  • 1. Data: 2003-01-15 21:41:51
    Temat: Leczenie za granica
    Od: "tomry" <t...@p...fm>

    Witam
    Mam taki, dosc beznadziejny przypadek w rodzinie. Tesciowa mojej siostry
    wyjechala do swojej drugiej corki do Francji. Tam ciezko zachorowala i po
    pobycie w szpitalu zmarla. Pobierala w Polsce emeryture - wiec byla
    ubezpieczona. Niestety przed wyjazdem sie nie ubezpieczyla. Kilka dni temu
    siostra dostala rachunek z francuskiego szpitala na 5 tys Euro za pobyt
    tesciowej w szpitalu. Czy sa jekies szanse na to zeby go nie zaplacic ????
    Domagac sie rekompensaty z polskiego Mnisterstwa Zdrowia ??? Co robic ??? To
    dosc astronomiczna kwota do pokrycia jak na jej mozliwosci
    Pozdrawiam
    tomry

  • 2. Data: 2003-01-15 22:04:56
    Temat: Re: Leczenie za granica
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik tomry napisał:

> [...]
    >siostra dostala rachunek z francuskiego szpitala na 5 tys Euro za pobyt

    A czemu ona dostała ten rachunek? Niby dlaczego ma płacić za obcą, było
    nie było, osobę?

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 3. Data: 2003-01-15 22:20:53
    Od: "tomry" <t...@p...fm>

    > A czemu ona dostała ten rachunek? Niby dlaczego ma płacić za obcą, było
    > nie było, osobę?

    Uzylem pewnego skrotu myslowego. Siostra meza mojej siostry (ktora jest
    obywatelka francuska), a u ktorej przbywala tesciowa, dostala ten rachunek
    jako najblizsza rodzina. Ale zawiadomila moja siostre ze go nie pokryje/
    IMO moja siostra, poza moralnym obowiazkiem, nie musi pokrywac kosztow
    leczenia.
    IMO mojej siostrze nie groza z tego powodu zadne sankcje
    Ale to rodzina w koncu.
    Nie wiem co jej doradzic
    pzdr
    tomry

  • 4. Data: 2003-01-15 22:23:17
    Od: "maria-zofia bobrowska" <m...@s...be>

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> a écrit dans le message de news:
    b04luj$djm$...@s...bnet.pl...

    > A czemu ona dostała ten rachunek? Niby dlaczego ma płacić za obcą, było
    > nie było, osobę?

    Jak to obca? Matka meza/zony to obca osoba?

    Marysia

  • 5. Data: 2003-01-15 23:11:58
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "tomry" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > jako najblizsza rodzina. Ale zawiadomila moja siostre ze go nie pokryje/

    Z bratem nie rozmawia?
    Jezeli wlasna corka (ta z Francji?) nie chce placic za matke, to dlaczego ma
    placic wlasny syn (+synowa z Polski?)?

    Karol

  • 6. Data: 2003-01-17 01:52:25
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik tomry napisał:

    >Uzylem pewnego skrotu myslowego. Siostra meza mojej siostry (ktora jest
    >obywatelka francuska), a u ktorej przbywala tesciowa, dostala ten rachunek
    >jako najblizsza rodzina.

    Nie wiem jak we Francji, ale w Polsce chyba nie musiała by zapłacić,
    przynajmniej tak na logikę. Najbliższa rodzina czy nie, ale czemu ma
    płacić?

> [...]
    >leczenia.
    >IMO mojej siostrze nie groza z tego powodu zadne sankcje

    Olać to. Teściowa i tak nie żyje, płacić nie trzeba, to nad czym się
    zastanawiać?... No chyba że ciała wydać nie chcą, to się robi problem.

  • 7. Data: 2003-01-17 01:53:05
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Karol napisał:

    >Użytkownik "tomry" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    >Z bratem nie rozmawia?
    >Jezeli wlasna corka (ta z Francji?) nie chce placic za matke, to dlaczego ma
    >placic wlasny syn (+synowa z Polski?)?

    Zwłaszcza, że matce to już jakby nie zaszkodzi... Ja bym to olał i tyle...

  • 8. Data: 2003-01-17 01:54:06
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik maria-zofia bobrowska napisał:

    >"Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> a écrit dans le message de news:
    >b04luj$djm$...@s...bnet.pl...

    >Jak to obca? Matka meza/zony to obca osoba?

    No. W świetle prawa prawie obca...

  • 9. Data: 2003-01-17 08:59:16
    Od: "maria-zofia bobrowska" <m...@s...be>

    > No. W świetle prawa prawie obca...

    Jesli chodzi o polskie przepisy prawne to ja troche daleko od szosy ale nie
    wydaje mi sie, zeby byla taka obca (logicznie myslac). Moze ktos sie wypowie
    kto biegly w pismie...?

    Pozdrawiam
    Marysia