  • 1. Data: 2005-03-06 16:07:15
    Temat: zarządzanie nieruchomościa bez masy spakowej
    Od: kris <k...@i...pl>

    Witam!

    Jestem administratorem nieruchomości której włąsciciel zmarl ponad 20
    lat temu. Nie ma szans na przeprowadzenie masy spadkowej bo osób do
    spadku bylo by kilkadziesiąt i nikt nie ma pieniędzy zeby sie za to
    zabrac. Nieruchomość widnieje w księgach wieczystych jako całość i
    własność prywatna.Jest wirtualnie przez lokatorów podzielona na
    mieszkania i pod adresami konkretnych mieszkań lokatorzy są zameldowani.
    Umarla lokatorka która sama mieszkala w mieszkaniu i jej rodzina
    obiecała w ciągu 4 miesięcy wynieść rzeczy i oddac lokal. Po upływie
    tego okresy odmówili oddanie lokalu i stwierdzili ze jest on ich
    własnościa a sprawe podają do sądu. Zaproponowalem im zamieszkanie i
    meldunek na stale w lokalu żeby problem rozwiązać polubownie ale oni
    stwierdzili ze ich to nie interesuje i lokal chca wynajmować. Jest dla
    mnie oczywiste że sąd nie może przyznać im na własność lokalu nie
    wydzielonego w dokumentach , ktory jest tylko wirtualny w domu w którym
    nie ma właściciela ani masy spadkowej. Podatek gruntowy przychodzi na
    moje naswisko na dom jako całośc. Ja posiadam zgode wszystkich lokatorów
    domu na administrowanie nim. Natomiast nie mam powolania na tę funkcję
    od własciciela bo takiego nie ma. Co w takiej sytacji mogę zrobić by
    zmusitych ludzi do wynieśienia swoich rzeczy i oddanie lokalu? (oni tam
    nie mieszkaja tylko zabrali klucze i nikogo nie chca wpuścić). Czy mogą
    podważyć to że jestem administratorem? Co mogą ewentualnie uzyskać w sądzie?

    Pozdrawiam

    Krzysztof Czerwiński