  • 11. Data: 2004-07-01 08:38:27
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny i zakup mieszkania
    Od: "Kicek" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości
    news:1lmh20apeopc4$.dlg@elektro-instal.com...
    > Dnia 29 cze o godzinie 17:47, na pl.soc.prawo, Kicek napisał(a):

    myśle że chyba się nie dogadamy.......
    chodzi że nie moaże być zapisu np."...jeśli kupujący nie wpłącił tej kwoty
    to akt traci moc , jest nieważny itd.itp"
    czyli warunkującego od zaistnienia jakiejkolwiek sytuacji lub jej
    niezaistnienia.
    To co ty piszesz jest warunkiem do samego spisania aktu ! Notariusz nie wyda
    ci już nawet spisanego aktu jeśli nie będzie miał
    pisemnego potwierdzenia od sprzedającego o otrzymaniu zapłąty lub dok.
    stwierdzającego ze kwota została zapłacona.
    i w akcie jest tylko potwierdzenie tego stanu rzeczy.
    :)
    pozdrawiam.

  • 12. Data: 2004-07-01 09:24:51
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Kicek wrote:

> [...]
    > stwierdzającego ze kwota została zapłacona.
    > i w akcie jest tylko potwierdzenie tego stanu rzeczy.

    Nie przesadzajmy. Osobiste doświadczenie miałem tylko raz i zapłata była
    _po_ podpisaniu aktu notarialnego. Akt zaś zawierał zobowiązanie
    kupującego do zapłaty. Natomiast firmowych doświadczeń mam nieco więcej
    (w roli kupującego) i nigdy chyba dotąd się nie zdarzyło, byśmy płacili
    przed podpisaniem aktu notarialnego. Owszem, niekiedy zapłata
    następowała przed notariuszem (w formie czeku bodajże), ale normą jest
    płatność po podpisaniu aktu. I taki akt mam przed oczami. I jak byk stoi
    tam: "Strony postanawiają, że całe ceny sprzedaży zostaną zapłacone
    przez stronę kupującą na rzecz strony sprzedającej w terminie do dnia 17
    czerwca 2004 r." Akt jest z 3 czerwca. To, kiedy się płaci zależy tylko
    od stron. Jeśli Ty płaciłeś gminie przed aktem, to oznacza że gmina taki
    warunek postawiła, nie negocjowaliście go albo gmina nie wyraziła zgody
    na jego zmianę, a Ty zgodziłeś się na takie rozwiązanie. I tyle ;)
    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/