  • 1. Data: 2007-12-02 06:46:15
    Temat: Kto i w jakiej części dziedziczy.
    Od: "Andrzej_K" <n...@b...tak.pl>

    Witam,

    Przejrzałem archiwum, ale odpowiedzi na moje
    pytanie nie znalazłem.

    Małżeństwo posiada troje dzieci ze swoich pierwszych małżeństw.
    On dwoje, a ona jedno dziecko. Wspólnych dzieci nie mają.

    Są spisane notarialnie testamenty w których to małżonkowie,
    w razie śmierci jednego z nich, cały ich wspólny majątek
    zapisują sobie_mężowi/żonie.

    Kto i w jakiej części będzie dziedziczył w razie śmierci np. męża?

    Dziękuję za odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Prawdopodobieństwo wydarzenia jest odwrotnie

  • 2. Data: 2007-12-02 07:04:01
    Temat: Re: Kto i w jakiej części dziedziczy.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej_K wrote:
> [...]
    > zapisują sobie_mężowi/żonie.
    >
    > Kto i w jakiej części będzie dziedziczył w razie śmierci np. męża?

    tak jak w testamencie.

  • 3. Data: 2007-12-02 11:07:48
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > tak jak w testamencie.

    Chyba ze zstepni zmarlego zazadaja zachowkow.

  • 4. Data: 2007-12-02 11:25:09
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Oni zapisali sobie majatek wspólny.
    Każde z nich może mieć jeszcze majątek odrebny, w szczególności przedmałżeński.
    JaC

  • 5. Data: 2007-12-02 16:06:58
    Od: "Andrzej_K" <n...@b...tak.pl>

    666 wrote:

    > Oni zapisali sobie majatek wspólny.
    > Każde z nich może mieć jeszcze majątek odrebny, w szczególności
    > przedmałżeński.

    Tak, zapisali sobie ich wspólny majątek. Innego nie posiadają.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw Cię sprowadzi do swojego poziomu,

  • 6. Data: 2007-12-02 16:09:44
    Od: "Andrzej_K" <n...@b...tak.pl>

    Heming wrote:

    > Chyba ze zstepni zmarlego zazadaja zachowkow.

    Zapisali sobie swój wspólny majątek. jak więc by
    wyglądał podział spadku gdyby, jak piszesz,
    zstępni (jego dzieci?) zażądają zachowków?
    Czy pasierbica ma jakieś prawa?

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    Drobne awarie nie istnieją, jeżeli miała jednak miejsce drobna awaria,

  • 7. Data: 2007-12-02 16:47:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Heming wrote:

    > Chyba ze zstepni zmarlego zazadaja zachowkow.

    Zachowek ma się nijak do dziedziczenia. To jest tylko i wyłącznie
    roszczenie pieniężne.

  • 8. Data: 2007-12-02 16:58:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej_K wrote:

    > Zapisali sobie swój wspólny majątek. jak więc by
    > wyglądał podział spadku gdyby, jak piszesz,
    > zstępni (jego dzieci?) zażądają zachowków?
    > Czy pasierbica ma jakieś prawa?

    Co to znaczy zapisali majątek wspólny?
    Trzeba by znać treść testamentu, żeby powiedzieć dokładnie o co chodzi.
    To co jest zapisane w testamencie dostanie ten na którego jest to
    zapisane w testamencie.
    Jak jest zapisane, że 100% majątku dziedziczy małżonek to 100% majątku
    dziedzczy małżonek.
    To co w testamencie nie będzie określone (w jakikolwiek nawet
    najbardziej ogólny sposób) będzie podlegało dziedziczeniu ustawowemu,
    czyli małżonek z dziećmi do spółki.

    Jeśli dzieci zażądają zachowków to nie będzie to żądanie w stosunku do
    tego co było zapisane w testamencie tylko żądanie pieniędzy w wysokości
    połowy tego co dostałoby, gdyby testamentu nie było.

  • 9. Data: 2007-12-02 17:47:55
    Od: "Andrzej_K" <n...@b...tak.pl>

    witek wrote:

    > Co to znaczy zapisali majątek wspólny?

    Zapisali sobie na wzajem to, czego się wspólnie
    dorobili. Dwóch mieszkań, samochodów, lokat,
    itp

    > Trzeba by znać treść testamentu, żeby powiedzieć dokładnie o co
    > chodzi.

    Mówiem "zapisali", ale miałem na myśli przyszłość_przykład.
    Testamentu jeszcze nie ma, ale gdyby sobie zapisali "wszystko
    co posiadam"?

    >To co jest zapisane w testamencie dostanie ten na którego
    > jest to zapisane w testamencie.
    > Jak jest zapisane, że 100% majątku dziedziczy małżonek to 100% majątku
    > dziedzczy małżonek.

    Czyli jeśli mąż zapisze żonie "wszystko co posiadam" (czy trzeba
    wyszczególnić?) to "wszystko" (mieszkania, samochody, lokaty)
    dostaje żona?

    > Jeśli dzieci zażądają zachowków to nie będzie to żądanie w stosunku do
    > tego co było zapisane w testamencie tylko żądanie pieniędzy w
    > wysokości połowy tego co dostałoby, gdyby testamentu nie było.

    Tu trafiłeś w sedno sprawy. Testament ma być w celu obrony
    przed "sępami" osoby pozostającej przy życiu.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Leżeli nad Wisłą i on dotykał ją w środku odcinka między

  • 10. Data: 2007-12-02 19:02:53
    Od: "Andrzej_K" <n...@b...tak.pl>

    witek wrote:

    > Jeśli dzieci zażądają zachowków to nie będzie to żądanie w stosunku do
    > tego co było zapisane w testamencie tylko żądanie pieniędzy w
    > wysokości połowy tego co dostałoby, gdyby testamentu nie było.

    Więc gdyby nie było testamentu, to żona otrzymuje
    "swoje" 50% np. mieszkania i dziedziczy połowę
    z 50% męża, a dwoje dzieci dzielą się pozostałymi 25%?

    Czyli, jeśli dobrze myślę, to gdyby był testament,
    żona po zażądaniu przez pasierbów zachowku
    musiałaby spłacić im 12,5% wartości, np mieszkania?

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    Żyjemy nie tak jak chcemy, lecz tak jak potrafimy.