  • 1. Data: 2005-09-15 09:22:19
    Temat: Testament ustny - brak trzeciego swiadka jeszcze raz...
    Od: "Jasiu" <j...@o...pl>

    ...dostalem wlasnie z sadu wezwanie do podania adresy trzeciego swiadka
    testamentu ustnego pod rygorem pominiecia jego wezwan. Jestem spadkobierca -
    natomiast trzeci swiadek wyjechal za granice i nikt nie wie gdzie dokladnie!
    Pozostalych dwoch swiadkow zeznalo zgodnie - czy brak trzeciego swiadka w tej
    sytuacji grozi nieuznaniem calego testamentu? Slyszalem, ze trzeci swiadek ma
    wrocic za dwa badz trzy lata do kraju - co w tej sytuacji najlepiej zrobic?

    Pzdr
    Janek

  • 2. Data: 2005-09-15 20:33:14
    Od: desilencio <j...@g...pl>

    On Thu, 15 Sep 2005, Jasiu wrote:
> [...]
    > wrocic za dwa badz trzy lata do kraju - co w tej sytuacji najlepiej zrobic?

    Sad moze ograniczyc sie do zgodnych zeznan dwoch swiadkow, jezeli
    przesluchanie trzeciego nie jest mozliwe lub, jak w tym wypadku,
    napotyka trudne do przezwyciezenia przeszkody - art. 752 par. 3 zd. 2
    KC. Tak wiec nalezy wykazac, ze istotnie jego przesluchanie napotyka
    trudne do przezwyciezenia przeszkody (w tym celu moga byc konieczne
    zeznania jakichs kolejnych swiadkow...). To powinno wystarczyc.

  • 3. Data: 2005-09-17 08:43:03
    Od: "Jasiu" <j...@o...pl>

> [...]
    > trudne do przezwyciezenia przeszkody (w tym celu moga byc konieczne
    > zeznania jakichs kolejnych swiadkow...). To powinno wystarczyc.

    Czyli np wezwać na świadka matkę tego świadka który potwierdzi jej nieobecność?

    Pzdr
    Janek