  • 21. Data: 2021-08-04 13:46:19
    Temat: Re: Kradziez wartosci 300 zl
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.08.2021 o 22:36, ąćęłńóśźż pisze:
    > A teraz przełóż to na dokonywanie zgłoszeń do stopagresjidrogowej
    > (komórka Kom. Stołecznej).
    > To superszybko, bo w lżejszych przypadkach przesłuchują po 6-11
    > miesiącach od zdarzenia (wykroczenia drogowego).
    > "Proszę Pana, mi teraz schodzą sprawy ze stycznia".
    > Oczywiście żadnego monitoringu nie zabezpieczają w sprawach wykroczeń, a
    > i w przestępstw mi nie zabezpieczyli "tam i tak niczego nie będzie widać".

    Wskazałem Ci przepis. Nie interesuje mnie, jak oni to robią i czemu tak
    akurat. To ich sprawa. Widocznie mają swoje sposoby. Ale wszczęte być
    musi :-) Jeśli uważasz, że źle robią, to napisz skargę, a nie pisz do
    USNETu, bo to nic nie zmienia.

    > A jak dostana płytę nagraną przez ochroniarza to nawet nie sprawdzą, czy
    > da się odczytać co wychodzi po pół roku u proka i po roku w sądzie.
    > No i sąd powołuje biegłego, czy da się odczytać z rezultatem "nie bo nie".
    > I nawet nie wiadomo, czy to ta płyta bo gładka jak pupa niemowlaka.

    Po pierwsze sam możesz sobie to sprawdzić. Po drugie płyty CD-R często
    tracą dane - szczególnie te tanie. Od dłuższego czasu albo zapisuję na
    pendrive, albo dyskach HDD, bo są pewniejsze. Po trzecie, jak się
    nagrywa płytę, to się podpisuje markerem. L.dz., kto i kiedy nagrał. Po
    czwarte trzyma się kopię bezpieczeństwa, więc powinny być dwa nośniki.
    Po piąte zawartość poddaje się oględzinom, wiec powinny być wydruki
    klatek. Po szóste nie czytasz, co ja piszę. Właśnie dlatego sugerowałem
    wydrukowanie i dołączenie do zawiadomienia kilku klatek z wizerunkiem.
    Jeśli nie bedzie to na papierze termoczułym, to nie powinno nawet po
    kilku latach wyblaknąć.

    Moim zdaniem na siłę szukasz problemu tam, gdzie go nie ma.

    --
    Robert Tomasik

  • 22. Data: 2021-08-04 13:56:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.08.2021 o 22:43, ąćęłńóśźż pisze:

    > Powtarzam: za 300 zł mnie wyśmieją. Może jakby dobrodziejowi
    > proboszczowi hulajnogę ukradli. No i żebym miał pewność, że garażu
    > przy aucie miałem rękawiczki (w kowidzie zawsze mam do windy i klamek
    > klatki). W sumie te rękawiczki mogę sprawdzić na monitoringu ;-) Ale
    > jeśli, to łapałem w tych samych miejscach co złodziej, więc starłbym
    > ślady.

    Kolego! Zacytuję tu pewien dowcip o bacy i juhasie. Taki o tym, jak
    ziemia jest podparta. Ty tu przyszedłeś po poradę, czy po wpierd... :-)

    Nie szukaj na siłę problemu tam, gdzie go nie ma. To, że Ty straciłeś
    rzecz za 300 zł nie zmienia faktu, że ten sam sprawca może regularnie
    kraść. Raz ukradł, będzie kradł więcej. Na tym polega praca Policji, że
    wiele spraw się łączy, szuka razem w sposób zorganizowany, a nie dopina
    do jednej.

    Oczywiście jest coś takiego, jak adekwatność podejmowanych działań do
    zagrożenia. Nie oczekuj, że Policja będzie śmigłowcem hulajnogi szukać.
    Ale to co piszesz, to przegięcie w drugą stronę. Zabezpieczenie odbitek
    linii papilarnych to 30 minut pracy. Będą sobie leżeć w aktach. Jak ktoś
    przyjdzie i powie, że ukradł Kowalski - nawet niejawnie - to się paluchy
    do niego dopasuje, albo nawet mu wyjaśni, że mamy i albo się przyzna i
    podda dobrowolnie karze, albo sprawdzimy. Jak trafimy, to się przyzna.
    Inaczej zapłaci w kosztach za opinię biegłego. Jak nie masz śladów, to
    co Ci po informacji, kto to zrobił? Przed sadem liczy się dowód, a nie
    informacja.

    Nie wiem, co Ci ukradli i jaką to ma powierzchnię, więc nie potrafię
    oszacować, na ile jest prawdopodobne, ze w tym samym miejscu chwycicie.
    Są rzeczy, które przeważnie każdy chwyta w tym samym miejscu -
    przykładowo pistolet. Ale większość większych przedmiotów chwyta się
    dość losowo. Nie dramatyzuj.

    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2021-08-04 16:37:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Nie każda
    > kradzież rzeczy o wartości 300 zł jest wykroczeniem.

    Np. co będzie przestępstwem?

    Robert

  • 24. Data: 2021-08-04 16:50:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.08.2021 o 16:37, Robert Wańkowski pisze:

    > Np. co będzie przestępstwem?

    Rzuć okiem na art. 130 kw. nie ma sensu go tu przepisywać.

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2021-08-04 16:51:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Zabezpieczenie odbitek
    > linii papilarnych to 30 minut pracy.

    A sprzęt i ludzie, którzy to robią jak gęsto jest rozsiany po kraju?
    Bo chyba w naszym miasteczkowym komisariacie tego nie mają?

    Robert

  • 26. Data: 2021-08-04 17:03:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.08.2021 o 16:51, Robert Wańkowski pisze:

    > A sprzęt i ludzie, którzy to robią jak gęsto jest rozsiany po kraju?
    > Bo chyba w naszym miasteczkowym komisariacie tego nie mają?

    W każdej jednostce powiatowej jest dyżurny kryminalistyk. Dawniej
    przeszkolenie przechodził każdy oficer. Zabezpieczenie odbitek, to żadna
    filozofia. W ostateczności można cały przedmiot wysłać do laboratorium,
    bo nie wiem nadal, co to jest. Mniejsze przedmioty umieszcza się w
    komorze cjanoakrylowej w całości przykładowo. Generalnie nie za bardzo
    widzę sensu dyskusji tutaj. To nie pokrzywdzony ma wiedzieć, tylko
    policjant, który mam przyjedzie.

    --
    Robert Tomasik

  • 27. Data: 2021-08-04 17:25:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > W każdej jednostce powiatowej jest dyżurny kryminalistyk. Dawniej
    > przeszkolenie przechodził każdy oficer. Zabezpieczenie odbitek, to żadna
    > filozofia.

    Ja tylko z ciekawości dopytuję jak to wygląda. Bo jest może błedne
    przeświadczenie, że do pierdół za 300 zł nie wyślą technika.

    Wiem, że u nas do kradzieży w sklepie, to przyjeżdżają na każde
    zgłoszenie. Nieraz trzeba czekać godzinę, ale przyjadą.

    Robert

  • 28. Data: 2021-08-04 17:27:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Rzuć okiem na art. 130 kw. nie ma sensu go tu przepisywać.

    No tak, ja czytałem art. 119.

    Robert

  • 29. Data: 2021-08-04 17:51:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No wiesz, przetargu na bezpłatną dostawę nośników do pol nie wygrałem.
    Większe pliki nieprzechodzące mailem wystawiam im na jakimś serwerze (sami zresztą to
    sugerują).
    Czy i jak ściągają tego już nie wiem, ale na ewentualne przesłuchanie zawsze zabieram
    kopię lub lapka bo niemal zawsze czegoś
    brakuje.

    -----

  • 30. Data: 2021-08-04 17:54:12