  • 11. Data: 2004-06-18 08:06:55
    Temat: Re: Kredyt argentynski i ZUS
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > [...]
    >
    > Z tego, co wiem, to umowy zawierane pod przymusem są nieważne :-)
    >
    > PZdr: Catbert
    W ogólnym odczuciu ZUS to jeden wielki przekręt przy którym system argentyński
    jest czysty jak łza. Wszyscy zdajemy sobie sprawe że należałoby go
    przynajmniej zmodyfikować. O likwidacji nie wspomnę. Większość z Was to ludzie
    młodzi. Niektórzy znają się na prawie. Wyszukajcie haki na ZUS. Dajcie sobie i
    innym młodym szansę na likwidacje tego czegoś. Samo gadanie że trzeba by coś z
    tym zrobić nic nie da bo kończy się na gadaniu. A ZUS jak trwał tak trwa i
    łupi wszystkich. Tomek

  • 12. Data: 2004-06-18 12:33:34
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    trzeba by coś z
    > tym zrobić nic nie da bo kończy się na gadaniu. A ZUS jak trwał tak

    Chyba zapomniałeś o jednej drobnej sprawie. Żyjemy w d***kracji.
    Co my możemy jak większość ludzi głosuje tak jak głosuje?
    Wszyscy (albo prawie wszyscy) narzekają na ZUS i nie tylko, ale co z
    tego?

    W sumie to ta część wątku zrobiła się offtopicowa...

    pozdrawiam
    Alek

  • 13. Data: 2004-06-18 13:16:11
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > "Czynem nieuczciwej konkurencji jest prowadzenie działalności
    > gospodarczej polegającej na zarządzaniu mieniem gromadzonym w ramach
    > grupy z udziełem konsumentów utworzonej w celu finansowania zakupu praw,
    > rzeczy ruchomych, nieruchomości lub usług na rzecz uczestników grupy
    > (system konsorcyjny)"
    > Do tego sankcja karna.

    Czy to nie pasuje do ZUSU?

    WOJSAL

  • 14. Data: 2004-06-18 13:16:40
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > Mój stosunej do ZUS jest wyjątkowo nieskomplikowany: zlikwidować.

    I za to Cie lubie :)

    WOJSAL

  • 15. Data: 2004-06-18 15:15:34
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    WOJSAL wrote:
    > Czy to nie pasuje do ZUSU?

    1. ZUS prowadzi działalność gospodarczą?
    2. w stosunkach z ZUS jesteś konsumentem?
    3. nastepuje finansowanie wymianionych w definicji rzeczy?

    pomijając już, że z ZUS nie łączy Cię stosunek cywilnoprawny...

    KG

  • 16. Data: 2004-06-19 08:37:18
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    a co w zamian
    jakiś inny system zabezpieczenia społecznego\
    inny organ
    a może wolna amerykanka
    co se zarobisz za to żyjesz na starość
    a wypadki przy pracy - kto za to zapłaci
    a renty
    a ubezpieczenie chorobowe?

    krytykujcie konstruktywnie koledzy pliz

    pozwolę sobie wydobyć inne treści z waszych myśli
    zwolnić wszyskich z zusu i przyjąć tylko kumatych
    czyż nie tak?
    pod tym podpisuję się wszystkimi kończynami
    pozdrowka

  • 17. Data: 2004-06-19 14:10:45
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > Chyba zapomniałeś o jednej drobnej sprawie. Żyjemy w d***kracji.
    > Co my możemy jak większość ludzi głosuje tak jak głosuje?

    > pozdrawiam
    >    Alek

    No i bardzo dobrze że zyjemy w demokracji. Bo jak jest zamordyzm to sie na
    postawie par.22 zamyka mordy wszystkim co myślą inaczej. Niedawno ktoś pytał o
    przetarg. Poradzono mu żeby oparł się na konstytucji , bo nie mozna różnie
    traktować podmiotów. To niby dlaczego ,opierając sie na konstytucji, różnie
    traktuje sie obywateli jeśli idzie o emerytury i pieniądze jakie mają na nie
    płacić. Rolnicy inaczej niż cała reszta. A w tej całej reszcie jedni płacą od
    tego co zarobili a inni od jakiejś wyimaginowanej kwoty, jeszcze inni nic. No
    to może umówmy się że konstytucję mozna sobie w buty wsadzić i będzie ok. A co
    do głosowań. Pokaz mi głosowanie w którym ludzie poparliby ZUS. Takiego
    jeszcze nie było. Tomek

  • 18. Data: 2004-06-20 11:43:09
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    Użytkownik "pablio" <p...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    > a może wolna amerykanka
    > co se zarobisz za to żyjesz na starość

    Jak najbardziej :) Zapominasz o tym, że będziesz zarabiał prawie dwa
    razy więcej.
    A Twoją sprawą będzie, czy sobie odłożysz część pieniędzy, czy też
    wszystko przepijesz.

    > krytykujcie konstruktywnie koledzy pliz

    Konstruktywnie to, kiedyś dziadków utrzymywały dzieci i było ok.

    > pozwolę sobie wydobyć inne treści z waszych myśli
    > zwolnić wszyskich z zusu i przyjąć tylko kumatych
    > czyż nie tak?

    Dla mnie to nawet jeszcze dalej idące :), zwolnić wszystkich i
    sprzedać budynki - czysta oszczędność!

    Skończmy temat, bo dyskusja robi się polityczna :)

    pozdrawiam
    Alek

  • 19. Data: 2004-06-20 17:40:14
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    > No i bardzo dobrze że zyjemy w demokracji. Bo jak jest zamordyzm to
    sie na

    To jest d***kracja.

> [...]
    będzie ok. A co
    > do głosowań. Pokaz mi głosowanie w którym ludzie poparliby ZUS.

    A głosowanie za socjalistycznym rządem, to czym jest?

    Chętnie bym podyskutował, ale temat zbytnio od tematyki grupy odbiega
    :/

    pozdrawiam
    Alek

  • 20. Data: 2004-06-21 12:43:27
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 6/19/2004 10:37 AM, pablio wrote:

> [...]

    > a może wolna amerykanka
    > co se zarobisz za to żyjesz na starość
    > a wypadki przy pracy - kto za to zapłaci

    W USA nie ma ZUS, a ludzie żyją, nie umierają z głodu i leczą się.

    Jest co najmniej kilka projektów sensownego zmarginalizowania ZUS.
    Ubezpieczenie zdrowotne to 200 zł - 1 tys. zł miesięcznie w prywatnej
    firmie - za tą górną kwotę masz tzw. full wypas, który ma się nijak do
    tego co oferuje "Społeczna Słuzba" za ZUS-owska składkę.

    Gdyby emeryturę traktować jako inwestycję, to okazałoby się, że efekt
    możliwy do osiagnięcia jest dalece korzystniejszy, niż to, co oferuje
    ZUS - więc likwidacja czegoś, co gospodaruje powierzonymi środkami źle-
    jest jak najbardziej na miejscu.

    Nie wiem, jakbyś zareagował, gdyby bank przy lokacie potrącił na wjazd
    10% "kosztów własnych" - a fundusze tak robią i jest cool.

    ZUS mógłby pozostać jako szczątkowa instytucja dla najbiedniejszych i
    zapewniać określone minimum - a nie pełnić role wszechwiedzącego mędrca,
    który dzieli wedle uznania.

    Efekt działania ZUS- u jest aż nadto widoczny: połowa zdolnych do pracy
    tej pracy nie oficjalnie nie ma, a nagminne jest zatrudnianie z ludzi z
    orzeczoną niezdolnością do pracy na stanowiskach wymagających znaczącego
    wysiłku.

    Strach przed likwidacją ZUS jest zbliżony do tego, jaki panował przed
    wprowadzeniem wymienialności zł - wszyscy dowodzili (za wyjątkiem
    nielicznych "fantastów" jak UPR) że po wymienialności będzie finansowy
    Armageddon - i jakoś nie nastapił.

    Jeżeli oglądałes wczoraj tv, to byc może wiesz, jak się doi państwową
    kasę - ZUS (poprzez NFI) finansuje np. jednoczesny pobyt pacjenta w
    dwóch szpitalach, a pacjent siedzi sobie zdrowy w domu - zas prywatne
    osoby mają od tego prowizję.

    Elektroniczny system ewidencji, który mógłby zredukowac to "zjawisko"
    udupiono, zanim na dobre powstał.

    Osobiście znam sprawę (1,5 roku w zawieszeniu) gdzie pracownik
    sfałoszował kwity badań i wyłudził 30 tys zł.

    Skoro ja, będąc poza słuzbą zdrowia znam takie sprawy - to skala
    zjawiska jest znaczna. To zaś, co się dzieje np. w niektórych aptekach,
    to istny horror finansowy - prokuratura i policja nie jest niestety w
    stanie wszystkiego wykryć i ukarać - nie w każdej sprawie chodzi o tony
    anabolików przypisywanych emerytowi - pozostałe są mniej spektakularne i
    trudniejsze dowodowo, więc uchodzą na sucho.

    > krytykujcie konstruktywnie koledzy pliz
    >
    > pozwolę sobie wydobyć inne treści z waszych myśli
    > zwolnić wszyskich z zusu i przyjąć tylko kumatych
    > czyż nie tak?
    > pod tym podpisuję się wszystkimi kończynami

    Powiedzieć ludziom wprost, czego moga oczekiwać i wyciągnąc konsekwencje
    od tych, którzy nie potrafią wyliczyć się z powierzonego mienia.

    Pzdr: Catbert