  • 1. Data: 2005-03-06 21:09:26
    Temat: Kto reprezentuje?
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Witam.

    Potrzebuję szybkiej porady, bo rozprawa jest pojutrze z rana. Spółdzielnia
    pozwała lokatorkę nie wnoszącą opłat. Sprawa jest prosta, ale Spółdzielnia
    biedna tymczasem lokatorka bogata. Lokatorka wzięła sobie adwokata, Spółdzielni
    na to nie stać (bo lokatorzy nie płacą:). Na rozprawę wybiera się cała Rada
    Nadzorcza i Zarząd, stanowisko Spółdzielni zostało wcześniej przedstawione
    pisemnie.
    Pytanie brzmi: kto ma reprezentować Spółdzielnię w trakcie samej rozprawy?
    Chodzi o te głupie formalności. Czy trzeba wyznaczyć kogoś z Zarządu i zanieść
    na rozprawę jakieś pismo informujące o tym sąd? Według statutu Spółdzielnię na
    zewnątrz reprezentuje Zarząd, ale Zarząd to 5 osób.

    Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi. Nie mamy żadnego doświadczenia, bo to
    jest pierwsza rozprawa w naszej Spółdzielni po II wojnie światowej o zaległy
    czynsz.

    Czapla

  • 2. Data: 2005-03-06 21:16:26
    Temat: Re: Kto reprezentuje?
    Od: "Mecenas" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi. Nie mamy żadnego doświadczenia, bo
    > jest pierwsza rozprawa w naszej Spółdzielni po II wojnie światowej o

    Tylko spokój może Was uratować.
    Zobacz w statucie, kto reprezentyuje spółdzielnię na zewnątrz i masz
    odpowiedź. Najczęściej jest to Zarząd i on może udzielić jednemu z członków
    Zarządu lub innej osobie pełnomocnictwa do dokonywania czynności prawnyc, w
    tym wystepowania przed sądem.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2005-03-06 21:18:50
    Od: "Mecenas" <m...@p...pl>

    > nie każdej innej osobie przecież

    A dlaczego nie może innej osobie?
    Jeżeli jest tak zapisane w statucie to może.

    Michał

  • 4. Data: 2005-03-06 21:22:37
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Mecenas napisał(a):
> [...]
    > członków Zarządu lub innej osobie pełnomocnictwa do dokonywania
    > czynności prawnyc, w tym wystepowania przed sądem.

    KG

  • 5. Data: 2005-03-06 21:25:20
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Mecenas napisał(a):

    > Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości

    > A dlaczego nie może innej osobie?
    > Jeżeli jest tak zapisane w statucie to może.

    ale kto może być pełnomocnikiem przed sądem określa przecież kpc

    KG

  • 6. Data: 2005-03-06 22:56:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Generalnie reprezentować powinna jedna osoba. Może to być członek Zarządu.
    Może być pracownik Spółdzielni albo radca prawny. Ci ostatni muszą
    przedstawić pełnomocnictwo. Odradzam zbiorowe wystąpienia przed sądem, bo
    sąd się strasznie zdenerwuje.

  • 7. Data: 2005-03-07 07:39:15
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Generalnie reprezentować powinna jedna osoba. Może to być członek Zarządu.

    To oczywiście będzie członek Zarządu. Jak rozumiem nie musi mieć żadnego
    pełnomocnictwa? Bo głównie o to chodziło.

    > Może być pracownik Spółdzielni albo radca prawny.

    Na radcę nas nie stać a pracownicy to księgowa, konserwator i administratorka.
    Ta ostatnia w ogóle się nie nadaje na reprezentanta:)

    > Odradzam zbiorowe wystąpienia przed sądem, bo
    > sąd się strasznie zdenerwuje.

    Ja też tak myślałem, ale na rozprawę muszą przyjść, bo być może być może trzeba
    będzie złożyć zeznania (przepychanki z lokatorką trwają już 11 lat).

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 8. Data: 2005-03-07 09:13:34
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Zobacz w statucie, kto reprezentyuje spółdzielnię na zewnątrz i masz
    > odpowiedź.

    Niestety, to nie była odpowiedź na moje pytanie.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 9. Data: 2005-03-07 21:06:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To oczywiście będzie członek Zarządu. Jak rozumiem nie musi mieć żadnego
    > pełnomocnictwa? Bo głównie o to chodziło.

    Najwyżej mu Prezes na sali wypisze. Jesli nie ma jakiegoś obostrzenia w
    Statucie, to z reguły może występować członek Zarządu.

    > Na radcę nas nie stać a pracownicy to księgowa, konserwator i
    administratorka.
    > Ta ostatnia w ogóle się nie nadaje na reprezentanta:)

    ee! Jakby mini ubrała i się głupio uśmiechnęła?

    > Ja też tak myślałem, ale na rozprawę muszą przyjść, bo być może być może
    trzeba
    > będzie złożyć zeznania (przepychanki z lokatorką trwają już 11 lat).

    A jakieś wnioski dowodowe złożyliście?