  • 1. Data: 2004-06-17 06:18:08
    Temat: Policja i Straz Miejska moga mi nagwizdac ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Wlasnie zetknalem sie z taka ciekawostka : Mamy na osiedlu droge, ktora jest
    droga wewnetrzna - nalezy do SM. NO i spoldzielnia postawila sobie tam znak
    'Zakaz ruchu'. Oczywiscie z braku miejsc postojowych jest on notorycznie
    lamany (miedzy inymi przeze mnie). Ostatnimi czasy wezwano nawet Straz
    Miejska aby lokady zalozyla czy cos tam innego. Ale doszly mnie sluchy ze :
    1) Straz Miejska nie ma prawa nic tam zrobic, bo moze interweniowac tylko na
    drogach nalezacych do miasta (nawet nie wiem czy krajowych tez)
    2) Policja nic nie moze mi zrobic, bo podobno znak taki musi byc u nich
    zgloszony i tylko wtedy w jakis sposob ich to interesuje
    Czy to prawda ?

    Fantom
    fut : prawo

  • 2. Data: 2004-06-17 06:20:48
    Temat: Re: Policja i Straz Miejska moga mi nagwizdac ?
    Od: "..::[TOOMAS]::.." <f...@n...wp.pl>

    Użytkownik Fantom napisał:
> [...]
    > 2) Policja nic nie moze mi zrobic, bo podobno znak taki musi byc u nich
    > zgloszony i tylko wtedy w jakis sposob ich to interesuje

    ZCP to jak byłbby tan znak "droga wewętrzna" to by nieinterweniowali ale
    jak nie ma znaku to traktowana ona jest jak droga publiczna -
    właściciel nie jest ważny.

    --
    ::[TOOMAS]::[toomas(at)vp.pl]::[ff18(at)wp.pl]::

  • 3. Data: 2004-06-17 06:23:41
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2) Policja nic nie moze mi zrobic, bo podobno znak taki musi byc u nich
    > zgloszony i tylko wtedy w jakis sposob ich to interesuje

    u mnie jest podobnie :)
    tylko zrobili uliczke jednokierunkowa, stawiajac swoje znaczki, kiedys nawet
    zetknolem sie jadac "pod prad" z policja jadaca z naprzeciwka, powiedzieli
    mi jedynie, ze kiedys moge sobie klopotow narobic :)

    sami z siebie nie moga ci nic zrobic za lamanie przepisow, bo te znaki nie
    maja zadnej mocy prawnej, jednak nie wiem czy na wniosek spoldzielni w
    zwiazku z parkowaniem nie moga czegos robic, bo spoldzielnia jest
    wlascicielem terenui moze nim dysponowac wg wlasnego uznania

  • 4. Data: 2004-06-17 06:31:36
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "..::[TOOMAS]::.." <f...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > ZCP to jak byłbby tan znak "droga wewętrzna" to by nieinterweniowali ale
    > jak nie ma znaku to traktowana ona jest jak droga publiczna -
    > właściciel nie jest ważny.

    moze i wlasciciel nie jest wazny, ale wazny jest organ stawiajacy znaki,
    oraz wazne sa parametry znaku, wiec i tak moga skoczyc

  • 5. Data: 2004-06-17 06:34:54
    Od: kesser <k...@g...pl>

    On Thu, 17 Jun 2004 08:18:08 +0200, Fantom wrote:

> [...]
    > 2) Policja nic nie moze mi zrobic, bo podobno znak taki musi byc u nich
    > zgloszony i tylko wtedy w jakis sposob ich to interesuje

    Nie wiem jak to jest ale z zycia wziete u nas tez tak zrobili tylko, ze
    znak byl jakis dziwny tzn. nie wymiarowy i wygladal jakby ktos plakatowka
    pomalowal. Straz wlepiala mandaty przez miesiac chyba nawet raz do
    rekoczynu doszlo. Dali se na luz znak stoi wszyscy w d... maja. Chodzi
    glownie o to, ze na osiedlach czesto ludzie parkuja wzdluz klatek blokujac
    tym samym bezposredni dostep dla wozow uprzywilejowanych. Nie wiem jak to
    u ciebie wyglada ale moze o to chodzi spoldzielni i jest to myslenie chyba
    sluszne, osobiscie nie chcialbym zeby w trakcie pozaru przejechal mi po
    aucie woz gasniczy albo nosze z rannym sasiadem.

  • 6. Data: 2004-06-17 07:27:27
    Od: "Cien77" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > 2) Policja nic nie moze mi zrobic, bo podobno znak taki musi byc u nich
    > zgloszony i tylko wtedy w jakis sposob ich to interesuje

    Prawda i nieprawda.
    Ani Straz, ani Policja nie moga interweniowac same z siebie. Moga natomiast
    interweniowac na wniosek lokalnego wlasciciela drogi, czyli spoldzielni.
    Znak znajduje sie na terenie spoldzielni wiec nie musi byc zarejestrowany
    aby tam obowiazywal. Policja i straz wezwane przez zarzadce osiedla moga
    natomiast nawet odholowac samochody obciazajac ich wlascicieli kosztami.

    Przerabialem to w dwu miejscach gdzie mieszkalem. W jednym ludzie wychodzac
    rano do pracy zobaczyli blokady na wozkach, w drugim samochody odholowano.
    Jako mieszkaniec spoldzielni bierzesz (przynajmniej teoretycznie) udzial w
    ustalaniu regul uzytkowania i zobowiazujesz sie do ich przestrzegania.

    Cien

  • 7. Data: 2004-06-17 07:28:50
    Od: "R6" <r...@g...pl>

> [...]
    > 2) Policja nic nie moze mi zrobic, bo podobno znak taki musi byc u nich
    > zgloszony i tylko wtedy w jakis sposob ich to interesuje

    na prywatnym terenie wlasciciel moze postawic wszystko co chce.
    ale:
    - jesli postawi zanak a dojdzie do wypadku wtedy wszelkie konsekwencje
    ponosi stawiajacy znak, dlatego powinien wykonac tzw "regulamin ruchu",
    ktory uzgadnia ze sluzbami miejskimi tzn policja, straza itp .
    - czesta praktyka strazy miejskiej i policji jest igorowaie zgloszen
    naruszeia prawa na tereie prywatym
    - czy ten znak zakazu ruchu to znak taki jak jest wg wzoru z KR czy poprostu
    jest to prostokata blacha z narysowaym symbolem zakazu ruchu ??? bo dosc
    czesto wlasnie stawiane sa te prostokate majace odstraszyc kabrnych
    kierowcow, a nie pociagajace do zadnej odpowiedzialnosci prawnej za ich
    ignorowanie:))
    pozdro:)

  • 8. Data: 2004-06-17 08:06:44
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał:

    >Mamy na osiedlu droge, ktora jest droga wewnetrzna - nalezy do SM.
    >NO i spoldzielnia postawila sobie tam znak 'Zakaz ruchu'.
    Obowiązek stosowania się do tego znaku wynika z ustawy PoRD, która na
    TEJ drodze (nie jest ona publiczną) nie obowiazuje o ile nie jest to
    związane z koniecznoscią uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa
    uczestników tego ruchu. Dlatego tak policja jak i SM nie mają podstaw
    do ukarania za niezastosowanie się do tego znaku.

    >1) Straz Miejska nie ma prawa nic tam zrobic, bo moze interweniowac tylko na
    >drogach nalezacych do miasta (nawet nie wiem czy krajowych tez)
    Nieprawda.

    >2) Policja nic nie moze mi zrobic, bo podobno znak taki musi byc u nich
    >zgloszony i tylko wtedy w jakis sposob ich to interesuje
    >Czy to prawda ?
    Nieprawda.

    Artur Golański

  • 9. Data: 2004-06-17 10:33:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:card64$chm$1@nemesis.news.tpi.pl...

    W sprawie powyższej Sąd Najwyższy [IV KKN 250/2000] wypowiedział się
    następująco:

    Typizując wykroczenia w tak rozległej dziedzinie, jaką jest bezpieczeństwo
    i porządek w komunikacji, ustawodawca w art. 84-96a kw określił
    najistotniejsze wykroczenia przeciwko tej dziedzinie, po czym dodał
    dopełniający przepis art. 97 kw, w którym zagroził karą za wykroczenia
    przeciwko innym przepisom o bezpieczeństwie i porządku ruchu. Wyraz "inna"
    należy - jak wskazano w doktrynie - rozumieć w ten sposób, że mają to być
    przepisy inne niż określone w art. 84-96a. Muszą one przy tym dotyczyć
    bezpieczeństwa i porządku ruchu drogowego, a nie innych zagadnień także
    regulowanych prawem o ruchu drogowym oraz odnosić się do dróg publicznych
    (por. M. Bojarski, W. Radecki, Kodeks wykroczeń. Komentarz, Warszawa 1998
    r., str. 364). Przepis art. 97 pomyślany został jako przepis dopełniający,
    a nie zastępczy. W świetle art. 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo
    o ruchu drogowym "drogą" jest wydzielony pas terenu składający się z
    jezdni, pobocza, chodnika, drogi (ścieżki) dla pieszych lub drogi dla
    rowerów, łącznie z torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w
    obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów. Przepisy
    ustawy Prawo o ruchu drogowym stosuje się wprawdzie do ruchu odbywającego
    się poza drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia
    zagrożenia bezpieczeństwa uczestników tego ruchu, a ruchem lądowym jest
    nie tylko ruch na drogach publicznych, ale również na terenach budowlanych
    czy przemysłowych - to jednak musi być to ruch w miejscu powszechnie
    dostępnym.

    Tak więc po pierwsze do tego, by PoRD miało zastosowanie zdaniem sądu
    wymagana jest powszechna dostępność danego terenu, a po drugie fakt, ze
    naruszenie musi mieć poza drogami publicznymi związek z bezpieczeństwem i
    porządku ruchu.

    Moim zdaniem teren jest powszechnie dostępny, o ile nie jest on ogrodzony.
    nawet, jeśli wokół są znaki zakazu ruchu, to teren jest nadal powszechnie
    dostępny, bo ktoś może na niego wejść pieszo. W mojej ocenie powszechność
    dostępu nie m związku z powszechnym prawem wjazdu.

    Po za tym sąd utrzymuje, że zagadnienia "muszą (...) przy tym dotyczyć
    bezpieczeństwa i porządku ruchu drogowego". O ile trudno dowieść, że
    naruszenie znaku zakazu zatrzymywania, czy zakazu uchu samo w sobie niesie
    naruszenie owego bezpieczeństwa, to już naruszenie porządku wydaje mi się
    możliwe do udowodnienia.

    Tak więc uważam, że w świetle powyższego orzeczenia, naruszenie
    ustawionych przez administratorów terenu znaków stanowi wykroczenie i
    podlega ściganiu przez Policję i SM, pod warunkiem, że teren jest
    powszechnie dostępny.

  • 10. Data: 2004-06-17 19:14:02
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

> [...]
    powiedzieli
    > mi jedynie, ze kiedys moge sobie klopotow narobic :)

    A spółdzielnia może wywalić takiego członka?

    pozdrawiam
    Alek