  • 1. Data: 2006-03-14 19:12:08
    Temat: Kto powinien płacić za gaz ? kto inny ma podpisaną umowę z gazownią a kto inny użytkuje gaz w lokalu.
    Od: a...@o...pl

    Witam grupowiczów,

    mam takie pytanie odnośnie umów podpisywanych z gazowniami.

    Umowa z gazownią w latach 80 podpisała Pani Kowalska która była
    właścicielką pewnego lokalu X, po jakims czasie wyprowadziła
    (wymeldowała z obecnego) się do innego mieszkania Y, jednak nie
    rozwiązała umowy z gazownią do tej pory. Obecna właścicielka
    lokalu X Pani Wiśniewska, płaciła za gaz nie świadoma tego że
    umowa z gazownią nie jest na nią. Pewnego dnia przyszli panowie z
    gazowni i zdieli gazomiwsz z powodu podejżenia kradzieży gazu (może
    i nawet słusznego podejżenia). Tego samego dnia Pani Wiśniewska
    podpisała w końcu umowę z gazownią.

    Pytanie brzmi kto będzie płacił karę za kradzież gazu ? czy Pani
    Kowalska ? czy Pani Wiśniewska ?

    Pozdrawiam wszystkich i dziekuję z góry za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2006-03-14 19:28:42
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    a...@o...pl wrote:
> [...]
    > (wymeldowała z obecnego) się do innego mieszkania Y, jednak nie
    > rozwiązała umowy z gazownią do tej pory.

    No to chyba najwyższa pora.

    > Pytanie brzmi kto będzie płacił karę za kradzież gazu ? czy Pani
    > Kowalska ? czy Pani Wiśniewska ?

    A co mówi umowa?

    -------------------+
    -------------------+

  • 3. Data: 2006-03-15 05:44:24
    Temat: Re: Kto powinien placic za gaz ? kto inny ma podpisana umowe z gazownia a kto inny uzytkuje gaz w lokalu.
    Od: a...@o...pl

    > A co mówi umowa?

    Umowa mówi ze licznik zdjety (podejzany) jest na Pania Kowalska,
    nawet na torbie która posluzyla do zaplombowania licznika bylo
    nazwisko Pani Kowalskiej, a takze na protokole z przekazania bylo
    nazwisko Pani Kowalskiej. Stosowne dokumenty podpisala córka Pani
    Wisniewskiej bo akurat byla w domu.

  • 4. Data: 2006-03-15 13:21:01
    Od: "kermit" <d...@d...cds>

    >Stosowne dokumenty podpisala córka Pani
    >Wisniewskiej bo akurat byla w domu.

    Blad - nie nalezalo podpisywac.

    p.

  • 5. Data: 2006-03-15 14:53:13
    Od: a...@o...pl

    Dlaczego ?

  • 6. Data: 2006-03-15 18:34:38
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    a...@o...pl wrote:

    > Umowa mówi ze licznik zdjety (podejzany) jest na Pania Kowalska,

    Zakład o flaszkę, że nie wskażesz zapisu stwierdzenia, że licznik "jest
    na kogoś". Pytałem o zapisy umowne na temat możliwości domagania się kar
    umownych od sprzecznego z umową poboru gazu.

    > Stosowne dokumenty podpisala córka Pani
    > Wisniewskiej bo akurat byla w domu.

    Jeśli córka nie ma pełnomocnictwa Pani Wiśniewskiej, to taki podpis w
    żaden sposób nie wiąże matki. Zdejmujący licznik poważnie zawalili
    sprawę.

    Ale teoretycznie córka może odpowiedzieć z art. 103 §3 kc.

    -------------------+
    -------------------+

  • 7. Data: 2006-03-15 21:09:23
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Paweł Sakowski <p...@s...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
    > Ale teoretycznie córka może odpowiedzieć z art. 103 §3 kc.

    A jaką umowę zawarła córka ze zdejmujacymi licznik?
    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 8. Data: 2006-03-15 21:20:47
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Roman Rumpel napisał:

    > A jaką umowę zawarła córka ze zdejmujacymi licznik?

    Żadnej. Ale jednostronnych czynności prawnych też to dotyczy (art. 104).