    From: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalizacja gaśnicy
    Date: Sat, 23 May 2009 19:13:40 +0200

    > U mnie w zakladzie jest masa gasnic i wszystkie przechodza badania
    > legalizacyjne raz na kwartal. A od czasu do czasu sa kontrolowane

    Przepisy dotyczące obiektów (Ustawa p.poż...) nie dotyczą samochodów.

    > Ja o tym wiem. W ramach swojej pracy musze takie rzeczy wiedziec. Ale jednak
    > chcial bym wiedziec, czy jak policja przeprowadzi rutynowa kontrole,
    > i nie znajdzie pieczatki legalizacji, to czy moze sie do mnie przyczepic.

    Nie, chyba że na oko widać że jest niesprawna.
    Jakiś czas temu Komenda Główna wydała nawet okólnik na ten temat.
    Widziałem go w sieci, tylko teraz nie mogę go znaleźć. Policjant może
    tylko pouczyć kierowcę.
    W końcu ta gaśnica może (w sprzyjających warunkach pożaru i przy
    umiejętności gaszącego) pomóc kierowcy a nie policjantowi.

    Krzysztof