  • 21. Data: 2009-06-18 09:23:22
    Temat: Re: Kto decyduje o ustawieniu znaków drogowych.
    Od: kuba <j...@g...com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Przykładowo art. 11 ust 5 PoRD - nie ustąpienie pieszemu pierwszeństwa.

    No ok, ale to jest przepis PoRD, który stosuje się poza drogami
    publicznymi w celu uniknięcia zagrożenia, czyli art. 1 ust. 2.
    Jednakże nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu równie dobrze można by
    podciągnąć pod hipotezę normy wyrażonej w pierwszej części art. 98 KW. Z
    tego wniosek, że muszą być jakieś inne przepisy regulujące korzystanie z
    dróg wewnętrznych, bo inaczej druga część tej normy nie miałaby żadnego
    sensu - patrz to, co napisałem w poście poniżej, z powołaniem się na
    Radeckiego.

    pozdrawiam
    kuba

  • 22. Data: 2009-06-18 14:30:50
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    kuba pisze:

    > Nie no jasne, wiem o tym, ale w takim razie czym są "przepisy regulujące
    > korzystanie z dróg wewnętrznych" i gdzie można je znaleźć?

    Niczym. Nie ma takich przepisów od 1999 roku, po prostu nikt nie raczył
    owego zapisu z art. 98 KW usunąć.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 23. Data: 2009-06-18 14:36:37
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    kuba pisze:

    > Cytuję: "W obecnym stanie prawnym -- za W. Radeckim[6] -- art. 98 k.w.
    > będzie miał zastosowanie, gdy istnieje uchwalony przez zarządcę
    > określonego terenu np. regulamin parkingu, regulamin korzystania przez
    > uprawnione osoby z drogi dojazdowej do garaży".

    To jest błędne i niestosowane stanowisko, bowiem słowo "przepis"
    określa ustawy, rozporządzenia i akty prawa miejscowego jako źródło
    prawa w rozumieniu art. 87 konstytucji RP.

    > formalnej procedurze (np. uchwałą zarządu wspólnoty/spółdzielni). Samo
    > ustawienie znaku wyraźnie wskazuje na wolę właściciela i wystarcza do
    > uznania, że na tym terenie obowiązuje taki a taki przepis.

    Nie, dany znak wskazuje wolę zarządcy drogi. Wola ta jednak nie jest
    prawem, nieprzestrzeganie zasad ruchu na drodze wewnętrznej może być
    więc dochodzone wyłącznie na drodze cywilnej, chyba że ma zastosowanie
    art. 1 ust. 2 PoRD.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 24. Data: 2009-06-18 18:06:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr" <h...@s...com> napisał w wiadomości
    > Spotkałem się z przypadkiem kiedy przy wjeździe na parking (market) wisi
    > tabliczka " na terenie parkingu obowiązują przepisy PoRD". I co wtedy ?

    Nic. Wisi sobie kartka :-) Przepisy zresztą i tak by obowiązywały,
    niezależnie od tego czy wisi, czy nie. Tyle, że w określonym zakresie.
    Akurat te o parkowaniu nie.

    > Pytam z ciekawości, ponieważ pod moim blokiem również wyznaczono miejsca
    > dla inwalidów i nic bym przeciwko temu nie miał gdyby nie fakt, że
    > ogólnie parking jest mały a tych miejsc dla inwalidów jest więcej niż
    > samych uprawnionych (połowa jest pusta albo parkują nieuprawnieni).

    Czyj jest ten teren? Czy to droga publiczna, czy teren prywatny?