    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kto pomoże kobiecie?
    Date: Thu, 20 Nov 2003 18:12:57 +0100

    "Miroo_news" <m...@U...poczta.fm> wrote in message
    news:bpike9$qr4$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > Może błędem był temat posta - nie zaglądały do niego
    > kobiety, które mogłyby tu najwięcej powiedzieć
    > i to z własnego doświadczenia.

    Moje doświadczenia też to potwierdzają, ale doświadczenia czasem przekładają
    się na prawo a czasem nie. Istnieje sporo przykładów zbiorowych zabobonów, w
    które wierzy tak dużo ludzi (a nasi urzędnicy też bywają niedouczeni) że
    doświadczenia praktyczne nie zawsze wystarczają. Jednym z bardziej
    popularnych jest wiara w to, że zameldowanie daje prawo do mieszkania, a
    jednym z bardziej szkodliwych jest nieznajomość przepisów pozwalających
    lekarzom ratować dziecko także wbrew woli rodziców (te słynne historie
    dzieci, którym wskutek tego zabobonu nie wykonano transfuzji i umarły albo
    są kalekami)

    > Po prostu było kilka przesłanek po temu, że coś
    > w tym jest. Nawet jeśli to bzdura, to może ma jakieś
    > źródło - komuś się coś pomieszało i wyszło co wyszło.
    > Dlatego pytałem - może ktoś potrafi wskazać źródło
    > takiej plotki?

    Znałam faceta, który dla żartu ruszył tłum ludzi we wskazanym przez siebie
    kierunku, po czym najpierw się śmiał, potem zaczął być niepewny, a na końcu
    właśnie pod hasłem "ale coś w tym jest, może oni tam coś zobaczyli" ruszył
    za tłumem :)

    > Gdybym znał podstawę, to pewnie bym się tu nie pytał...
    > A przynajmniej napisałbym, że jest.
    > Przepraszam, że nie napisałem, że nic nie wiem o podstawie prawnej.
    Cały problem polega na tym, że ludzie wymyślający bzdury nigdy Ci podstawy
    prawnej nie podadzą. A od tego trzeba zacząć. Ludzie muszą Ci udowodnić, że
    ograniczenie o którym mówią istnieje. Ty nie musisz udowadniać, że nie
    istnieje. Wiesz, jest tylko jeden przepis dotyczący tej tematyki, ale też
    pobieżnie, bo ustawodawca nie ma na celu wyjaśniania wszystkich bzdur, które
    ludzie mogą wymyślić. Więc ten przepis mówi, że kobietom po zmianie nazwiska
    dyplomów się nie wymienia. W odróżnieniu od osób, które nazywają się inaczej
    wskutek zmiany płci.

    > To ja też się przyczepię. Należy ustawić kodowanie 8 bit
    > i iso-8859-2. Tak mówi prawo :)
    Acha, wiec ja chyba nie mam tej mozliwosci, no to zrezygnuje z polskich
    liter.
    Pozdrawiam,
    MArta