  • 1. Data: 2007-12-01 21:21:06
    Temat: wyłudzenie podpisu
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    nie wiem czy temat dobry, ale nie wiedzialem co wpisac

    Pod jaki paragraf podpada próba zmuszenia kogoś do podpisania, czegoś co
    się nie wie, co się podpisuje? Zagmatwane to, więc wyjaśnie w szczególe
    co mnie spotkało

    Zjawiła się u mnie policja (posterunkowy i sierżant), bo któryś z
    sąsiadów zgłosił, że zakłócam ciszę nocną. Kajam się, bo niestety
    faktycznie tak było. Zapytałem policjantów czy może się skończyć na
    pouczeniu, ale sierżant się uparł, że musi być mandat i zapytał czy go
    przyjmuje. Wolałem przyjąć, bo nie chcę się ciągać po sądach, zwłaszcza,
    że faktycznie przyznałem się do winy.

    Posterunkowy podetknął mi blankiet mandatu i kazał podpisać. Już bym
    kurde podpisał, gdy... zauważyłem, że blankiet jest w ogóle nie
    wypełniony. Co do licha? Czy policjant tak może? Zwróciłem sierżantowi
    na to uwagę, ale tylko odpowiedział, żebym go nie dobijał i podpisywał
    jak nie chcę kłopotów.

    I tu się niestety (albo stety) krew we mnie ścięła. Myślę, że miałem
    rację: jeszcze by mi potem wypełnili ch* wie czym blankiet i byłoby, że
    wlasnie przyjalem mandat za cos, czego nie zrobilem.

    I tu pytania zasadnicze:

    - czy policja tak może? sam mam wrazenie, ze nie, bo czlowiek musi
    wiedziec co podpisuje, ale zeby bylo wszystko jasne pytam :)
    - jesli faktycznie nie moze, jaki przepis zostal naruszony przez
    policjanta? Pytam bo sprawa bedzie miala byc moze ciag dalszy na
    komisariacie (powiedzialem ze o wszystkim powiadomie przelozonego
    posterunkowego, a sierzant sie tylko zasmial i powiedzial ze to on jest
    przelozonym, wiec powiedzial ze i jego przelozony jak cos bedzie o
    wszystkim wiedzial) i chcialbym wiedziec na czym stoję

    --
    body {
    name: '|<o?rad Karpieszu>|';

  • 2. Data: 2007-12-01 21:24:37
    Temat: Re: wyłudzenie podpisu
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

> [...]
    > posterunkowego, a sierzant sie tylko zasmial i powiedzial ze to on jest
    > przelozonym, wiec powiedzial ze i jego przelozony jak cos bedzie o

    na wszelki wypadek jeszcze raz ten sam nawias bo troche liter zjadlem,
    co zmienia sens:

    (powiedzialem ze o wszystkim powiadomie przelozonego
    posterunkowego, a sierzant sie tylko zasmial i powiedzial ze to on jest
    przelozonym, wiec powiedzialEM ze i jego przelozony jak cos bedzie o
    wszystkim wiedzial)

  • 3. Data: 2007-12-01 21:30:22
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

> [...]
    >
    > Pod jaki paragraf podpada próba zmuszenia kogoś do podpisania, czegoś co
    > się nie wie, co się podpisuje? Zagmatwane to, więc wyjaśnie w szczególe

    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=wada+o%C5%9Bwiad
    czenia+woli&btnG=Szukaj&lr=
    ?

    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 4. Data: 2007-12-01 21:35:12
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > http://www.google.pl/search?hl=pl&q=wada+o%C5%9Bwiad
    czenia+woli&btnG=Szukaj&lr=

    > ?

    ha, dzieki, juz kiedys mialem z tym do czynienia i faktycznie
    zapomnialem. Ale czy policjant moze poniesc jakies za to konsekwencje?
    Innymi slowy: czy ja lub ktokolwiek inny moge probowac od kogos wyludzic
    podpis i nic mi za to nie grozi?

  • 5. Data: 2007-12-01 21:37:48
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> napisał
    > Pod jaki paragraf podpada próba zmuszenia kogoś do podpisania, czegoś co
    > się nie wie, co się podpisuje? Zagmatwane to, więc wyjaśnie w szczególe
    > co mnie spotkało
    ..
    Na upartego (bardzo upartego) pod przekroczenie uprawnień (patrz kk). Ale
    czy faktycznie byłeś "zmuszany"?, mam wątpliwości. Myślę, że nie przejdzie.

    > - czy policja tak może? sam mam wrazenie, ze nie, bo czlowiek musi
    > wiedziec co podpisuje, ale zeby bylo wszystko jasne pytam :)

    Nie może. Wadliwe wykonanicze czynności. Postępowanie dyscyplinarne.

> [...]
    > przelozonym, wiec powiedzial ze i jego przelozony jak cos bedzie o
    > wszystkim wiedzial) i chcialbym wiedziec na czym stoję

    Rozporządzenie zostało naruszone.
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20000900995&type=2&name=ATT4MIM7 i
    poźniejsze zmiany rozporządzeniami (np. zmieniony wzór formularza)

  • 6. Data: 2007-12-01 21:40:42
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

> [...]
    > zapomnialem. Ale czy policjant moze poniesc jakies za to konsekwencje?
    > Innymi slowy: czy ja lub ktokolwiek inny moge probowac od kogos wyludzic

    Zależy:
    1. Czy daną czynność regulują przepisy czy to twoja twórczość (np. umowa
    itp).
    2. Czy chcesz wyłudzić poświadczenie prawdy czy nieprawdy. W drukim
    przypadku przestępstwo. Samo podanie pustej kartkę z prośbą podpisz to za
    mało, by wiedzieć co z nią chce zrobić podający.

  • 7. Data: 2007-12-01 21:41:20
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Rozporządzenie zostało naruszone.
    > http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20000900995&type=2&name=ATT4MIM7 i
    > poźniejsze zmiany rozporządzeniami (np. zmieniony wzór formularza)

    chyba wery trudne do udowodnienia ...

    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 8. Data: 2007-12-01 21:44:40
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > 2. Czy chcesz wyłudzić poświadczenie prawdy czy nieprawdy. W drukim
    > przypadku przestępstwo. Samo podanie pustej kartkę z prośbą podpisz to za
    > mało, by wiedzieć co z nią chce zrobić podający.

    A podpisz to bo będziesz miał przewalone ?

    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 9. Data: 2007-12-01 21:49:35
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > A podpisz to bo będziesz miał przewalone ?

    Dodam, ze dokladnie powiedzial, ze choc pusty mam podpisac, bo bede mial
    klopoty. Potem wyjasnil, ze jak nie podpisze sprawa trafi do sadu
    grodzkiego. Czyli w domysle (moim): albo podpisuje puste, albo sprawa
    idzie do grodzkiego

    Powiedzialem oczywiscie ze takiego nie podpisze i ze maja wypelnic.

  • 10. Data: 2007-12-01 22:02:06
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    > chyba wery trudne do udowodnienia ...

    A był jakiś świadek oprócz policjantów?