  • 1. Data: 2003-01-15 20:18:28
    Temat: Licytacja - bezprawie
    Od: "Zyga" <a...@o...pl>

    Wygrałem licytacje mieszkania własnościowego (początek
    października 2002), ale niestety sprawa jest nadal niewyjaśniona gdyż
    dłużnik wniósł skargę na postanowienie o przybiciu. Skarga jest (ponoć)
    tylko przedłużeniem sprawy, ale jak ma się do moich praw i co mogę zrobić?

    Aktualnie chciałbym unieważnić licytację (mam dość czekania i
    mam pewne obawy, ale chcę odzyskać rękojmię). Uzasadniam to następująco:

    - dłużniczka sprzedawanego mieszkania przed licytacją zmieniła stan
    cywilny, a sąd licytował ją jako pannę. Jest to dla mnie istotne gdyż może
    się okazać że będą problemy z opuszczeniem przez nich mieszkania. A tak w
    ogóle sąd (właściwie komornik) dezinformuje licytantów,

    - sąd wydał postanowienie 2 dni po licytacji a zgodnie z art. 988.1
    kpc. powinien natychmiast (nie było uzasadnienia dlaczego)

    - przed licytacja komornik mówił o tym iż jednym z wierzycieli jest
    spółdzielnia, a w aktach nie ma informacji o tym że jest 2 wierzycieli.

    Tak w ogóle jakie terminy ma sąd (zgodnie z czym? KPA )? Ja uzyskałem
    listownie jedynie skargę tamtej kobiety i nic więcej. A co z powiadamianiem

    Konstytucja gwarantuje nam jednakowe prawa. Ja chciałem kupić mieszkanie,
    odliczyć sobie od podatku co nieco. Niestety odebrano mi to prawo, które się
    nadal zmienia, a JA co mogę zrobić

    Wypowiedzcie się na ten temat proszę.

    Pozdrawiam Zygzak