  • 1. Data: 2007-10-31 13:51:44
    Temat: Latał z siekierą-co to za przestepstwo?
    Od: " Arnold" <a...@N...gazeta.pl>

    Jakis czas temu widzialem jak gosc sie wkurzyl na jakiegos swojego znajomego i
    wzial siekiere i zaczal go szukac i grozic ze go zabije. Na szczescie ktos
    zabral mu siekiere i przetlumaczyl mu ze to glupota i zeby przetrzezwial. I na
    tym sie sprawa skonczyla. Moje pytanie brzmi jakie przestespto popelnil ten
    facet? czy to bylo usilowanie zabojstwa? bo nie doszlo do tego ze ten gosc
    spotkal tego drugiego.

  • 2. Data: 2007-10-31 13:55:29
    Temat: Re: Latał z siekierą-co to za przestepstwo?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arnold wrote:
> [...]
    > facet? czy to bylo usilowanie zabojstwa? bo nie doszlo do tego ze ten gosc

    przecież nie musi dojść do spotkania. wystarczy, uprawdopodobnić że taka
    groźba mogła być realna, to znaczy, że mają szansę się spotkać i że było
    to adresowane do konkretnej osoby.

  • 3. Data: 2007-10-31 14:01:04
    Od: " " <a...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > przecież nie musi dojść do spotkania. wystarczy, uprawdopodobnić że taka
    > groźba mogła być realna, to znaczy, że mają szansę się spotkać i że było
    > to adresowane do konkretnej osoby.

    Ale skad wiadomo ze chcial zabic-moze chcial go nastraszyc?

  • 4. Data: 2007-10-31 14:01:38
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > przecież nie musi dojść do spotkania. wystarczy, uprawdopodobnić że taka
    > groźba mogła być realna, to znaczy, że mają szansę się spotkać i że było
    > to adresowane do konkretnej osoby.

    Kilka lat temu czytałem w Super Expressie, jak to pijany facet biegał z
    siekierą po całej wsi i krzyczał do mieszkańców, wymachując tą siekierą
    w ich stronę, że "wszystkich zapierdoli" (ponoć dokładnie tymi słowami).
    Ostatecznie nikomu krzywdy nie zrobił, ale mimo to go zamknęli - nie
    pamiętam już wprawdzie, z jakiego dokładnie tytułu, ale generalnie to
    było przestępstwo.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 5. Data: 2007-10-31 14:03:20
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    " Arnold" <a...@N...gazeta.pl> writes:

    > Jakis czas temu widzialem jak gosc sie wkurzyl na jakiegos swojego
    > znajomego i wzial siekiere i zaczal go szukac i grozic ze go zabije.

    Groźby karalne i pewnie jeszcze jakieś usiłowanie.

  • 6. Data: 2007-10-31 14:05:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    a...@g...pl wrote:

    > Ale skad wiadomo ze chcial zabic-moze chcial go nastraszyc?

    przeciez wyraźnie napisał, że groził, że go zabije.
    jak ktoś wrzeszczy że zabije kowalskiego to raczej nie po to, żeby myszy
    z domu wygonić.

  • 7. Data: 2007-10-31 14:09:44
    Od: " " <a...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > przeciez wyraźnie napisał, że groził, że go zabije.
    > jak ktoś wrzeszczy że zabije kowalskiego to raczej nie po to, żeby myszy
    > z domu wygonić.

    a moze klamal?

  • 8. Data: 2007-10-31 14:11:19
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Dnia 31-10-2007 nikt nawet nie przypuszczał, że napisane
    wówczas przez agenta o pseudonimie 'Arnold' słowa
    spowodują takie konsekwencje. A brzmiały one:

> [...]
    > facet? czy to bylo usilowanie zabojstwa? bo nie doszlo do tego ze ten gosc

    Kodeks karny

    Art. 190. § 1. Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa na jej
    szkodę lub szkodę osoby najbliższej, _jeżeli groźba wzbudza w zagrożonym
    uzasadnioną obawę, że będzie spełniona_, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
    § 2. Ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    Art. 191. § 1. Kto stosuje przemoc wobec osoby lub groźbę bezprawną w celu
    zmuszenia innej osoby do określonego działania, zaniechania lub znoszenia,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    --
    TomaSz.

  • 9. Data: 2007-10-31 14:12:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Arnold" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Na tym etapie można by było mówić o kierowaniu gróźb karalnych. Tylko, że
    jak rozumiem sprawca odstąpił od popełnienia czynu, zanim ofiara
    dowiedziała się o groźbach i mogła się poczuć przestraszona, a dopiero
    wówczas owe groźby stały by się przestępstwem.

  • 10. Data: 2007-10-31 14:19:23

> [...]
    > dowiedziała się o groźbach i mogła się poczuć przestraszona, a dopiero
    > wówczas owe groźby stały by się przestępstwem.
    tak odstapil