  • 11. Data: 2009-07-25 14:48:41
    Temat: Re: Którymi podróbami można handlować
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Olgierd pisze:

    > Koncepcja w sumie ciekawa, zbliżona do wyroku w sprawie "Gazety
    > Bytowskiej" (oskarżony o nielegalne wydawanie czasopisma wnosił o jego
    > rejestrację, po odmowie nawet się odwoływał! -- sąd przyjął, że skoro się
    > starał o rejestrację, a mu sądy rejestrowe odmawiały, to mógł wydawać bez
    > rejestracji), nie mam pewności czy sam w sobie rzecznik patentowy byłby
    > wystarczająco doniosłą instancją.

    Mam ze swojej praktyki co najmniej jeden przypadek, gdzie sąd karny
    wyraźnie takie okoliczności podniósł w wyroku uniewinniającym.

    Do art 305 pwp stosuje się przecież ogólne zasady prawa karnego, a nie
    popłenia przestępstwa ten, komu nie można przypisać winy w czasie czynu.
    W 305 mamy wręcz dolus directus coloratus.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 12. Data: 2009-07-25 14:49:50
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Piotr M pisze:

    > A jakie koszta?

    A to już zależy od rzecznika i sprawy. Wiec nie da się ogólnej reguły podać.