozwolone a jeśli nie to, jaki przepis prawa jest łamany?

    powiedz w ktorym momencie zanieczyszczaja wode smarami i olejami?

    Pozdrawiam - Darek.

  • 3. Data: 2009-05-23 10:51:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > olejami.(np idioci z programu Automaniak)
    > Czy jest to dozwolone a jeśli nie to, jaki przepis prawa jest łamany?

    Jeśli by tę wodę zanieczyszczali tymi smarami, to przepis karny by się
    znalazł, ale taki samochód nie powinien mieć ważnych badań technicznych. U
    mnie w okolicy jest wiele miejsc, gdzie po prostu do domu się dojeżdża
    przez potok czy rzekę, bo nikt mostu nie zbudował. W wielu wypadkach to
    jedyna droga, w innych niby dojechać się da, ale trzeba kilka kilometrów
    nadłożyć. Znam kilkanaście miejsc, gdzie w ten sposób biegnie asfaltowa
    droga gminna - ale nie ma mostu. Reasumując, zasadniczo środowisku przejazd
    sprawnego pojazdu przez potok / rzekę nie zagraża.

  • 4. Data: 2009-05-23 17:53:37
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl>

    Marcin <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czy jest to dozwolone a jeśli nie to, jaki przepis prawa jest łamany?

    Konkretnie jest to art. 194 pkt 4 w zw. z art. 40 ust. 1 pkt 4 ustawy - Prawo
    wodne.

  • 5. Data: 2009-05-25 22:01:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " jb" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Konkretnie jest to art. 194 pkt 4 w zw. z art. 40 ust. 1 pkt 4 ustawy -
    > Prawo wodne.

    Ale pytający pisał o przejeżdżaniu przez wodę lub nawet jeździe wzdłuż
    cieków wodnych, nie zaś myciu samochodów, o którym mowa w przywołanej przez
    Ciebie podstawie prawnej. Jeszcze raz podkreślam, że w górach czasem po
    prostu drogi są prowadzone "planowo" przez potoki i rzeczki i nie buduje
    się mostów.