  • 1. Data: 2005-03-06 22:28:13
    Temat: Paserstwo nieumyslne
    Od: "forkie" <f...@g...pl>

    Witam

    Ostatnio zostalem zatrzymany do rutynowej kontroli drogowej przez policje.
    Policjant poprosil o dokumenty i zapytal, czy posiadam telefon komorkowy.
    Telefon oddalem mu do kontroli, po czym okazalo sie ze telefon figuruje w
    rejestrze
    rzeczy poszukiwanych. Zostalem zatrzymany do wyjasnienia, spedzilem 12
    godzin
    w areszcie oczekujac na przesluchanie. Podczas przesluchania dowiedzialem
    sie
    ze jestem podejrzany o paserstwo nieumyslne.

    Telefon zakupilem pod koniec zeszlego roku na gieldzie w Krakowie.

    Teraz mam pytanie: jak wyglada dalej postepowanie w takiej sprawie, jak taka
    sprawa moze sie skonczyc oraz jak ZAZWYCZAJ koncza sie tego typu sprawy?
    Jestem studentem 1 roku, nie bylem wczesniej karany, nie mialem konfliktow z
    prawem.

    Pozdrawiam
    forkie

  • 2. Data: 2005-03-06 22:38:30
    Temat: Re: Paserstwo nieumyslne
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "forkie" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Teraz mam pytanie: jak wyglada dalej postepowanie w takiej sprawie, jak
    taka
    > sprawa moze sie skonczyc oraz jak ZAZWYCZAJ koncza sie tego typu sprawy?

    Hmmm - sporo zalezy od tego za ile kupiles ten telefon.
    Jesli np. za telefon, ktory normalnie kosztuje 500 zl dales 200 zl to raczej
    wyrok skazujacy bedzie - pewnie pol roku na 2 lata.
    Jesli wyrazisz szczera skruche moze na grzywnie sie skonczy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-03-06 22:41:37
    Od: "forkie" <f...@g...pl>

    Kupilem Nokie 6610 za 350 (wtedy kosztowala ok 400 - 420 zl). Telefon wg
    sprzedajacego byl
    tani ze wzgledu na jego stan, mianowicie kilka uszkodzen niemozliwych do
    naprawy, ale nieprzeszkadzajacych
    w uzytkowaniu (uszkodzony panel wewnetrzny i zaczep do panelu)

  • 4. Data: 2005-03-06 22:43:52
    Od: "forkie" <f...@g...pl>

    Poza tym, slyszalem ze sad moze taka sprawe umorzyc (sad badz tez
    prokurator).
    Czy to prawda??

  • 5. Data: 2005-03-06 22:50:29
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

> [...]
    > naprawy, ale nieprzeszkadzajacych
    > w uzytkowaniu (uszkodzony panel wewnetrzny i zaczep do panelu)

    No to spoko - sprzedajacy mial ladowarke do niego?
    Uwazam, ze jesli kupiles go po przyzwoitej cenie i z ladowarka, to
    powinienes sie trzymac wersji, ze nie przypuszczales, iz moze byc kradziony,
    i ze nic na to nie wskazywalo.
    Problemem moze byc brak tzw. "papierow" - mozesz jednak powiedziec, ze
    sprzedajacy powiedzial iz skonczyla sie sie na niego gwarancja i po prostu
    pudelko instrukcjew itp. najzwyczajniej wyrzucil.
    To ze telefon byl sprzedawany z ladowarka i po normalnej cenie wg Ciebie
    dostatecznie uwiarygodnialo legalnosc pochodzenia telefonu.
    W paserstwie nieumyslnym, zeby Cie skazac musza udowodnic, ze na podstawie
    okolicznosci zakupu dopuszczales mysl, ze moze byc kradziony (lekkomyslnosc)
    lub mogles przewidziec (niedbalstwo).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2005-03-06 22:51:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Poza tym, slyszalem ze sad moze taka sprawe umorzyc (sad badz tez
    > prokurator).
    > Czy to prawda??

    Sam fakt posiadania pochodzącego z przestępstwa przedmiotu nie jest
    równoznaczny z odpowiedzialnością za paserstwo. Liczą się te dodatkowe
    okoliczności, o których m.in. napisał SDD. Jeśli prokurator uzna, że z
    okoliczności nabycia nie wynika, byś miał prawo przypuszczać, ze telefon
    pochodzi z przestępstwa, to postępowanie zostanie umorzone jeszcze przez
    niego baz jakichkolwiek konsekwencji dla twojej osoby poza utratą telefonu.
    Sąd może również umorzyć warunkowo umorzyć postępowanie wobec Ciebie, ale
    wówczas z formalnego punktu widzenia będziesz osobą karaną.

    Generalnie ja bym raczej radził spacer do adwokata, bo na odległość poradzić
    coś trudno nie znając sprawy, a generalnie sprawa wydaj mi się możliwa do
    wybronienia - o ile Twój opis jest rzetelny.

  • 7. Data: 2005-03-06 22:56:12
    Od: "forkie" <f...@g...pl>

    Do telefonu dostalem nawet pudelko, z gwarancja sprawa faktycznie wygladala
    tak jak piszesz. Ladowarka oczywiscie byla. Generalnie chodzi mi o to, zeby
    nie miec pozniej wpisu w papierach, ze bylem karany. A co do grzywny, to
    jeden z policjantow mowil, ze grzywny raczej nie bedzie bo przedmiot sie
    odnalazl.

  • 8. Data: 2005-03-06 22:59:18
    Od: "forkie" <f...@g...pl>

    Dlaczego osoba karana? Jesli zostane uniewinniony przez sad to figuruje jako
    KARANY?

  • 9. Data: 2005-03-06 23:00:26
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Do telefonu dostalem nawet pudelko, z gwarancja

    Mysle, ze masz spore szanse na umorzenie postepowania - trzymaj sie tylko
    tej wlasnie wersji. Jeslio nie znasz sie dobrze na prawie karnym to
    oczywiscie adwokat sie przyda :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2005-03-06 23:01:08
    Od: "forkie" <f...@g...pl>

    Rozmowe z adwokatem mam juz umowiona :) Dziekuje za info, pozdrawiam!