eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKupiłem mieszkanie a poprzedni właściciel nie wymeldował się... › Re: Kupiłem mieszkanie a poprzedni właściciel nie wymeldował się...
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kupiłem mieszkanie a poprzedni właściciel nie wymeldował się...
    Date: Mon, 5 Jan 2004 14:45:57 +0100

    wiadomości news:btargl$rfn$1@atlantis.news.tpi.pl...
    [...]
    > ponieważ ciągle do mnie przychodzą 'kwitki'
    > z ZUSu zakładam, że się jeszcze nie przemeldowała.

    Niekoniecznie. ZUS nie ma dostępu do bazy PESEL, a w każdym razie nie
    korzysta z niej za każdym razem, gdy wysyła korespodencję. Żaden urząd
    tego nie praktykuje, bo by kota dostali. Wystarczy, że Pani nie zgłosiła
    zmiany adresu do ZUS. Odeślij im a nie jej z adnotacją, że adresat się
    wyprowadził. Jak pani nie dostanie renty w terminie, to bardzo szybko
    wszystko wyprostuje sama. Praktycznie, jeśli to list polecony, to go nie
    odbierasz, jeśli zwykły, to możesz odnieść na Urząd Pocztowy i powiedzieć,
    by odesłali, bo taka osoba tutaj nie mieszka i nie znasz jej adresu.

    > Jednocześnie doczytałem się, że na mnie ciąży obowiązek poinformowania,
    > jeśli ktoś się wyprowadził a nie wymeldował z mojego lokalu (Art.29).

    Teoretycznie tak, i nawet niepowiadomienie jest wykroczeniem. Z tym, że to
    w zasadzie martwy przepis, choć oczywiście możesz złożyć zawiadomienie na
    Policji, że rzeczona staruszka narusza przepisy o zameldowaniu, bowiem nie
    mieszka u Ciebie od dawna, mieszka gdzie indziej, a się nie przemeldowała.
    Tylko wcześniej sprawdź w Biurze Ewidencji Ludności, czy tak faktycznie
    jest, bo jak pisałem wysyłanie na Twój adres korespondencji luźny związek
    z zameldowaniem. Tobie jako właścicielowi mieszkania mają obowiązek podać,
    kto jest w nim zameldowany.

    > Chcę być fromalnie 'czysty' (no i mam dość przesyłania calej
    korespondencji
    > urzędowej), a jednocześnie nie chcę zwalać tej osobie na głowę
    paragrafów,
    > więc nie chcę robić z tego zawiadomiena o wykroczeniu (bo z tym, jak
    > rozumiem, na policję się idzie).

    Tak. Możesz wysłać na piśmie, nawet faksem do Komendy, tylko podaj swoje
    dane, bo w tym wypadku anonim trafi do "kosza". Dzielnicowy pójdzie i
    zapyta Panią. Pewnie od razu się przemelduje, jeśli nie zrobiła.

    > Wystarczy, jak podeślę zawiadomenie do urzędu gminy poleconym, że taka
    osoba
    > od paru miesięcy już tu nie mieszka?

    Teoretycznie tak. Ale wówczas wszczął procedurę wymeldowania
    administracyjnego i będą chodzić po sąsiadach. Zresztą Ciebie też będą
    rozpytywać. Wydaje mi się, że jednak mniejsze zamieszanie dla wszystkich
    będzie, jak powiadomisz Policję. Jeśli to faktycznie starsza osoba, to
    pewnie wystarczy, że dzielnicowy jej zwróci uwagę i się przemelduje. Nie
    ma obowiązku w takim wypadku wysyłania wniosku o ukaranie i pewnie nikt
    starszej kobiety i to w dodatku z lekka uciążliwej nie będzie włóczył po
    sądzie grodzkim, bo szkoda czasu, chyba że przemeldować się nie będzie
    chciała.