  • 21. Data: 2003-11-06 16:15:20
    Temat: Re: Kto pomoże kobiecie?
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Prosiła mnie, żebym się zorientował i tyle.
    > W każdym razie AFAIK nie wypowiedział się tu dotąd
    > nikt kompetentny, każdy mniej lub bardziej dosadnie
    > wyraża swoje zdanie.

    To czego Ty oczekujesz? Skoro sa tu same "niekompetentne" osoby to po co
    zwracasz sie na te grupe z problemem. Wystarczajaco wyraznie uzasadniono to
    stanowisko odwolujac sie do istoty decyzji administracyjnych jako aktow
    konkretnych i indywidualnych (skierowanych do oznaczonej osoby). Chcesz zeby
    Ci podano konkretny przepis do opisanej sytuacji? Nikt Ci go nie poda bo
    takiego nie ma. No chyba, ze znajdziez kogos "kompetentnego" jak ten,
    ktorego zdanie przedstawiles:)

    > Nie mniej jednak w każdej plotce bywa ziarenko prawdy...

    No to uwierz w te plotke i niech kolezanka zostanie panna. Bedzie swiety
    spokoj:)

    Dan.

  • 22. Data: 2003-11-16 02:20:13
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Catbert" <v...@w...pl> wrote in message

    > tzn. przedstawiono Ci
    > paranoidalna opinię, a Ty zastanawiasz się, jaka jest podstawa prawna,
    > że tak nie jest.
    Zgrabnie ujęte. Muszę tę definicję zapamiętać, bo to wcale nie jest
    odosobniony przypadek :)
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 23. Data: 2003-11-16 02:35:03
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Miroo_news" <m...@U...poczta.fm> wrote in message
    > W każdym razie AFAIK nie wypowiedział się tu dotąd
    > nikt kompetentny, każdy mniej lub bardziej dosadnie
    > wyraża swoje zdanie.

    Na wstępie chyba powinnam wyraźnie zaznaczyć, że jestem prawnikiem, bo kilka
    osób przede mną najwyraźniej o tym zapomniało, więc nie potraktowałeś ich
    poważnie, a szkoda.
    A teraz podaj mi podstawę prawną tego, że wolno Ci jeździć windą, albo tego,
    że masz prawo oddychać. Nikt nie stworzył "Księgi bzdur, których nie należy
    brać pod uwagę".
    NIE MA TAKIEGO PRZEPISU. Nie możemy Ci go wskazać, skoro on nie istnieje.
    Nie wskażemy Ci też przepisu mówiącego, że tamtego wcale nie ma (skoro nikt
    nie stworzył "Księgi bzdur...").
    Kilka osób wyraźnie Cię zapytało, czy ktokolwiek podał koleżance podstawę
    prawną. Zignorowałeś to (a szkoda, bo to była bardzo dobra rada), co
    świadczy, że w przyszłości również będziesz podatny na manipulację.

    > Nie mniej jednak w każdej plotce bywa ziarenko prawdy...

    Więc nie zapomnij o zakazie oddychania. I absolutnie nie wsiadaj do windy
    bez specjalnego zezwolenia ;)))
    Ps. Niemniej (w tym wypadku piszemy razem)
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 24. Data: 2003-11-20 14:48:23
    Od: "Miroo_news" <m...@U...poczta.fm>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Na wstępie chyba powinnam wyraĽnie zaznaczyć, że jestem prawnikiem, bo
    kilka
    > osób przede mn? najwyraĽniej o tym zapomniało, więc nie potraktowałe? ich
    > poważnie, a szkoda.

    Każdy pisał to co i ja myślałem - że to kompletna bzdura.
    I każdy argumentował na swój sposób. W każdym razie
    sprawa nie została rozwinięta (bo jako bzdura nie miała
    na to szans) i praktycznie stała w miejscu.
    Może błędem był temat posta - nie zaglądały do niego
    kobiety, które mogłyby tu najwięcej powiedzieć
    i to z własnego doświadczenia.

    Naprawdę widziałem wiele różnych bzdur, więc
    staram się niczego z góry nie negować. Należę
    do "niewiernych Tomków" i naprawdę muszę wsadzić
    łapę w ogień żeby nauczyć się, że jest gorący.

    Po prostu było kilka przesłanek po temu, że coś
    w tym jest. Nawet jeśli to bzdura, to może ma jakieś
    źródło - komuś się coś pomieszało i wyszło co wyszło.
    Dlatego pytałem - może ktoś potrafi wskazać źródło
    takiej plotki?

    > NIE MA TAKIEGO PRZEPISU. Nie możemy Ci go wskazać, skoro on nie istnieje.
    > Nie wskażemy Ci też przepisu mówi?cego, że tamtego wcale nie ma (skoro
    nikt
    > nie stworzył "Księgi bzdur...").

    Dobrze, wierzę. Prawnikowi miałbym nie uwierzyć? :->

    > Kilka osób wyraĽnie Cię zapytało, czy ktokolwiek podał koleżance podstawę
    > prawn?. Zignorowałe? to (a szkoda, bo to była bardzo dobra rada), co
    > ?wiadczy, że w przyszło?ci również będziesz podatny na manipulację.

    Gdybym znał podstawę, to pewnie bym się tu nie pytał...
    A przynajmniej napisałbym, że jest.
    Przepraszam, że nie napisałem, że nic nie wiem o podstawie prawnej.

    > Więc nie zapomnij o zakazie oddychania. I absolutnie nie wsiadaj do windy
    > bez specjalnego zezwolenia ;)))

    Tiaaa... Co do oddychania to jestem anarchistą - nikogo nie
    pytam o zgodę :) Natomiast windami (prawie) nie jeżdżę. Tylko,
    gdy mam specjalne zezwolenie od mamy.

    > Ps. Niemniej (w tym wypadku piszemy razem)

    Jak najbardziej. Przepraszam - analfabetyzm wtórny.
    To ja też się przyczepię. Należy ustawić kodowanie 8 bit
    i iso-8859-2. Tak mówi prawo :)

    > Pozdrawiam,
    > MArta

    Dziękuję za głos w "sprawie" i również pozdrawiam.
    Miroo

  • 25. Data: 2003-11-20 17:12:57
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    wiadomości

    > Może błędem był temat posta - nie zaglądały do niego
    > kobiety, które mogłyby tu najwięcej powiedzieć

    Moje doświadczenia też to potwierdzają, ale doświadczenia czasem przekładają
    się na prawo a czasem nie. Istnieje sporo przykładów zbiorowych zabobonów, w
    które wierzy tak dużo ludzi (a nasi urzędnicy też bywają niedouczeni) że
    doświadczenia praktyczne nie zawsze wystarczają. Jednym z bardziej
    popularnych jest wiara w to, że zameldowanie daje prawo do mieszkania, a
    jednym z bardziej szkodliwych jest nieznajomość przepisów pozwalających
    lekarzom ratować dziecko także wbrew woli rodziców (te słynne historie
    dzieci, którym wskutek tego zabobonu nie wykonano transfuzji i umarły albo
    są kalekami)

> [...]
    > źródło - komuś się coś pomieszało i wyszło co wyszło.
    > Dlatego pytałem - może ktoś potrafi wskazać źródło

    Znałam faceta, który dla żartu ruszył tłum ludzi we wskazanym przez siebie
    kierunku, po czym najpierw się śmiał, potem zaczął być niepewny, a na końcu
    właśnie pod hasłem "ale coś w tym jest, może oni tam coś zobaczyli" ruszył
    za tłumem :)

    > Gdybym znał podstawę, to pewnie bym się tu nie pytał...
    > A przynajmniej napisałbym, że jest.
    > Przepraszam, że nie napisałem, że nic nie wiem o podstawie prawnej.
    Cały problem polega na tym, że ludzie wymyślający bzdury nigdy Ci podstawy
    prawnej nie podadzą. A od tego trzeba zacząć. Ludzie muszą Ci udowodnić, że
    ograniczenie o którym mówią istnieje. Ty nie musisz udowadniać, że nie
    istnieje. Wiesz, jest tylko jeden przepis dotyczący tej tematyki, ale też
    pobieżnie, bo ustawodawca nie ma na celu wyjaśniania wszystkich bzdur, które
    ludzie mogą wymyślić. Więc ten przepis mówi, że kobietom po zmianie nazwiska
    dyplomów się nie wymienia. W odróżnieniu od osób, które nazywają się inaczej
    wskutek zmiany płci.

    > To ja też się przyczepię. Należy ustawić kodowanie 8 bit
    > i iso-8859-2. Tak mówi prawo :)
    Acha, wiec ja chyba nie mam tej mozliwosci, no to zrezygnuje z polskich
    liter.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 26. Data: 2003-11-21 14:14:15
    Od: "Miroo_news" <m...@U...poczta.fm>

    W artykule bpislo$lq5$...@n...news.tpi.pl,
    niejaki(a): Marta Wieszczycka z adresu <m...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Acha, wiec ja chyba nie mam tej mozliwosci, no to zrezygnuje z
    > polskich liter.

    Jeśli masz niepolskie WinXP/2k to nie wiem jak sprawy stoją.
    Ale jeśli polskie to powinno się dać...

    Dodatkowo można użyć programiku OE-QuoteFix,
    który wspomaga korzystanie z newsów.

    http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

    Pozdrawiam
    Miroo