  • 1. Data: 2005-09-15 09:19:24
    Temat: Re: LGPL
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    johny_cage napisał(a):
    > witam,
    > sytuacja jest nastepujaca:
    > 1. asembler NASM jest licencjonowany na licencji LGPL
    > 2. Moj program, na mojej wlasnej licencji zamknietego kodu zrodlowego,
    > korzysta podczas swojej pracy z binarnej postaci asemblera NASM, czyli
    > automatycznie podczas swojej pracy wywoluje go z terminala systemowego.
    >
    > Rozumiem ze:
    > 1. Podczas dystrybucji mojego programu na jakimkolwiek nosniku danych,
    > musze dolaczyc poza binarna wersja asemblera NASM (ktora jest wymagana
    > do dzialania kojego programu), jego kod zrodlowy, np. w postaci
> [...]

    Nie musisz dołączać kodu źródłowego wykorzystanego programu. Masz
    obowiązek udostępnić go na żądanie kupującego, nie musi być domyślnie w
    pakiecie.

    > Pytania:
    > 1. Czy pomimo tego do czego sam doszedlem, myle sie, i bede musial
    > udostepnic kod zrodlowy mojego programu?

    Nie musisz udostępniać kodu źródłowego swojego programu (w ogóle) ani
    NASMa (wyjaśnienie wyżej).

    > 2. Czy poza archiwum z kodem zrodlowym asemblera NASM, w ktorym
    > znajduje sie tekst LGPL, musze powiadomic uzytkownika mojego programu o
    > warunkach licencji LGPL, np. w interaktywnej sesji terminala
    > systemowego, podczas uruchomienia programu?

    Nie pamiętam już licencji LGPL, a nie mam czasu jej czytać - ale
    sprawdź, bo o ile pamiętam wystarczy, że o wykorzystaniu programu na tej
    licencji napiszesz w dokumentacji z odnośnikiem do pełnego tekstu licencji.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin