eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKupiłem mieszkanie a poprzedni właściciel nie wymeldował się... › Re: Kupiłem mieszkanie a poprzedni właściciel nie wymeldował się...
  • Data: 2004-01-05 22:56:00
    Temat: Re: Kupiłem mieszkanie a poprzedni właściciel nie wymeldował się...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:btcm6u$clb$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Adres znam...

    A ja Ci mówię, że zapomniałeś albo zgubiłeś kartkę. Pies ją zżarł, a jak
    nie masz psa, to dzieci podarły. Trochę wyobraźni. Zresztą nikt nie będzie
    pytał najprawdopodobniej.

    > Co mi, teoretycznie, grozi z tego paragrafu? Tzn. jaka grzywna?

    Kodeks Wykroczeń:

    Art. 147. § 1. Kto nie dopełnia ciążącego na nim obowiązku meldunkowego,
    podlega karze ograniczenia wolności, grzywny albo karze nagany.

    § 2. Kto, będąc do tego obowiązany, nie zawiadamia właściwego organu o
    niedopełnieniu przez inną osobę ciążącego na niej obowiązku meldunkowego,
    podlega karze grzywny albo karze nagany.

    Grzywna za wykroczenie to do 5.000 zł. Ale to naprawdę niemal martwy
    przepis.

    > Ostatnio była...
    >
    > Jak ją znam urządzi 'spektatkl' - i będę musiał za terapię policjanta
    płacić
    > ;)

    Przyzwyczajeni.

    > I jeszcze mnie urzędniczka straszyła, że jeśli tamta osoba odmówi
    stawienia
    > się, będę musiał bulić za jej 'reprezentację prawną'...

    A nie wiem skąd ona to wzięła, bo żadna podstawa prawna mi chwilowo do
    głowy nie przychodzi. Coś mi się wydaje, że chciała Cię spławić, bo nie
    wiem dla czego Ty miał byś pokrywać koszty zastępstwa jakiejś nieznanej Ci
    osoby. Ale w każdym razie gwarantuję Ci, że policja Cię nie skasuje za
    paliwo.

    > Może nie chceć. Jest nieco wredna...

    Wredność niektórych osób maleje, jak się dowiaduję, że to do 5.000 zł ich
    może kosztować. Uwierz, bo znam to z praktyki.