    From: Przemysław Bernat <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalizacja gaśnicy
    Date: Sat, 23 May 2009 20:56:52 +0200

    Dnia 23 May 2009 19:32:24 +0200, januszek napisał(a):

    > Porównanie nie ma sensu bo nie ma regulacji dotyczących badań
    > technicznych roweru. Są za to normy regulujące kwestie gaśnic.

    Normy te mówią, że gaśnica ma być proszkowa, min. 1 kg i sprawna. Rower,
    którym się poruszasz też ma być sprawny. Dla gaśnicy samochodowej, podobnie
    jak dla roweru nie określono, że sprawność na potwierdzać jakiś organ,
    częstotliwości tych sprawdzeń też nie narzucono. Przenoszenie na gaśnice w
    pojazdach obowiązku legalizacji, jaki obowiązuje gaśnice w budynkach, nie
    mam moim zdaniem zasadne, bo w samochodzie przepisy budowlane i ppoż
    dotyczące budynku raczej nie mają zastosowania.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek