  • 1. Data: 2003-01-15 20:43:51
    Temat: Doszkalanie za pieniądze pracownika
    Od: "Dorota" <d...@o...pl>

    Witam
    Mam pytanie - czy pracodawca może wymagać od pracownika , aby podnosił swoje
    kwalifikacje za własne pieniądze (studia podyplomowe, kursy, szkolenia-
    wszystko pokrywam z własnej wypłaty)?
    Dorota

  • 2. Data: 2003-01-16 11:03:50
    Temat: Re: Doszkalanie za pieniądze pracownika
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Dorota" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie - czy pracodawca może wymagać od pracownika , aby podnosił
    swoje
    > kwalifikacje za własne pieniądze (studia podyplomowe, kursy, szkolenia-
    > wszystko pokrywam z własnej wypłaty)?

    moze Ci zaproponowac, pokryc w calosci lub czesciowo, chociaz NIE MUSI!
    ale NIE MOZE kierowac Cie i wymagac abys kryla to z prywatnych pieniedzy.

  • 3. Data: 2003-01-16 19:20:47
    Od: "Dorota" <d...@o...pl>

    > swoje
    >
    > moze Ci zaproponowac, pokryc w calosci lub czesciowo, chociaz NIE MUSI!
    > ale NIE MOZE kierowac Cie i wymagac abys kryla to z prywatnych pieniedzy.

    Dziękuję za odpowiedź
    Jakaś podstawa prawna jest do tego?

    Dorota

  • 4. Data: 2003-01-17 08:25:03
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Dziękuję za odpowiedź
    > Jakaś podstawa prawna jest do tego?

    Tylko jedno pytanie, czy pracodawca zaleca Ci (można czytać wymaga)
    doszkalanie,
    czy ma to być oficjalne skierowanie.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 5. Data: 2003-01-17 20:50:59
    Od: "Dorota" <d...@o...pl>

    Zaleca, dokładniej, jeśli chcę podwyżkę (albo awans), muszę zdobywać
    kwalifikacje. Myślę, że już mogę napisać, ze chodzi o pracę w szkole,
    pracodawcą głównym jest minister. Sprawa dotyczy kolejnych stopni awansu
    zawodowego, które zamykają się , jeśli nie zdobywam dodatkowych
    kwalifikacji, ani nie uczestniczę w szkoleniach. Niestety, wszystkie
    szkolenia, kursy itd. płacę z własnej kieszeni. Jak się ma prawo do takiej
    sytuacji?
    Dorota

  • 6. Data: 2003-01-18 12:08:34
    Temat: Odp: Doszkalanie za pieniądze pracownika
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Dorota <d...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b09qni$qsh$...@n...onet.pl...
    > szkolenia, kursy itd. płacę z własnej kieszeni. Jak się ma prawo do takiej
    > sytuacji?

    Dorotko czasy sie zmieniają i musisz inwestować w siebie w innym wypadku
    idziesz do odstrzału ...wielu czeka na takie miejsce w kuratorium mają
    złożone papiery tylko czekaja okazji ...

    Sandra

  • 7. Data: 2003-01-20 07:06:20
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Dorotko czasy sie zmieniają i musisz inwestować w siebie w innym wypadku
    > idziesz do odstrzału ...wielu czeka na takie miejsce w kuratorium mają
    > złożone papiery tylko czekaja okazji ...

    Popraw mnie jeżeli się mylę, ale jeśli zakład pracy oficjalnie kieruje
    pracownika
    na studia (czytaj wręcz zmusza) to chyba jest zobowiązany do zwrotu kosztów
    łącznie z delegacjami i urlopem szkolnym. Nie wiem jak to wygląda prawnie,
    ale
    mój zakład gdy studiowałem pokrył prawie w całości odpłatność z dobrej woli,
    ale nie zgodzili się
    na oficjalną umowę o skierowaniu na studia, ponieważ przysługiwało by mi
    wtedy 28 dni
    urlopu i ewentualne delegacje.
    Natomiast jeżeli jest to tylko zalecenie (czytaj, jak nie skończysz to Cię
    wylejemy)
    to już zakład nie jest zobowiązany do poniesienia kosztów.
    Popraw mnie jeżeli się mylę droga Sandro :).

    Pozdrawiam Cię gorąco..... :)

    Darek