  • 11. Data: 2009-06-17 21:13:51
    Temat: Re: Kto decyduje o ustawieniu znaków drogowych.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kuba" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:h1bj0n$99b$1@inews.gazeta.pl...
    > A z czego to wynika i jak się ma do art. 98 KW druga część zdania?

    Art. 1 ust 2 PoRD: Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu
    odbywającego się poza drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla
    uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa uczestników tego ruchu. Oczywiście w
    tym miejscu zakładam milcząco, że ów parking znajduje się na terenie
    spółdzielni poza drogą publiczną. W tej sytuacji nie mają tam zastosowania
    przepisy PoRD w zakresie parkowania przez inwalidów, albowiem wydaje mi się
    za niemożliwe wykazanie, ze zaparkowanie tam przez inną osobą ma
    jakikolwiek wpływ na bezpieczeństwo ruchu.

    Dalszą konsekwencją powyższej konstatacji jest fakt, iż osoba parkująca w
    takim miejscu i naruszająca tym samym zakaz wyrażony znakiem, de facto nie
    może naruszyć prawa, albowiem ono w tym miejscu nie obowiązuje po prostu. W
    szczególności nie wyczerpuje znamion wykroczenia zawartego w art. 98 kw.

    Oczywiście nie oznacza to tak naprawdę, że administrator terenu nie może
    sobie ustanawiać jakiś własnych znaków. Przykładem choćby parkingi pod
    marketami. Tylko, ze jak już pisałem ma to li tylko wymiar moralny i
    medialny, bez pociągania za sobą konsekwencji prawnych.

    Jedynym prawnie skutecznym rozwiązaniem, dającym jakie takie gwarancje
    skuteczności będzie oznakowanie tych miejsc jako parkingu płatnego załóżmy
    1.000 zł/godz. i zwolnienie z tej opłaty inwalidów. to daje spółdzielni
    prawo zatrzymania pojazdu osoby nie płacącej. Płatne w kasie spółdzielni z
    góry.

  • 12. Data: 2009-06-17 22:42:45
    Od: kuba <j...@g...com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Art. 1 ust 2 PoRD: Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu
    > odbywającego się poza drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla
    > uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa uczestników tego ruchu.

    [...]

    Nie no jasne, wiem o tym, ale w takim razie czym są "przepisy regulujące
    korzystanie z dróg wewnętrznych" i gdzie można je znaleźć?

    pozdrawiam
    kuba

  • 13. Data: 2009-06-17 22:51:52
    Od: kuba <j...@g...com>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > nie może naruszyć prawa, albowiem ono w tym miejscu nie obowiązuje po
    > prostu. W szczególności nie wyczerpuje znamion wykroczenia zawartego w

    Cytuję: "W obecnym stanie prawnym -- za W. Radeckim[6] -- art. 98 k.w.
    będzie miał zastosowanie, gdy istnieje uchwalony przez zarządcę
    określonego terenu np. regulamin parkingu, regulamin korzystania przez
    uprawnione osoby z drogi dojazdowej do garaży".

    To stanowisko potwierdza coś, co nieśmiało sugerowałem - nie będąc
    specjalistą w tej dziedzinie - a mianowicie, że przez "przepis" należy
    rozumieć pewien akt władczy właściciela terenu, a niekoniecznie
    powszechnie obowiązujący przepis prawa. Ustawienie znaków może wskazywać
    na istnienie takiego regulaminu, o którym pisze Radecki. Zresztą ja bym
    się skłaniał ku stanowisku, że nie musi on być w ogóle przyjęty w
    formalnej procedurze (np. uchwałą zarządu wspólnoty/spółdzielni). Samo
    ustawienie znaku wyraźnie wskazuje na wolę właściciela i wystarcza do
    uznania, że na tym terenie obowiązuje taki a taki przepis.

    A ten przypis [6] to jest M. Bojarski, W. Radecki, Kodeks wykroczeń.
    Komentarz.

    pozdrawiam
    kuba

  • 14. Data: 2009-06-17 23:17:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > [...]
    > Nie no jasne, wiem o tym, ale w takim razie czym są "przepisy regulujące
    > korzystanie z dróg wewnętrznych" i gdzie można je znaleźć?

    Przykładowo art. 11 ust 5 PoRD - nie ustąpienie pieszemu pierwszeństwa.

  • 15. Data: 2009-06-17 23:45:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:h1bhqu$4hm$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > :-) A jakaś podstawa prawna tych stwierdzeń?

    jego własna.

  • 16. Data: 2009-06-18 06:59:23
    Od: "Piotr" <h...@s...com>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości :

    > Tym samym koperta dla inwalidów na li tylko wymiar etyczny i medialny.
    > Może być żerem dla domorosłych naprawiaczy świata kierujących kartki na
    > szybach. Ale prawem nie będzie.

    Spotkałem się z przypadkiem kiedy przy wjeździe na parking (market) wisi
    tabliczka " na terenie parkingu obowiązują przepisy PoRD". I co wtedy ?
    Pytam z ciekawości, ponieważ pod moim blokiem również wyznaczono miejsca dla
    inwalidów i nic bym przeciwko temu nie miał gdyby nie fakt, że ogólnie
    parking jest mały a tych miejsc dla inwalidów jest więcej niż samych
    uprawnionych (połowa jest pusta albo parkują nieuprawnieni).

    Pozdrawiam
    piotr

  • 17. Data: 2009-06-18 07:08:54
    Od: spp <s...@o...pl>

    Piotr pisze:

    > Spotkałem się z przypadkiem kiedy przy wjeździe na parking (market)
    wisi
    > tabliczka " na terenie parkingu obowiązują przepisy PoRD". I co wtedy ?

    Tabliczka jest zbyteczna - jeżeli jej nie ma to obowiązują przepisy
    PoRD. :) Nie oznacza to jednak iż służby zewnętrzne mają swobodę działania.

> [...]
    > parking jest mały a tych miejsc dla inwalidów jest więcej niż samych
    > uprawnionych (połowa jest pusta albo parkują nieuprawnieni).

    Od regulowania tych spraw na terenie spółdzielni/wspólnoty/innych form
    organizacyjnych są właściciele - zwróć się do zarządu z interwencją.
    Albo jeszcze wyżej. ;)

    --
    spp

  • 18. Data: 2009-06-18 07:38:48
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > :-) A jakaś podstawa prawna tych stwierdzeń?

    A no taka, że na moim terenie obowiązują moje zasady.

    Inż.prawa

  • 19. Data: 2009-06-18 08:59:28
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    > Art. 1 ust 2 PoRD: Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu
    > odbywającego się poza drogami publicznymi,

    O strefie zamieszkania zapomniałeś? A wiekszość osiedli tak właśnie oznacza
    swoje wjazdy.
    Znowu paplanina ;((

  • 20. Data: 2009-06-18 09:01:04
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "mauser50" <m...@-...com> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Sprawa wygląda następującą na drodze prawdopodobnie nie publicznej

    Czy nie jest to strefa zamieszkania?
    Ma to fundamentalne znaczenie, bo bez tego cały wątek nadaje się do kosza.