  • 1. Data: 2003-08-11 11:12:23
    Temat: LUDZIE POMOŻCIE!!!!!!!
    Od: "djmaro" <f...@p...fm>

    Witajcie serdecznie!

    Zgodnie z prawami konsumenta klient ma prawo odstapienia od umowy w terminei
    do 10 dni tak???

    Ja prowadze sklep internetowy (komputerowy), i co by bylo gdym sprzedal 100
    ludziom 100 notebookow kazdy po 5000zl a potem wszyscy np. w 7 dniu
    ZECHCIELI BY MI JE ZWROCIC?!?! OT TAK?!
    Tzn...ze ja bym im musial oddac PIENIADZE a oni by mnie zostawili z 100
    notebookow?! Przecierz ja bym nawet nie mial tyle pieniedzy by oodac!
    Przecierz ja tez to biore z hurtowni a oni zwrotow nie przyjmuja?! Chyba, ze
    sie myle?! Moze oni tez maja taki obwiazek przyjac towar odemnie w termieni
    do 10 DNI?!

    JAK TO JEST BO OSZALEJE!!!
    Czy to juz jest do konca PANSTWO BEZPRAWIA?!?

    POZDRAWIAM I PROSZE O POMOC!!!
    Marek

  • 2. Data: 2003-08-11 12:38:11
    Temat: Re: LUDZIE POMOŻCIE!!!!!!!
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-08-11 13:12, djmaro napisał(a):

> [...]

    oni by mnie zostawili z 100 notebookow?! Przecierz ja bym nawet nie mial tyle

    Dura lex sed lex.

    >Przecierz ja tez to biore z hurtowni a oni zwrotow nie przyjmuja?! Chyba, ze
    >sie myle?! Moze oni tez maja taki obwiazek przyjac towar odemnie w termieni
    >do 10 DNI?!

    Tylko, jeśli kupiłeś z hurtowni "wysyłkowo".
    w.

    --
    www.wielkawojna.prv.pl

    1914-1918

  • 3. Data: 2003-08-11 13:04:50
    Od: "Trewor Gimple" <c...@p...onet.pl>

    "djmaro" <f...@p...fm> wrote in message
    > Witajcie serdecznie!
    >
    > Zgodnie z prawami konsumenta klient ma prawo odstapienia od umowy w
    terminei
    > do 10 dni tak???

    tak.

> [...]
    ze
    > sie myle?! Moze oni tez maja taki obwiazek przyjac towar odemnie w

    Komputronik np. daje 3 dni na zwroty. Jeśli wysyłkowo kupiłeś to równiez
    obowiązuje ich termin 10 dniowy. Sęk w tym, że trudno sprawić aby terminy
    sie pokrywały.

    > JAK TO JEST BO OSZALEJE!!!
    > Czy to juz jest do konca PANSTWO BEZPRAWIA?!?

    no cóż...

    T.

  • 4. Data: 2003-08-11 13:06:09
    Od: Dredd<...@...pl>

    Decydując się na sprzedaż w formie wysyłkowej musisz brać jej "uroki"
    pod uwagę.
    Pozostaje np. tak umawiać się z hurtownikami by dostawali od Ciebie
    pieniądze za sprzęt dopiero po odczekaniu owych 10 dni od dokonania
    zakupu przez Twojego klienta

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2003-08-11 13:12:02
    Od: "Roman" <n...@N...gazeta.pl>

    djmaro <f...@p...fm> napisał(a):

    > Witajcie serdecznie!
    >
    > Zgodnie z prawami konsumenta klient ma prawo odstapienia od umowy w terminei
    > do 10 dni tak???

    Jeśli konsument dokonał zakupu w siedzibie firmy, to nie ma prawa do zwrotu
    towaru, chyba że się na to zgodzisz.
    Zakładam, że towar był zgodny z umową.

  • 6. Data: 2003-08-11 13:34:28
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    > Tylko, jeśli kupiłeś z hurtowni "wysyłkowo".

    Nie jest to prawda. Kupował przecież w ramach działalności gospodarczej, a
    odstapienie od umowy zawartej naa odległość przysługuje jedynie konsumentowi,
    a nie przedsiebiorcy, chyba, ze strony umówiły się inaczej,

    pzdr

    marek radwański

  • 7. Data: 2003-08-11 13:39:12
    Od: "djmaro" <f...@p...fm>

    > Jeśli konsument dokonał zakupu w siedzibie firmy, to nie ma prawa do
    zwrotu
    > towaru, chyba że się na to zgodzisz.
    > Zakładam, że towar był zgodny z umową.

    A gdybym zrobil tak, ze ktos COS zamawia prze internet, ja mu WYSYLAM
    fakture do podpisu on mi ja ODSYLA i wtedy mu wysylam TOWAR? Wiem ze to bez
    sensu ALE:
    Nikt mi wtedy nie udowodni GDZIE byla podpisana umowa! Mogla byc w siedzibie
    firmy czy nie tak? A wtedy mnie nie obowiazuje ustawa o tych 10-dniach z
    praw konsumentow. Mnie tylko chodzi o to, zeby ludzie sobie nie zaczeli
    robic zabawy i brac produktow na pare dni a potem odsylac do mnie! JA NIE
    JESTEM WYPOZYCZALNIA:) Co myslicie o tym pomysle? nieco naginam prawo no ale
    jak ONO mi nie zapewnia zadnych PRAW to co ja mam zrobic?

  • 8. Data: 2003-08-11 16:34:01
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "djmaro" <f...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    ale
    > jak ONO mi nie zapewnia zadnych PRAW to co ja mam zrobic?

    No neistety, tak się nie da. Klient ma 10 dni - jeśli go o tym prawie
    poinformujesz, bo jak nie to ma 3 miesiące na zwrot. Chyba, że przyjdzie i
    kupi w Twoim lokalu. Jedyny warunek, to to, że notebook ma nie mieć śladów
    użycia.
    Twoja sytuacja nie jest najgorsza, pomyśl co mają zrobić dostawcy pizzy na
    telefon, gdy po tygodniu ktoś się rozmysli ;-).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 9. Data: 2003-08-11 17:49:44
    Od: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    ale
    > jak ONO mi nie zapewnia zadnych PRAW to co ja mam zrobic?

    Bla bla bla... Dobry człowieku - weź sobie łyknij waleriany i otwórz
    stragan - nie będziesz miał problemu ze sprzedażą wysyłkową.

    Depi.

  • 10. Data: 2003-08-11 19:22:25
    Od: "djmaro" <f...@p...fm>

    > Bla bla bla... Dobry człowieku - weź sobie łyknij waleriany i otwórz
    > stragan - nie będziesz miał problemu ze sprzedażą wysyłkową.

    Dzieki za wyczerpujaca, pelna inwencji oraz zrozumienia odpowiedz.

    Pozdrawiam

    M.